Vanwege het overlijden van mijn vader heb ik zijn gouden horloge uit de jaren ‘60 van mijn moeder gekregen. Helaas is de band te kort. Ik zou het horloge graag willen dragen op gepaste momenten.
Ik ben benieuwd naar oplossingen. Mijn gedachte is om een goudsmit de ladder van de sluiting te laten verlengen. Maar ik hoor graag betere en fraaiere opties.
Gecondoleerd. Ik denk dat dat inderdaad de beste en voordeligste oplossing is. Je kan ook een gouden plaatje er tussen laten zetten, maar het nadeel is dat je het dan aan beide kanten moet doen, omdat het horloge anders scheef op de pols komt. Is al snel kostbaar, niet mooi en fragiel.
Misschien is een leren band nog de beste optie, maar daarmee verliest het horloge wel een beetje de uitstraling van toen jouw vader het droeg
Ik zou dat eerder overwegen dan, tenzij de band zelf ook een aparte emotionele waarde heeft.
Hoeveel te kort…? Just out of curiosity, ik heb ook niet meteen een oplossing. Is wel zo dat de band in eerste instantie al te breed is voor dit horloge, en een leren bandje is natuurlijk de makkelijkste “fix”.
CM of 3. En ja, ik wil het zo laten, zo herinner ik het me. Dus geen leer.
3 cm is wel echt een probleem. Hoop dat je er uit komt!
Misschien gouden inzetstukjes in de lugs met een verloopje naar de juiste maat van de band?
Of een stukje leer op maat laten maken tussen de band en het “laddertje” ?
edit: Gecondoleerd overigens…
Het ligt er een beetje aan hoe de sluiting in elkaar zit, misschien is daar wat lengte te halen zonder dat de schakelband aangepast hoeft te worden.
De “ladder” zou je een stukje aan kunnen laten zetten, maar dan heb je op een gegeven moment een open stuk voorbij de klep van de sluiting.
Misschien is het verlengen of vervangen van de klep door een langere variant een optie, dan kan je de band zoveel mogelijk origineel houden.
Ik las E cactus. De leeftijd. Woordblind. Gaat niet meer voorbij vrees ik. Gewoon langer voor een woord blijven zitten ben ik bang. Sorry, Exactus.
Leren bandje. Rotzooien ziet er niet uit.
Misschien 40kg afvallen?