James Bond No time to die Omega

Ja, zonder is niet mooi.

Daniel Craig heeft zich toch ook bemoeid met het ontwerp?

Dit is wel een leuk artikel over deze nieuwe Omega: https://fhm.nl/omega-james-bond-seamaster/

1 like

Hier nog uitgebreid Hodinkee artikel met uitgebreide foto’s

Introducing: The Omega Seamaster Diver 300M 007 Edition (Live Pics & Pricing)

Ik zag ze in Brussel al in de etalage liggen voor mijn 18jaar, dus reeds in 1993. De catalogus van mei 1992 is nog met de oude Seamaster.

1993 klopt, 1992 was inderdaad te vroeg.

In 1995 was de prijs al gestegen van 38500 BF naar 41500 BF

Maar geen titanium te zien.

3 likes

Was Nederland dan achtergesteld?

1 like

SMP titanium met caliber 1120 volgens mij vanaf 1999 t/m 2008.

Dus iemand die een prijslijst uit die periode heeft kan de prijs vergelijken.

Er waren best veel titanium smp modellen gemaakt in die periode. Uit mijn hoofd weet ik er gelijk al een stuk of 6.

Dank je, daar kan ik mee aan de slag.

1 like

Neen, maar bedenk dat dit goeddeels pre-internet was en dat in elk geval de lokale dealer in onze omgeving eerst zijn oude voorraad kwijt wilde.

Die had nog tot in 1997 dat ik zeker weet een aantal horloges uit de oude serie Seamasters liggen.

Uit 2001

4 likes

Uit 2000. Toen was titanium bijna 50% duurder dan de standaard stalen automaat versie.

4 likes

Jaaaahhh daar zijn ze hoor, goed werk! :+1::+1:

Yep, dus zo’n 50% duurder destijds voor titanium, niet 100%!

De euro prijslijst erboven van welk jaar is die? De stalen Bond €1640 en Titanium met Bond band was daar €2740 -> 67% duurder.

1 like

Staat er toch :thinking:, 2000 en 2001.:smirk:

Hoe betaalbaar ze wel niet waren 15 jr geleden… :joy::joy::joy::joy:

1 like

Zo voelde het toen niet aan hoor.
Mijn quartz Blake heb ik nieuw trouwens nieuw bij de dealer voor net geen 1000 euro kunnen kopen. Dat was een buitenkans.

Ah, ik zie het nu ja :+1:

Ik heb 2 nieuwe horloges gekocht in 2004, een Tag Heuer duiker voor mezelf en een Bertolucci voor mijn vrouw. Voor de prijzen die ze toen kosten had ik ook 2 Omega’s kunnen kopen nieuw maar nooit aan gedacht toen. :man_facepalming:

-€1000 voor de Blake Quartz is een mooie prijs ja. Heb je ook de 2254.50 Blake op de andere pagina van die Euro prijslijst staan? En heb jij ook een prijslijst uit 2007 of 2008. Ik ben benieuwd wat ze voor de laatste serie vroegen. Ik heb het laatste geproduceerde serienr van de 2254.50 Blake, 2008.

Precies dat.

Vroeger zaten er kleine gekleurde plastic vliegtuigjes en autootjes bij de Cornflakes.
Zo zie ik dit Bond gedoe ook een beetje.

1 like

Ja, kijk eens wat ik heb. Nu lijk ik op een geheim agent. Speel jij de slechterik, dan probeer ik je plat te krijgen.

In lang vervlogen tijden had 007 een Tissot (PR516) om :laughing:

4 likes