Jan Ubels Bredevoort +1

Afgelopen week, 12 mei, mijn Breitling Superocean gebracht. Dit horloge had 11 jaar geen onderhoud gehad (liep onregelmatig en -60sec. p/d) en was zeer intensief gebruikt met vele krassen op kast en band en een flinke buts in de kast als gevolg van dit intensieve gebruik.

Nette prijs afgesproken, die de helft lager is dan een onderhoudsbeurt via Breitling zelf voor volledige service en “opmaken” van kast en band (polijsten). Het horloge lag DRIE!! dagen later weer klaar (waar ik maanden moet wachten als ik hem laat versturen naar Breitling). volledig gereinigd, versleten delen vervangen, pakkingen etc.

Nou werkelijk top! ik Ken het horloge niet terug, zeer strak op tijd, en ik zou het als nieuw kunnen verkopen geen krasje meer te bekennen, buts is helmaal weggewerkt, en het doet pijn in mijn ogen als ik er in de zon naar kijk. Ik stond er echt versteld van dat dit mogelijk was. de prijs van dit onderhoud betaald zich absoluut terug in de waarde van het horloge.

M.i. een absolute vakman, snel en goedkoper dan reguliere juweliers.

Rene

1 like

Helaas is mijn ervaring wat minder. Heb hem vorig jaar 2x gemaild voor een reparatie, helaas nooit antwoord gehad…maar dat zegt verder weinig over zijn kwaliteiten

1 week geleden mijn breitling colt automatic bij de heer ubels gebracht, de klachten waren dat het horloge wat achterliep, en het mineraalglas was bekrast, tevens had de kast wat lichte sporen van het dragen.

Ik heb er een saffierglas in laten zetten, het uurwek een servicebeurt laten geven en de kast laten opmaken, en het resultaat was prachtig, en de kosten vielen mij enorm mee!

Wmb een aanrader!!

Mijn tissot is over een half jaar aan de beurt voor een service en het wegwerken van 1 kleine schade en die zal ik zeker in bredevoort laten uitvoeren!

1 like

Hallo Allemaal,

Ik wil even reageren op de reactie van forumgebruiker Rich.
Het lijkt mij sterk dat ik niet gereageerd heb op uw mail, en zeker niet als u meent mij 2x gemaild te hebben.

Ik denk eerder dat u mijn oude mail heeft gebruikt.

De computer is bijna een verlengstuk van mijzelf geworden en geef antwoord op een ieder die mailt en een vraag heeft over horloges.

Mijn website is een jaar geleden offline gegaan omdat deze sterk was verouderd een jaar daarvoor had ik al een ander e-mail adres, maar ik weet dat sommige mensen inderdaad nog de oude gebruikte.

In verband met tijdgebrek bleef de nieuwe website uit, maar hoop deze aankomende dagen klaar te hebben.

wanneer iemand mij mailt reageer ik vaak nog binnen het uur en anders zeker dezelfde dag nog
Ook tijdens mijn vakantie in het buitenland bekijk ik de ingekomen mails en reageer daar op.

Ik ben dag en nacht met dit mooie vak bezig en krijg per dag 30 tot 40 mails binnen die hier betrekking op hebben.
Zei het technische vragen of vragen die gaan over hoeveel iets zou gaan kosten.
Al deze aanvragen neem ik in behandeling.
Ook krijg ik veel vragen van mensen die opzoek zijn naar onderdelen.
Dit heb ik wel gedaan, maar ondertussen had ik daar bijna een dagtaak aan en lukt gewoon niet meer omdat ik anders niet meer aan de reparaties toekom.

Ik wil natuurlijk niet beweren dat er nooit eens iemand geen antwoordt krijgt, maar als u zegt mij 2x te hebben gemaild moet ik dat zeker tegen zijn gekomen.
Zegt u maar wanneer dan kan ik het opzoeken.

Hopende hier een ieder van voldoende informatie te hebben voorzien,

Met vriendelijke groet

Jan Ubels

Ps. Ik weet niet of i van de webmaster het juiste mail adres mag posten, maar dat hoor ik dan wel

3 likes

Hallo Jan,

ik heb via jouw website een bericht gestuurd, hoor graag van je.

Groet,
Eric

Vandaag bij Jan Ubels in Bredevoort geweest.

Allereerst, Bredevoort was voor mij nieuw. Qua plaatsje een aanrader. Oud, historisch met veel boekwinkeltjes. Ruimte voor terrassen en de Achterhoek is een fantastische omgeving om in rond te fietsen! Alleen daarom al een trip waard.

Als kers op de taart: de winkel/werkplaats van Jan Ubels. Voor ons als horloge-liefhebbers een walhalla. En als je ook nog interesse hebt in de techniek, dan kun je helemaal je hart ophalen. Met een kop koffie in de hand, tegenover de werkbank van Jan heb ik alles op mijn gemak kunnen volgen.

Service: snel, niet duur, heel nauwkeurig. Kortom, een aanrader!

Menno

1 like

Beste lezers,

via deze weg wil ik jullie op de hoogte brengen
van de positieve ervaring, die ik onlangs had bij
Jan Ubels in zijn gezellige horloge atelier.

Op enthousiaste wijze werden er twee van mijn
horloge’s gereguleerd.
Het ene horloge had een tik opgelopen, waardoor
het te langzaam liep,
het kompas bleek verschoven. Het andere horloge
is 40 jaar oud en had in die tijd nog nooit een beurt
gehad, ook voor dit horloge werdt een passende
oplossing geboden.

Als klapper op de vuurpijl werden deze reparaties
bij wijze van service uitgevoerd, helemaal top.

Vakman Jan Ubels te Bredevoort is 't angoan weerd!

1 like

Gister was ik toevallig in de buurt van Bredevoort en heb ik “toevallig” m’n Breitling Superocean Professional omgedaan die wat achterliep.

Even bij Jan Ubbels binnengelopen, geen idee of Jan aan het werk was maar dit bleek het geval. Ondanks dat Jan met een ander horloge bezig was bleek het geen probleem mijn Superocean even in z’n timingmachine te hangen.

Na wat afregelen loopt het horloge weer geweldig op tijd, Jan Ubbels heeft een geweldig atelier, veel onderdelen en apparatuur en het blijft in mijn ogen een geweldige vakman.

Tot zover! (en de volgende keer maar weer naar Bredevoort).

Rene

1 like

Hoe het kan lopen…ik kende Jan van lang geleden (±1995) voor het laatst gezien en uit het oog verloren. In 1997 één van de eerste Seiko Kinetic Titanium horloges gekocht al die jaren intensief gedragen, mijn wens ging altijd al uit naar een TAG Heuer, dit jaar een zeldzame S/el automatic aangeschaft uit 1994…ik wilde er alles over weten. En raad eens? via internet kwam ik op een forum de naam Jan Ubels tegen…dit moest zo zijn, Jan opgebeld en een afspraak gemaakt op een zaterdag…niet naast de deur, maar wat een leuk plaatsje, en wat een professionele zaak heeft hij samen met z’n vrouw opgebouwd, ik ben er jaloers op !! Jan heeft mij via de microscoop laten zien wat er allemaal vervangen moest worden, dit gebeurde en een week later mocht ik beide horloges weer ophalen. De klokjes zijn perfect onderhouden, diverse onderdelen vervangen en zelfs geheel gepolijst. Van de Seiko is zonder kosten het Saffierglas vervangen, want zegt Jan er zat een klein krasje op…Ik zat daar niet mee Jan wel, dit geeft aan dat Jan een echte “vakidioot” is die erg zeldzaam aan het worden zijn. Dus als je een horloge hebt die opgeknapt, gerepareerd of onderhouden moet worden, twijfel niet en email Jan je krijgt zeer snel reactie. Jan leuk dat we elkaar zo weer zijn tegengekomen…uit het oog is, zeker niet uit het h(art)orloge…bedankt !!..:}

