Jaques Richal Estoril

Een vriend van me is in het bezit van dit horloge. http://link.marktplaats.nl/152726969
Nu vertelde hij dat het destijds wel 1200 gulden koste. Hij heeft het kado gehad maar ik had toch serieuze twijfels over deze hoge prijs. Ook betwijfel ik of er een eta zwitsers quartsuurwerk in zit. De achterkant heeft wel 18k goldplated en Swiss made erin staan maar is dit niet gewoon een plakmerk?

De definitie van ‘plakmerk’ is mij nooit duidelijk geworden, maar dit horloge is zeker geen 1200 Gulden waard. Ik heb ze weleens in het echt gezien en het is niets speciaals. Een paar jaar geleden werd er druk mee geadverteerd op internet en er was een site van ‘Jaques Richal’ waar inderdaad deze absurde prijzen stonden. Het is gewoon een quartz horloge uit het ‘Lorus’ sement.

Dat dacht ik dus ook over de prijs. Er zit dus niets Zwitsers aan? Ik zou echt graag weten wat voor uurwerk er nu echt in zit.

Waarom zou het niet zwitsers kunnen zijn? Ook in zwitserland kunnen ze vast goedkope meuk maken. :wink: (Ik laat me niet verleiden tot het noemen van merken :smiley: )

Het zou ook best een ETA Quarz uurwerk kunnen zijn. Dat zal inkoop je toch ook niet de kop kosten?

Groeten,

Martin

Ik vind het niet veel soeps, zeker niet gezien de prijs. Maar de koper is geboren en uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft!

Ik ben ook echt niet van plan hem aan te schaffen. :smiley:

De uitstraling is al erg goedkoop.

Op E bay worden ze ook aangeboden als je op Tag Heuer zoekt.

Tientjes werk.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Eta quartz kan gemakkelijk, misschien nog wel met een jeweltje of 5, die zijn namelijk niet duur.