Nu vind ik de vraagprijs van rond de 75,- voor een nieuw origineel bandje van geen al te denderende kwaliteit erover. Dan kan ik beter ergens anders een vintage bandje met zadelsteek aanschaffen dat van 20mm naar 18mm toeloopt en mijn originele gesp overzetten.
Wat ik natuurlijk ook kan doen is upgraden naar een bandje met ongeveer dezelfde kleur, maar dan eentje dat tegen een stootje kan en water-resistant is.
Zoals die performance-banden van Hirsch die verkrijgbaar zijn bij onze forumsponsor.
Paul en George kan je in Medium (18cm lengte) en Large (20cm) krijgen, James, de meest sportieve van de drie is er alleen in Large. Ik vermeld dit erbij omdat ik met een pols van rond de 17cm, meestal het probleem het dat 120/80 banden net wat te lang durven zijn en er een gaatje moet bijgemaakt worden, wat zonde zou zijn in zo’n mooie band. Aan de andere kant zijn 110/70 banden soms net wat te kort. De Certina heeft wel een stevige L2L dus neig ik toch wat meer naar de Medium maat.
Welke band zien jullie het best passen bij de Certina en zijn er nog mensen met gebruikerservaring en ongeveer dezelfde polsmaat als mezelf die nog wat input kunnen verschaffen?
Nou je gelooft het niet maar ik heb weer een Ph200m incoming . Hopelijk voor het weekend binnen.
Maargoed, ik ben fan van de Hirsch Performance’s en ga de Hirsch Arne er (weer) aanzetten.
Ik heb overigens ook 17cm polsen maar geen probleem met de maat L. De M bandjes zitten wel prettiger doordat er iets minder uitsteekt, maar ik stoor me er niet zo erg aan.
Die bruine Hirsch James vindt ik er ook erg goed bij passen!