Helaas een minder goede ervaring. Niet zozeer over de technische kwaliteit, maar meer over de communicatie. Ja, het internet is meedogenloos.
Ik heb voor de watersport een sector horloge (chronograaf) welke ik gebruik bij zeilwedstrijden en door de week ook draag. Een stevig ding, alleen hij is gevallen en daar kan hij niet tegen denk ik. Twee weken na het vallen stopte hij ermee. Ik was het val-incident vergeten en bracht hem bij de horlogemaker in de veronderstelling dat er weer eens een batterij in moest. Stins meldde dat het uurwerk kapot was. Ik zei, pech gehad ik koop wel een nieuwe. Maar volgens Stins kon hij voor 75 Euro een nieuw uurwerk monteren: afgesproken. Bonnetje meegekregen met die 75 Euro erop, ik verbaasde me over de lage prijs en het zou 4 weken duren.
Na 5 weken maar eens gebeld: ja, uhhh, het zou nog wel eens 10 weken kunnen duren. “10 weken, moet dat onderdeel met paard en wagen gehaald worden?”. Na 12 weken nog niets gehoord en maar weer eens gebeld. “tsja, het was toch allemaal wat tegen gevallen en er was een verkeerd onderdeel binnengekomen, het bleek niet Zwitsers maar Italiaans te zijn en hij zou me deze week nog bellen. Voor het eerst belde hij zelf, maar toen bleek het ineens het driedubbele te gaan kosten. Vervolgens heb ik de moed en het vertrouwen opgegeven.
Ik heb mijn oog inmiddels laten vallen op een Certina DS Action (Zwart), alleen moet ik nog uitvinden waar deze verkrijgbaar is. Een duurdere vind ik met het oog op de watersport zonde van mijn geld, want dit is nu mijn derde welke ter ziele gaat.