LONDEN (ANP) - Het horloge dat Sean Connery droeg tijdens de opnames van de Bondfilm Thunderball in 1965 staat op het punt om geveild te worden door het Londense veilinghuis Christie’s. Daarover bericht de Britse krant The Telegraph maandag.
De Breitling ‘Top Time’, die voor slechts 25 pond (30 euro) bij toeval in het bezit kwam van een koopjesjager, moet op de veiling tussen de 40.000 en 60.000 pond (tussen de 47.000 en 70.000 euro) opbrengen.
In Thunderball moet James Bond twee kernbommen traceren die door SPECTRE, de vijand, zijn gestolen. Het horloge, dat ook fungeert als geigerteller en nucleair materiaal detecteert, helpt ‘007’ bij deze zoektocht.
Ik had 'm al in algemeen gepost…
Eh … ik heb speciaal vanwege dit bericht Thunderball in HD aandachtig bekeken en de beelden van het bedoelde horloge stil gezet. Geshockeerd moet ik zeggen, want ik vond 'm zó afgrijselijk lelijk dat Breitling zich voor dat absurde model toch echt wel mocht schamen. Ik heb zelf een Navitimer Airborne en waardeer de gewone Navitimer die de piloot droeg toch zeer veel liever zou willen.
Google maar eens op Breitling top Time en kijk naar de afbeeldingen van een echte Top Time: wézenlijk wat anders. een afbeelding van het gekke ding is er ook op terug te vinden en het valt op dat ie slechts één knopje heeft. Aannemelijk is dat er géén Top Time binnenwerk in zit; mogelijk zelfs is de kast zelfs helemaal leeg, want er is ook géén kroon op te zien.
In de film wordt ie het eerst gedragen over een duikerspak en in een latere scène op de naakte pols. Dat is een énorm lengteverschil in het bandje!
James Bond (Sean Connery) draagt dat lelijke ding overigens maar in enkele scènes: veelal draagt ie géén horloge en als, dan is er dat een met een afgerond rechthoekige donkere wijzerplaat.
Voor die 30 euro had ik 'm beslist laten liggen.