Jaragar Tourbillon Automaat experiment

Na een week wachten kwam ie uit Hong Kong binnen, de Jaragar A540 Tourbillon Automatic, 44 euri en 22 euri voor de douane. Een zak met daarin een kartonnen doosje en daarin het werkje. Zonder handleiding (die ook niet te vinden is op het net, misschien bij de fabrikant? ik zal het proberen).

Waarom dit horloge? Gewoon als geintje om eens te kijken wat de kwaliteit is en of ie, zoals veel berichtjes al meldden, al na een dag stil zou staan of minuten voor of achter zou lopen en of de wijzertjes überhaupt wel zouden werken… (een aantal twijfelen daaraan).

Nu een dag later loopt ie nog precies zo ik hem ingesteld heb, geen seconde te veel of te weinig! De dagaanduiding is een dag opgeschoven evenals de datumaanduiding! So far so good dus:)

De gietnaden aan de binnenkant van de lugs zijn wel zichtbaar, maar als het bandje erin zit zie je die niet. De open achterkant vermeld geen tekst op het uurwerkje.

Wordt vervolgd :slight_smile:

Leuk, ben nieuwsgierig!

Waarschijnlijk zal hij wel blijven lopen maar heeft natuurlijk niets met een tourbillon te maken.
Het is gewoon een open hart chinees mechaniekje.

ben evengoed benieuwd, is natuurlijk geen geld.

groetjes Lenno

Nee inderdaad Lenno, geen Tourbillon, hoewel die wel zo aangeprezen wordt haha, just een chinees open werkje!

De band is te dik en te stug, wordt dus vervangen (voor mij ook te kort…)

Zoals Lenno terecht zegt, geen Tourbillon, natuurlijk zou ik haast zeggen, hij wordt wel zo aangeprezen… lol

Deze A540 ook bekend als de PMW017

Waarschijnlijk een SWAF caliber 2L27, hoewel ik daar aan twijfel, maar het komt wel dicht in de buurt…

Zie ze hier ook staan: http://www.clock4you.nl/jaragar-black-rose-tourbillon-automaat.html

DFR Schreef:

Zie ze hier ook staan:
http://www.clock4you.nl/jaragar-black-rose-tourbil
lon-automaat.html

En hier:

Ik heb een poos geleden een Parnis met een Seagull 25XX uurwerk voor een paar weekjes als daily beater gedragen. Horloge heeft het prima overleefd. Hoewel, ik heb er geen waterdichtheidstest mee gedaan…

haha nee zou ik ook niet doen ook… :slight_smile: lol

Zo op het plaatje ziet 'ie er chique uit.

Bij een andere Jaragar zie ik in de beschrijving staan “volledig opgeladen kan het horloge 36 uur blijven lopen”.
Bij dit soort klokjes zie ik die 36 uur als technische levensduur, kan het altijd meevallen :slight_smile: