James Bond No time to die Omega

En in dat geldt zowel voor de bad boys als ook voor de girls, good and bad :wink:

Als je de evolutie van de prijzen bekijkt valt het op dat ze exponentieel stijgen, half jaren 90 waren ze iets meer dan een maandloon, begin jaren 2000 bijna dubbel maandloon en nu 2,5x maandloon. En die evolutie is ook bij veel andere merken, soms zelfs exponentieel veel hoger.

1 like

Vond het een spuuglelijk horloge totdat ik deze foto zag. Bizar hoe zo een shot ervoor kan zorgen dat je hem opeens mooi gaat vinden👌

Hmm, nee zo zie ik het niet.
Breed gezien werd alles veel duurder na de Euro-invoering, daarvoor was het stabiel en na de Euro-invoering en de daaruit volgende prijsaanpassingen werd het ook wel weer stabiel.

De prijzen voor SMP’s (omdat het hier even overging) bleven jarenlang maar zeer gematig stijgen (prijstijgingen van tientjes) totdat de Swatchgroup Omega overnam, toen kwamen die exorbitante prijsstijgingen pas.

Maar kijken we naar Rolex wat in zelfde beheer is gebleven dan valt b.v. voor de Sub date de prijsstijging echt behoorlijk mee over de laatste 30jr genomen.
Begin jaren '90 was een Sub date uit mijn hoofd al 5k en 20 jaar later dus ook nog ca. 5k.
En de eerste Sub-C date in 2010 was €5790,- en nu 10jr later €7850, dat is 35% stijging over de laatste 10jaar in stapjes, dus niks exponentieels aan.

Een Sub was dus 30jr geleden 2 maandlonen als je 2500 per maand verdiende en nu dan 3 maandlonen als je nog steeds 2500 per maand verdiend maar dat zou betekenen dat je zelf stil bent blijven staan. :joy: (Euro-correctie even buiten beschouwing gelaten, want breed genomen kan je wel stellen dat wat het eerst in guldens was later in euro’s is geworden.)

1 like

Toch vind ik 'm teveel lijken op een vorige serie Seamaster 300M

Omega zou Omega niet zijn, zonder… :smirk:

Heb er ook één van de 7007 :sunglasses:. Fantastisch horloge!

10 likes

Mooi horloge :+1:

With only 7,007 pieces available schrijft Omega :rofl:

1 like

Ach, het worden er in ieder geval niet meer:wink:

De films na Moore kan ik niet echt van genieten. Ik vind ze teveel gezocht.

Qua horloges idem. De gentleman werd een dandy.

Omdat ik vrij frequent op de Omega website surf, heb ik de Bond watch eens onder de loep genomen.
Best een mooie watch die Bond watch. Voor de Bond liefhebbers met een horloge hobby, een horloge die je moet dragen.

1 like
3 likes

Ik vind de Faux Patina toch wat te geel. Komt mijns inziens niet helemaal overeen met de foto’s. Jammer…

Ieder zijn eigen smaak.
Maar deze 007 edition is een uitgave gemaakt in verband met de laatste maal dat Daniël Graig in de 007 films James Bond speelt.
Deze Omega gaat terug naar 1962 de eerste uitgave van een 007 film, tevens terug te vinden op de bodem. Dus Omega heeft een 1962 model hetuitgebracht, zodoende niet vergelijkbaar meen Seamaster van dit moment. Om dan te vallen over de Milanese band en dan over de bevestiging van deze aan het horloge te vallen hebben deze kenners niet begrepen wat de bedoeling ban deze uitgifte is. Wat wel opvalt is hoeveel andere merken nu ook met de Milanese band komen. Wat zeker goed is dat nergens op de zichtkant 007 of iets dergelijks staat en gelukkig is Omega eindelijk eens afgestapt van L.E. Wat is de zin van een horloge L.E. tenoemen en er dan 7007 of zelfs meer aantallen uit te brengen dan heeft L.E. geen enkele meerwaarde bij een kenner. En op laatst werd je er onder bedolven.
Zodoende vindt ik deze uitgave een Omega verzien van vele kwaliteits onderdelen, volledig Titanium, MasterChrono enz. De bewerking van Titanium gr.2 is vele malen moelijker dan edelmetalen en staal.
En om dan met prijzen te komen van indertijd vindt ik ook geen toevoeging. In 1976 kocht ik een Speedmaster mk IV voor Hfl 850,- bij Omega nu is deze Omega tussen de €2500,- en €3000,- waard. Waarom zou deze 007 Edition dan geen €8700,- kosten? Ik vindt dit model een prachtige semi vintage horloge waar Omega erin geslaagd is om 1962 hierin te verwerken en door het Titanium is het een fijne draagbare klok wat van andere Divers niet gezegd kan worden. Een geslaagde Omega.

2 likes