Aangezien de ICE watch tegenwoordig een trend is was ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie van deze betaalbare klokkie’s vinden.
(link) http://ice-watch.com
(link) http://www.youtube.com/watch?v=SUKHxguYmA4&feature=player_embedded
Aangezien de ICE watch tegenwoordig een trend is was ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie van deze betaalbare klokkie’s vinden.
(link) http://ice-watch.com
(link) http://www.youtube.com/watch?v=SUKHxguYmA4&feature=player_embedded
Mode-merk, niet interessant.
Is een Casiootje of een Kyboe dat niet dan?
Etalage materiaal, meer niet.
Een merk wat gericht is op vrouwen die heel anders naar klokjes kijken dan wij liefhebbers en je niet met elkaar moet vergelijken.
Volledig met jullie eens hoor, maar ondanks bijv. Casio geen modemerk was, moest in het begin er toch ook niemand iets van hebben? (althans zo herinner ik mij dat nog, een Casio kocht je bijv. bij de supermarkt, Hema of V&D en nu is dit een historisch merk…)
Als dit “merk” ooit historisch wordt, dan word ik het zeker.
Als dit “merk” ooit historisch wordt, dan word ik
het zeker.
Jij bent t al. Een icoon
hcptdg Schreef:
Als dit “merk” ooit historisch wordt, dan word
ik
het zeker.Jij bent t al. Een icoon
O ja, ik word vergeetachtig…B)-
Is een Casiootje of een Kyboe dat niet dan?
Een Casiootje? Ga je mond eens spoelen.
Volledig met jullie eens hoor, maar ondanks bijv.
Casio geen modemerk was, moest in het begin er
toch ook niemand iets van hebben? (althans zo
herinner ik mij dat nog, een Casio kocht je bijv.
bij de supermarkt, Hema of V&D en nu is dit een
historisch merk…)
Een Casio Oceanus koop je daar echt niet hoor. Casio heeft hetzelfde “probleem” wat Seiko heeft. Ze maken hele goedkope producten wardoor de leek niet weet wat er nog meer te krijgen is.
Wat Ice watch doet is verre van origineel. Het zijn gewoon plastic sumariner klonen die je van zeer veel merken kunt krijgen. Vele mensen weten dat niet omdat ze een zeer goede marketing strategie hebben.
Mode-merk, niet interessant.
Ik sluit mij hier wel enigszins bij aan. Ze verkopen horloges met ‘f*** me I’m famous’ op de wijzerplaat… Dan valt het voor mij af.
Neemt niet weg dat het concept van vrolijke comfortabele horloges in de zomer niet gek hoeft te zijn :).
dreski Schreef:
Casio heeft hetzelfde “probleem” wat Seiko
heeft.
Ze maken hele goedkope producten wardoor de
leek
niet weet wat er nog meer te krijgen is.Japanse horlogemerken hebben een marketingprobleem
in Europa. Ik begrijp bijvoorbeeld dat Seiko in de
VS en Azië exclusieve clinics organiseert, waar de
gasten in de watten gelegd worden, en ondertussen
kennis kunnen maken met de Grand Seiko modellen.Waarom timmeren ze in Europa niet ook wat meer aan
de weg? Wil men de competitie met de Zwitsers
vermijden? Of hebben wij Europeanen simpelweg
onvoldoende geld volgens de Japanners?
Azie is gewoon hun grootste afzetmarkt. En vergis je niet hoe populair G-Shock in Europa is. Met alle respect voor de forumleden maar de gemiddelde leeftijd ligt hier toch vrij hoog en men kijkt gewoon bijna niet naar dit soort merken. Het blijft gewoon veel vintage, mechanisch en Zwitsers. Wanneer je je in de wereld van limited G-Shocks verdiept weet je soms helemaal niet wat je meemaakt. Prijsstijgingen van 500% in een jaar zijn geen uitzondering. Nederland is echter wel het laatste Europese land waar Casio zich sterk vestigd. In Italie en Spanje is G-Shock al heel lang bekend.
Ik heb de Japanners heel hoog zitten wat betreft kwaliteit. Dat begon vroeger al bij audio apparatuur.
Casio maakt zich echt niet druk om de concurrentie met zwitsers. Ze verdienen heel veel door hun goedkopere horloges die in grote hoeveelheden wereldwijd worden verkocht.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Waarom timmeren ze in Europa niet ook wat meer aan
de weg? Wil men de competitie met de Zwitsers
vermijden? Of hebben wij Europeanen simpelweg
onvoldoende geld volgens de Japanners?
Er is een Seiko Inner Circle club. Exclusief voor kopers van de horloges uit het duurdere segment. Denk aan GS, Ananta en Spring Drive.
Ik ben echter nog nergens voor uitgenodigd…
Is dit toeval ? Staat vandaag op klokvandaag…
Zoals gezegd door Dreski “plastic sumariner klonen, verre van interessant”.
JohanT Schreef:Ik dacht dat tussen de uiteindelijke
verkoopprijs van bijv. een Rolex en de
productiekosten daarvan ook ongeveer een factor
tien zat?
Dat is altijd zo, ook met versterkers, keukenweegschalen, TV’s enzovoort.
Alleen bij auto’s duidelijk niet.
Paul.
bygone,
het is natuurlijk gewoon goedkope kitcherige pokkezooi waarmee je als horlogeliefhebber nog niet dood aan je pols gevonden wilt worden.
Het succes van dit soort producten is wel illustratief voor het veranderde gedrag van de consument.
Paul.