Jaquet Droz Bird repeater

Op de Site waar die mooie post met het ridders van de ronde tafel horloge zag ik nog een kunstwerkje van Jaquet Droz. Ik zou hem zelf nooit kopen (of kunnen betalen) maar het filmpje is wel adembenemend. Vergeet ook niet het geluid aan te zetten.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=q3-oBSwr_cY&feature=player_embedded#![/video]
Hier een link naar het hele artikel.
http://www.beautifullife.info/fashion-design/jaquet-droz-the-bird-repeater-watch/

Prachtig, wat een details :slight_smile:

Hallo Andre,
toch duizend maal mooier dan die ridderklok en veel mooier gemaakt, een waar kunstwerkje.
Deze is trouwens al eens voorbij gekomen op het forum maar dat maakt niet uit.
Blijft een feest om naar te kijken en luisteren.

groetjes Lenno

Niet mijn smaak maar wat een kunstwerk!

lenno Schreef:

Hallo Andre,
toch duizend maal mooier dan die ridderklok en
veel mooier gemaakt, een waar kunstwerkje.
Deze is trouwens al eens voorbij gekomen op het
forum maar dat maakt niet uit.
Blijft een feest om naar te kijken en luisteren.

groetjes Lenno

Dat topic heb ik gemist maar wow wat een staaltje techniek dit.

Aan de techniek wil ik niets afdoen, maar verder valt dit voor mij toch in de catagorie “Edelkitsch”

Het blijft een mooi staaltje techniek!! Mijn eerdere post hierover is “verplaatst” naar het weinig populaire Horloge.tv deel van het forum. Maar omdat daar nooit iemand komt, krijg je zo drie posts over hetzelfde onderwerp…

Dit is precies de reden waarom ik het verzoek heb gedaan het horloge.tv-subforum op te doeken. Hier komt het bij veel meer mensen binnen en krijg je nog wat reacties!

Ik zal het horloge overigens nooit overwegen te kopen, maar het is wel ontieglijk mooi gemaakt!

Kermis, circus, kitsch, prullaria, maar geweldig goed gemaakt…

@Puringa

Helemaal mee eens om dat sub-forum op te heffen. Het wordt wellicht lastiger zoeken als je een specifiek filmpje zoekt, maar voorts zie ik ook alleen maar voordelen.

@PlummerNL

Vind dat je in je oordeel te weinig oog hebt voor de historie van JD. Dit soort (wat we nu) “kermisattracties” vinden, is een wezenlijk onderdeel van de identiteit van JD.

Qua horloge niet mijn ding maar qua techniek zo ontzettend mooi :slight_smile: ik kan zoiets qua techniek wel begeren.

Ik zou het ook niet hoeven hebben, maar zeker de moeite waard om eens lekker bij te kwijlen :slight_smile:

lencoth Schreef:

Het blijft een mooi staaltje techniek!! Mijn
eerdere post hierover is “verplaatst” naar het
weinig populaire Horloge.tv deel van het forum.
Maar omdat daar nooit iemand komt, krijg je zo
drie posts over hetzelfde onderwerp…

Ik dacht ook al dat dit de 3e keer is dat ik dit filmpje tegen kom. Blijft gaaf (tu)

mcfr Schreef:

Ik zou het ook niet hoeven hebben, maar zeker de
moeite waard om eens lekker bij te kwijlen :slight_smile:

Lijkt me ook handig om het bij elkaar te hebben. Misschien een idee voor de leden om een post te maken in het video gedeelte, en een post in het algemene deel met een link erin? Kost wel iets meer moeite.