1 like

in Juni 2011 mijn alpina gruen laten bekijken door Jan Ubels. prijs afgesproken voor herstel, hij constateerde vrij snel beschadigde palletsteentjes, een lager dat scheef trok als de veer opgewonden werd en nog wat kleine dingen.
binnen 2 weken gebeld dat het horloge klaar was. bij afhalen bleek dat er vanuit een service gedachte veel meer gedaan was, hij had de verleiding niet kunnen weerstaan om de kast te poetsen (zilver) en opnieuw te rhodineren: prachtig.
de wijzerplaat was hem toch gelukt een stuk schoner te krijgen. een nieuwe veer en nog wat zaken. de gratis vervangen kroon vond ik zelf niet passen dus bij de auto omgekeerd: in goed overleg een andere kroon die onder service kaal gemaakt werd en gerhodineerd.
horloge heb ik inmiddels een paar dagen gecontroleerd op nauwkeurigheid en het ding wijkt nog geen minuut af in 3 dagen. ik kan dat nauwelijks nauwkeurig meten maar voor een ongeveer 70 tot 80 jaar oud Aegler uurwerk moet dat kunnen, maar doe het maar eens. voor het onderhoud liep die 3 minuten te snel en had er nog meer schade ontstaan. nu perfect in orde.
een erfstuk met onderhoud en onder normale omstandigheden prima te dragen
contact met Jan is uitermate prettig, ik kan zeggen dat dit mijn beste ervaring is van de afgelopen 10 jaar in alle verkoop, service of informatie contacten.
uitermate menselijk en professioneel.
ik hoef u niet uit te leggen waar ik terugkom als er onderhoud nodig is.
Jan bedankt: ook voor de verrassende kist en bandje.
ik draag het met veel plezier en alleen bij nat weer gaat mijn seikootje 5 weer om de pols.

een bijzonder fijne dag allemaal
Willem

Wederom top bij Ubels in Bredevoort. Ik was daar voor een reparatie aan een Seiko Sportura Kinetic, de rotormassa was losgekomen van het “rotorhart”. Des betreffende rotor was niet meer leverbaar, en dus werden de twee onderdelen d.m.v. een Argon laser gelast.

Wederom (tu)

Vorige week mijn Breitling naar Jan gebracht en later die week ook nog mijn Tissot. Van te voren even lekker gekletst over horloges en prijsopgave gemaakt. Kan niks anders zeggen dan een geweldige vakman en een gezellige kerel. Je kan zonder enig nadenken je horloge daar met een gerust gevoel achterlaten!

afgelopen woensdag bij Jan geweest mijn rolex na laten kijken
gelijk beslist dat er een service nodig was

vanmiddag kon ik hem alweer ophalen

geweldig ,volgende keer zeker weer als het nodig is

Jan Bedankt en tot ziens (tu)

Vandaag langsgeweest bij Jan, met mijn TAG HEUER S/el automaat. De veer bleek defect, viel nog onder garantie van de servicebeurt van vorig jaar !!!
Jan heeft gelijk weer e.e.a gesmeert en afgesteld.

Jan perfect weer :~ , hardstikke bedankt tot de volgende service.

Zo, het was weer gezellig in Bredevoort. Ik heb mijn Shturmanski laten servicen, tevens is er een lumedot gefixed. Het horloge loopt weer super, en Jan is enorm creatief met luminova! Verder nog even een nieuw plexi glaasje in mijn CWC g10 laten persen. Top Jan! Bedankt en tot ziens.

Ik heb het al vaker geschreven dat ik een groot fan ben van Jans werk. Ook deze keer weer: mijn Sinn ziet er weer fantastisch uit!

Menno

Hallo allemaal,

Ik heb ook een klok naar Jan gebracht en ik kan niet anders zeggen dan dat hij het hele proces begeleidt van begin tot eind.
Hij rust niet eerder voordat de klok tot tevredenheid is afgeleverd bij de klant.
Complimenten hiervoor, top Jan (tu)

Groet, Frits

Mijn dochter heeft de broek van haar vriend gewassen inclusief
zijn horloge.:frowning: Het was een Le Coultre en een erfstuk uit 1947 geloof ik.

Kijk en huiver.

Verschillende horlogemakers vroegen een onbehoorlijk hoog bedrag waarvan
€ 2500,00 het hoogste was.

Uiteindelijk het klokje naar Jan gebracht.

De onderdeeltjes.

En het eindresultaat.

In één woord geweldig.

Bovendien bij het ophalen van het horloge een bijzonder vriendelijk en leuk onthaal. De werkplaats lijkt een museum. Erg leuk en interessant.
Ook de koffie was uitstekend. Als bonus kregen we ieder nog een pareloester
mee waarin een echte parel bleek te zitten.

Een aanrader.(tu)(tu)

Oh ja, de kosten. Een fractie van eerder genoemd bedrag.

Nogmaals. Fantastisch.

Gr,

Lone Ryder

3 likes

Geweldig…Hier wordt ik nou blij van. Wat een mooi horloge zeg. Weet niet hoe hij het gedaan heeft maar zou dat eigenlijk wel willen weten.

Hoe heeft ie die wijzerplaat hersteld?? Op de eerste foto lijkt het net of dat niet meer mogelijk is om te doen.