en dan moet het ergens gemaakt worden en naar Europa vervoerd worden en dan wil de producent, importeur, verkoper ook nog wat aan verdienen. Wat zou de kostprijs zijn van dit edele kleinood?
Wanneer je je in de wereld van limited
G-Shocks verdiept weet je soms helemaal niet wat
je meemaakt. Prijsstijgingen van 500% in een jaar
zijn geen uitzondering.
Deze gaat iig weer zān nieuwprijs overstijgen
Vergeet verder niet dat Casio innovatief is (geweest), 1 van de eerste horloges met databank, ABC, Multiband6, GPS, MP3, fotocamera (ok, zwart witā¦). Dus niet alleen flitsende kleurtjes.
Even terug naar de icewatch. Mocht je er dan toch 1 willen kopen? Bij Kijkshop zijn nu i w achtige horloges in de aanbieding voor net geen tientje. Die kun je na 2 maanden dragen ook met een gerust hart weer weggooien:D
Pardon?!::o
Een klein beetje meer respect voor Swatch is denk ik toch wel op zān plaats. Nee, een Swatch-horloge heeft misschien niet de status van een Rolex; dit is ook zeker nooit de bedoeling geweest. Maar Swatch vertegenwoordigt weldegelijk een belangrijk stukje Zwitserse horlogegeschiedenis. Niet alleen omdat het Swatch-horloge sinds begin jaren '80 een heel eigen iconische status heeft verworven. Maar zeker ook omdat het Swatch-horloge en de Swatch Group (like it or not) de complete Zwitserse horloge-industrie heeft gered. Zonder Swatch zouden er in Zwitserland al dertig jaar geen nieuwe horloges meer worden gemaakt. Een vergelijking met Icewatch is dan ook echt compleet misplaatst!:S Ken uw klassiekers!:#
Pardon?!::o
Een klein beetje meer respect voor Swatch is denk
ik toch wel op zān plaats. Nee, een
Swatch-horloge heeft misschien niet de status van
een Rolex; dit is ook zeker nooit de bedoeling
geweest. Maar Swatch vertegenwoordigt weldegelijk
een belangrijk stukje Zwitserse
horlogegeschiedenis. Niet alleen omdat het
Swatch-horloge sinds begin jaren '80 een heel
eigen iconische status heeft verworven. Maar zeker
ook omdat het Swatch-horloge en de Swatch Group
(like it or not) de complete Zwitserse
horloge-industrie heeft gered. Zonder Swatch
zouden er in Zwitserland al dertig jaar geen
nieuwe horloges meer worden gemaakt. Een
vergelijking met Icewatch is dan ook echt compleet
misplaatst!:S Ken uw klassiekers!:#
°°°°°°°°°°°°°
Even terug naar de icewatch. Mocht je er dan
toch
1 willen kopen? Bij Kijkshop zijn nu i w
achtige
horloges in de aanbieding voor net geen
tientje.
Die kun je na 2 maanden dragen ook met een
gerust
hart weer weggooien:D
En waar komt dochterlief net mee thuis? ⦠zucht
ā¦
Een paarse ICE-achtige van 6,95 op de markt :X
Wel Johan, dan heb jij een heel verstandige dochter !
Het binnenwerk dat er in zit is waarschijnlijk hetzelfdeā¦
Ik heb die van ons ook aangeraden om eens naar Blokker te gaan voor een ice kloonā¦
Maar ze heeft toch voor een āechteā gekozen; gelukkig was het een cadeautje van haar tante
Tja, als ik hier goed lees zijn er hier toch ook velen die minachtend op een Alpha of een Parnis neerkijken
En waar komt dochterlief net mee thuis? ā¦
zucht
ā¦
Een paarse ICE-achtige van 6,95 op de markt
:X
Wel Johan, dan heb jij een heel verstandige
dochter !
Het binnenwerk dat er in zit is waarschijnlijk
hetzelfdeā¦
Op zich waar, maar ik had liever dat ze helemaal
niet met zoān siliconenklomp om haar pols rondliep Ze heeft ook een mooi (vind ik dan) Mondaine
damesklokje, maar dit is blijkbaar cooler
Met Parnis en Alpha heb ik overigens niets; doe
mij dan maar een merk als Steinhart dat steeds
meer met eigen ontwerpen komt.
Hetzelfde hier, Johan, zij had in het verleden een mooie Oris met glasbodem gekregen, waardoor je een prachtig zicht hebt op het binnenwerkje.
Ze draagt liever haar fluo-groene ice watchā¦
En als ze dan toch haar Oris een draagt, staat de tijd natuurlijk fout
Ha ja, want die meiden denken dat in alles een batterij zit
Ach, het staat wel leuk voor een 13-jarige, zoān Ice Watch
En die jeugd kijkt toch maar enkel naar "bekende namen"
Een sweater van de H&M, of C&A is no good; het moet van Superdroog of Aber ā krommnie zijn
Ach, het staat wel leuk voor een 13-jarige,
zoān
Ice Watch
En die jeugd kijkt toch maar enkel naar
"bekende
namen"
Een sweater van de H&M, of C&A is no good; het
moet van Superdroog of Aber ā krommnie zijn
Mijn dochter is iets ouder ⦠maar kleedgeld is
een effectieve remedie tegen dit soort merkendrang
Het zal daar naar toe gaan vrees ik ā¦
Nu ik ben daar vierkant tegen, maar de jeugd loopt daar met open ogen in, en op school jutten ze mekaar op denk ikā¦
Maar anderzijds ⦠daar staan wij dan met onze dure merkhorlogesā¦
Gelukkig kan ik dan antwoorden: "Ja, maar papa heeft ook Alphaās en die vindt hij eveneens mooi ! "
Geweldige klokken, en voor die paar tientjes kan je nog afwisselen ook, Draag je de ene dag een felle polo, dan een fel kleurtje om den pols., of toch netjes uit eten doe ik meestal een zwarte ice watch. Kicke man, geweldige klokjes, batterij gaat lang mee!.
Met Parnis en Alpha heb ik overigens niets; doe
mij dan maar een merk als Steinhart dat steeds
meer met eigen ontwerpen komt.
Huh?? De modellen van Steinhart zijn toch bijna
allemaal ook geĆÆnspireerd door de duurdere en
beter modellen?
Zoals je zelf al aangeeft zijn ze bijna allemaal geĆÆnspireerd door andere horloges, maar hebben ze wel een aantal redelijk āorigineleā ontwerpen. Alpha en Parnis hebben zover ik weet geen enkel horloge wat geen āhomageā is. Dit zorgt ervoor dat Steinhart bij veel mensen een betere naam heeft dan Alpha en Parnis. Of het geheel terecht is kan ik niet zeggen. Uiteraard zijn de horloges van Steinhart van een andere kwaliteit en prijs, maar naar mijn mening zijn Parnis, Alpha, en Steinhart zo goed als even āfoutā .