Jaques Lemans Heren Chronograaf

Kent iemand dit merk? De site ziet er wel mooi uit. Op Marktplaats wordt dit horloge meermalen aangeboden. Heeft iemand er ervaring mee en is het een mechanische? Dit kan ik nergens vinden.

Die op marktplaats zou ik bij voorbaat al niet vertrouwen.

Hallo Jan,

Jaques Lemans kan zo in het rijtje ““plakmerken”” zie onderwerp Plakmerken 30 onderwerpen terug op deze pagina,

Andre

Jaque Lemans valt inderdaad onder de plakmerken. Op Marktplaats/eBay wordt vaak voorgewend dat deze horloges een winkelwaarde hebben van meer dan 1000 Euro.
In Duitsland liggen ze bij de juweliers voor prijzen van ca 250 Euro. Er zitten meestal Chinese uurwerken in. Voor de normale prijzen zijn het best leuke horloges, maar verwacht er ook niet te veel van.

Toch ben ik niet overtuigd of Jaques LeMans wel een plakmerk in het rijtje Pierrini, Elysee, Rene Barton, Aeromatic, Newton & Sons is. Zeker gezien het artikel ca. een jaar geleden in de Watching en het feit dat ze ook div. Eta-uurwerken gebruiken. Het merk bestaat ook al een paar jaar en is dus niet zozeer ‘van de laatste tijd’ (een paar jaar geleden zag ik er een paar voor een best hoog bedrag, toen rond de 1000 gulden, bij een juwelier liggen).

Niels

Ik ben in het bezit van een Jacques Lemans, gelukkig niet met een chinees uurwerkje maar met een Unitas 6497 of 6498 ben het effe kwijt. Ze bestaan ook met ETa uurwerkjes en zelfs met de valjoux 7750 chronograaf

Hij had een moeilijke start maar dat is allemaal achter de rug. Ik heb hem in een opwelling gekocht, onder het motto “doe eens gek”. Achteraf toch wel een beetje spijt van. Ondanks dat is het wel een mooi en niet verkeerd gebouwd horloge.

De discussie over de inhoud van een plakmerk is al eens vaker gevoerd. Een strakomlijnde definitie is er nooit uitgekomen. Deze JL is een plakkertje maar niet in de negatieve zin van het woord.

Volgens mij is Jacques Lemans de plakmerkperiode wel ontgroeid, dat gebeurt soms. Ze maken gebruik van gode Zwitserse uurwerken en er staat regelmatig iets over in “de bladen”. Volgens mij weinig mis mee. Op Ebay worden ze regelmatig voor weinig aangeboden.