Japanse Horloges

Ik ben nieuw in de Horloge wereld en tot nu heb ik grote bewondering ontwikkeld voor Seiko met haar mooie en betaalbare horloges terwijl ze ook innoveren met bijvoorbeeld de spring drive. Nou wil ik voor ik ga kopen graag beter begrijpen hoe je naar een horloge kijkt en hoe je het naar waarde inschat. Vintage vind ik echt top omdat er vaak een verhaal achter zit maar ik merk dat met de Japanse horloges de boeken vaak in het Japans zijn even als de Catalogi uit het verleden. Ik spreek nog lees Japans dus dat word lastig… Hoe pakken jullie dit aan als jullie een onderzoek doen naar een vintage Japanse horloge? Waar beordelen jullie je horloge op en als je dan besluit het te gaan kopen waar zoeken jullie dan? Ik kijk uit naar jullie kennis allemaal!

5 likes

Veel dit forum bezoeken. Veel lezen, veel vragen, veel mee praten. Verder veel horlogewinkels bezoeken, het internet plat googgelen en voorzichtig beginnen met een niet te duur horloge. (Een Seiko 5 of een Russisch Amphibia Duikertje?)
Dan ben je in niet eens zo veel uren, minuten en seconden wijzer (pun intended).

les-gens-tenant-welkom-331822971

5 likes

Dankje Lexaf, voor het advies. Ik ga zeker een Seiko 5 kopen binnenkort

2 likes

Welkom bij de club.

1 like

:raised_hand:t4::raised_hand:t4::raised_hand:t4:Welkom!
Hier veel lezen en reageren/posten als dat kan!!

1 like

Welkom hier bij HF !
Hier veel lezen en goed kijken.
Ook wat jezelf mooi vind natuurlijk.

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Ik vind de werking van het uurwerk echt super interessant en merk dat sommigen daar ook over praten op het forum. Over dat het ene uurwerk bijvoorbeeld wel 1K waard is en het andere niet. Maar waar kun je achterhalen welk uurwerk wel en welk niet goed is. Wat vinden jullie bijvoorbeeld leuk?

1 like