jaquet droz

Graag jullie kennis
Wie kent dit merk
En de waarde ervan
Goede staat minder goede staat, hij loopt namelijk wel
Maar knopjes voellen stroef dus welicht toch naar de dokter, tijd blijft hij wel goed aangeven. Maar ok zie dit merk op internet en verschilt gigantich.

4 likes

Heb je al eens op Chrono24 gezocht, of ebay?

Typenummer achterhalen is vaak de eerste stap

Valjoux 7733 uurwerk; zit in B/C-merk horloges van 300 euro, maar ook in Heuers die twee mille op moeten brengen. De niet heel erg super kleurencombo van de wijzerplaat brengt hem wel in de eerste categorie. Merk is ook nog niet het semi-highend wat het nu is.

Kastvorm spreekt ook niet iedereen aan.

3 likes

Jacquet Droz is een zeer hoog aangeschreven merk, maar in het verleden minder dan tegenwoordig.

Op Chrono24 staan er letterlijk exemplaren van een paar honderd piek tot een half miljoen.

2 likes

Ik kan op de foto niet zien of de krassen op de plexi zitten of op de plaat. In t eerste geval niet erg, in de tweede…

Verder geen extreem populair merk.

Het uurwerk is mooi maar ook duur qua service. Vraag is of de kast van staal over verchroomd is. Dat telt nog mee. Ik zou zeggen in huidige staat tussen de 200-400 euro.

2 likes

Lijkt me staal gezien de kleur en textuur… maar een fotootje van de caseback gaat wel helpen.

Vind ik een heel erg lage schatting voor een vintage chrono…

3 likes

Is geheel staal hoor, 99% zeker.

1 like

Lijkt me ook ja. Ik vind hem erg tof. :ok_hand:

Zeker met een Valjoux uurwerk lijkt me dat aan de lage kant.

@PeterLC, is het geen 7733?

1 like

Ja natuurlijk, heb de Poljot in m’n hoofd.

Die hebben nog steeds alle originele toolings in huis, overgenomen van Valjoux destijds! Goeie deal geweest. Jammer dat Poljot de platine en kloven/bruggen vervaardigde uit geharde roomboter.

10 likes

:face_with_hand_over_mouth:

Met staal zeg ik dan 400. Mijn schatting hè.

1 like

Heel wat minder lijkt me persoonlijk. Het is een 7733 uit een tijd dat jaquet droz nu niet echt mega kwaliteit leverde. Als het nu een column wheel was…

Service is totaal niet bekend, staat is nog maar de vraag.

Ik zou zeggen max. 250🤔. Mooi horloge hoor, zeker weten. Misschien dat je er op catawiki meer voor krijgt als “een expert” weer eens een absurde schatting maakt

1 like

Bij mij is in de praktijk gebleken dat een 7733 inderdaad niet zo heel veel waard is, maar een tijdje geleden wat er een topic waarin iemand de zijne verkocht via eBay veiling voor rond de 500 dollar. Dus het varieert nogal.

1 like

Ja als iemand toevallig opzoek is of het er heel warm van krijgt. Als TS er het maximale uit wilt halen is veiling zijn beste optie. Maar blijft een gok. Met een beetje pech gaat ie zeer goedkoop weg.

Bij deze bied ik er alvast €200 voor.

1 like

Hij is al weg… 225 was de prijs. Niet aan mij hoor, maar een andere hfer

1 like

Dat is opzich wel redelijk denk ik, 225 euro.

1 like

zo gaat dat he, you win some you lose some

1 like