James, Paul of George, relatieadvies gevraagd

Niet voor mezelf natuurlijk, maar wel voor mijn Certina DS PH200M.

20190709_171939

Een maandje geleden is het originele leren bandje overleden.
Vast keepertje van de band gescheurd. :frowning:

Nu vind ik de vraagprijs van rond de 75,- voor een nieuw origineel bandje van geen al te denderende kwaliteit erover. Dan kan ik beter ergens anders een vintage bandje met zadelsteek aanschaffen dat van 20mm naar 18mm toeloopt en mijn originele gesp overzetten.

Wat ik natuurlijk ook kan doen is upgraden naar een bandje met ongeveer dezelfde kleur, maar dan eentje dat tegen een stootje kan en water-resistant is.

Zoals die performance-banden van Hirsch die verkrijgbaar zijn bij onze forumsponsor.

KnipselHirsch2

Paul en George kan je in Medium (18cm lengte) en Large (20cm) krijgen, James, de meest sportieve van de drie is er alleen in Large. Ik vermeld dit erbij omdat ik met een pols van rond de 17cm, meestal het probleem het dat 120/80 banden net wat te lang durven zijn en er een gaatje moet bijgemaakt worden, wat zonde zou zijn in zo’n mooie band. Aan de andere kant zijn 110/70 banden soms net wat te kort. De Certina heeft wel een stevige L2L dus neig ik toch wat meer naar de Medium maat.

Welke band zien jullie het best passen bij de Certina en zijn er nog mensen met gebruikerservaring en ongeveer dezelfde polsmaat als mezelf die nog wat input kunnen verschaffen?

Reacties?
Ik hoor ze graag…

2 likes

Nou je gelooft het niet maar ik heb weer een Ph200m incoming :grin: . Hopelijk voor het weekend binnen.
Maargoed, ik ben fan van de Hirsch Performance’s en ga de Hirsch Arne er (weer) aanzetten.
Ik heb overigens ook 17cm polsen maar geen probleem met de maat L. De M bandjes zitten wel prettiger doordat er iets minder uitsteekt, maar ik stoor me er niet zo erg aan.

Die bruine Hirsch James vindt ik er ook erg goed bij passen!

1 like

Die dus, fake kroko op een duiker vind ik niks, de bruine James heb ik zelf ook en staat goed op een duiker :ok_hand:

1 like

Volgens mij heeft de forum sponsor meer dan genoeg banden in het assortiment waar je een keuze uit kunt maken.

James. Croco heeft geen pas op een duiker.

1 like

Ik heb geen ervaring met dit horloge.

Maar ik denk dat een Heuerville lederen strap hier goed op zal staan in de kleur stone. :+1:

En als het leer MOET zijn dat ook water kan hebben dan zou je ook eens bij DiModell kunnen kijken.

1 like

Bedankt heren voor de reacties!
James in goudbruin zal het worden.

Ben benieuwd. Van zodra ik de band heb post ik wat foto’s.

4 likes

Ik heb, na deze tip gelezen te hebben hier op HF, er ook nog de vouwsluiting bij aangeschaft om de band in mooie conditie te houden. :wink:

KnipselHirsch sluiting

Ik heet George en heb (te)veel ervaring met relaties maar blijkbaar doelde je niet op dat advies😬

2 likes

Heerlijke combinatie :smile: :+1:

3 likes

Ziet er goed uit :+1:

1 like