Janus

Hallo mensen

,in mijn jeugd jaren ,ik schat een 25 jaar geleden ging ik met vrienden elke zaterdag na eind van de nacht de discotheek meestal rollend uit meestal de shoarmazaak in…daar ben ik ooit met een ander horloge uit gekomen dan ik er in ging,ha…de turk was gek op mn horloge en ik heb toen met hem geruild…ik heb ook deze met nog wat in de la gestopt en ook nooit gedacht het eens te verkopen…ik draag zelden horloge,s maar vind ze toch heel mooi,en kijk bij een ander ook altijd wat men draagt ,hou zelf niet van ze te dragen,en dan wel voor de sier ,meer te hebben is het denk ik,ha…heb de oude leren bandje er nu af gehaald en klokje ff opgepoetst…aangezien ik hier nieuw ben en sinds kort weet dat deze site er is en zo mooi vind op mn ander klokje reacties kreeg ,besloot ik deze ook maar eens te tonen…ben eigenlijks wel benieuwd wat die turk me toen de tijd heeft aangesmeerd ,ha…kenners vertand van ook dit klokje ?

Oja de seconden wijzer zit los ,in de zin die draait vrij rond en ga er van uit dat batterij leeg is …na mijn weten werkte hij in die tijd wel goed,heb hem toen nog poosje kort gedragen…

8 likes

Welkom bij de club Jhonnie.

Welkom bij HF, over Janus kan ik je helaas niets vertellen

ja dank…prachtig deze site…ben niet eens en horloge drager maar word er warm van als ik al die klokjes zie…klinkt misschien maff voor iemand die het in de la legt en zelden omdoet,ha…

Gechromeerd kastje, goedkoop quartz werk, plakmerk,… als je de waarde wil weten, die is helaas zo goed als nihil.

1 like

Koop er 1. ;). Zo opgelost. Keuze te over.

1 like

oke .ook dat antwoord vind ik niet erg. :+1:…was ook niet voornemend weg te doen ofz,was gewoon benieuwd.wat ik al jaren heb en bewaar,ha…

1 like

ja super wat een keuze hier…

Welkom hier.
Hopelijk heb je er niet een al te waardevol horloge tegen geruild…
Dit is knaken werk…

nee vast niet in die tijd,weet niet meer wat ik toen had…

Nihil aan waarde oid maar hoe mooi is het om een horloge te hebben uit je jongere jaren met zo een verhaal. Weer lekker terug leggen in de la :smiley::+1:

1 like

Denk ook weinig waarde, maar het verhaal is natuurlijk goud waard…
Als het horloge al een tijd stil staat met de lege batterij er in, zeer grote kans dat deze dan is gaan lekken. Misschien even open (laten) maken en een fototje van het uurwerk maken. Misschien is dit uurwerkje nog wel nieuw te krijgen voor een habbekrats. Er is hier op HF vast wel iemand die dat er dan voor je in wil/kan zetten.

Ik zou hem bewaren voor de leuke jeugdherinneringen :slightly_smiling_face:

Waarde?

Deze Janus is nog minder waard dan je A*** :sweat_smile:

ja de herinnering is nog veel mooier er aan maar dat schrijf ik hier maar niet…ik hoe het maar op dat ik niet meer weet wat die turk inruilde…wat ik me zo afvraag.ik kan via google er niks zo over vinden ,maar er zijn wel mensen die weten dat het rommel is …hoe weet jullie dat…is daar een meting van of cataloges waar men zich aan spiegelen kan ofz?..als ik over een rommelmarkt loop en een klokje tegen kom,zal ik zo niet weten wat een beetje kan zijn of rommel is .vaak genoeg mooie klokjes tegen gekomen .maarja ,wat is het is dan de vraag

Het feit dat het een onbekend merk is waar weinig over te vinden is geeft al aan dat er niet veel “handel in zit”

Daarnaast word ik niet echt warm van de specificaties: Goedkoop quartz-uurwerkje, bandje ontbreekt, secondewijzer zit los, horloge heeft een (gedateerd) jaren '90-ontwerp, grove afwerking en is tamelijk versleten

dusja 1+1=2

Misschien kan ik in dit geval beter zeggen: 1-1=0 :grin:

1 like

Horloges, het zijn horloges, klokken hangen aan de muur :wink:

Door veel op dit forum te lezen leer je al heel veel, ik stel voor dat je eerst een paar maanden neemt om je in te lezen.
We waarderen het ook als je ABN gebruikt in de posts. Dus juist gebruik van hoofdletters, leestekens en geen spreektaal gebruiken. Dat is namelijk vrij respectloos richting de lezers. :+1:

2 likes

Dank U wel voor uw reactie /uitleg ,ik snap het … :+1: :slightly_smiling_face:

1 like

Dank voor Uw reactie .
Ik ga mijn best doen :slightly_smiling_face: :+1: :+1:

3 likes

:+1: