Japanse Horloges

Ik ben nieuw in de Horloge wereld en tot nu heb ik grote bewondering ontwikkeld voor Seiko met haar mooie en betaalbare horloges terwijl ze ook innoveren met bijvoorbeeld de spring drive. Nou wil ik voor ik ga kopen graag beter begrijpen hoe je naar een horloge kijkt en hoe je het naar waarde inschat. Vintage vind ik echt top omdat er vaak een verhaal achter zit maar ik merk dat met de Japanse horloges de boeken vaak in het Japans zijn even als de Catalogi uit het verleden. Ik spreek nog lees Japans dus dat word lastig… Hoe pakken jullie dit aan als jullie een onderzoek doen naar een vintage Japanse horloge? Waar beordelen jullie je horloge op en als je dan besluit het te gaan kopen waar zoeken jullie dan? Ik kijk uit naar jullie kennis allemaal!

5 likes

Veel dit forum bezoeken. Veel lezen, veel vragen, veel mee praten. Verder veel horlogewinkels bezoeken, het internet plat googgelen en voorzichtig beginnen met een niet te duur horloge. (Een Seiko 5 of een Russisch Amphibia Duikertje?)
Dan ben je in niet eens zo veel uren, minuten en seconden wijzer (pun intended).

les-gens-tenant-welkom-331822971

5 likes

Dankje Lexaf, voor het advies. Ik ga zeker een Seiko 5 kopen binnenkort

2 likes

Welkom bij de club.

1 like

:raised_hand:t4::raised_hand:t4::raised_hand:t4:Welkom!
Hier veel lezen en reageren/posten als dat kan!!

1 like

Welkom hier bij HF !
Hier veel lezen en goed kijken.
Ook wat jezelf mooi vind natuurlijk.

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Ik vind de werking van het uurwerk echt super interessant en merk dat sommigen daar ook over praten op het forum. Over dat het ene uurwerk bijvoorbeeld wel 1K waard is en het andere niet. Maar waar kun je achterhalen welk uurwerk wel en welk niet goed is. Wat vinden jullie bijvoorbeeld leuk?

1 like

Dit forum, Google en YouTube zijn je vrienden. Als er iets aan het ontwerp van een uurwerk mankeert, dan wordt dat uitgebreid behandeld. De prijs is niet per se bepalend. Een eenvoudig uurwerk als de 7S26 van Seiko bijvoorbeeld, te vinden in de meeste Seiko 5’jes, is zeer betrouwbaar.

Kwaliteit voor weinig en dat vind ik juist leuk.

2 likes

Super! Daar kan ik me inderdaad ook vinden bij Seiko

Seiko heeft enorm veel mooie vintage modellen, google ook maar eens king seiko, lord marvel of een vintage grand seiko

1 like

Begin maar eens met het doorploegen van https://www.thewatchsite.com/ en https://wristsushi.proboards.com/.

2 likes

Daar gaat mijn Bachelor… :sweat_smile:

1 like

welkom

1 like

Hier nog een weg van de astrons, en misschien wel in voor een gs of ananta

1 like

Welkom!

Dat is toch wel heel persoonlijk denk ik. Ik vind Grand Seiko geweldig mooi en kan daar enorm van genieten. Dat is inmiddels ook wel een beetje de algemene opinie m.b.t. GS. Maar ik kan ook laaiend enthousiast worden van een relatief goedkoop vintage model uit de jaren 60/70. Dit terwijl een ander zich misschien afvraagt wat daar nou zo bijzonder aan is.
Mijn enthousiasme voor Seiko is gegroeid door actief mee te doen op het forum. Zodoende ben ik ook steeds meer gaan leren door zelf dingen op te zoeken (internet), of het stellen van vragen / aangaan van gesprekken met leden.

1 like

Welkom! Raak niet te verslaafd haha. (Of juist wel?)

Welkom !
Je moet een horloge vooral mooi vinden.
En er zitten mooie bij hoor.
Kijk deze :
Een heel vroeg kwartshorloge, mooi, betaalbaar, geschiedenis !

Seiko 3823-7001 uit 1973

welkom. ik raad je aan om ook op instagram en dit forum veel vragen te stellen. Zo leer je veel bij.

Welkom…:+1: