Op zolder vond ik afgelopen week een oud horloge terug. Op de wijzerplaat staat het merk Desira.
Ik heb dit horloge destijds nieuw gekocht maar ook deze gaf er al vrij snel de brui aan, het automatisch opwindgedeelte ligt los, het horloge loopt echter nog wel als je het opwind.
Op internet kan ik er niets over vinden, is er misschien iemand die dit merk kent? En heeft het (buiten nostalgische overwegingen) zin om te laten repareren, of is dat weggegooid geld?
Na jaren niet gebruikt, is deze vermoedelijk toch al toe aan een onderhoudsbeurt en dan kan de horlogemaker meteen de noodzakelijke reparatie uitvoeren. Als er verder geen onderdelen missen, valt het misschien nog mee. Dan is-ie wel weer verkoopbaar, maar je zal er bijna zeker op gaan verliezen. Nu verkopen levert je met geluk hooguit ook maar enkele tientjes op. Laten repareren en zelf dragen lijkt mij het beste en ook leukste (is toch een leuk vintage horloge), maar je moet zelf die afweging maken. Succes (tu)
Na jaren niet gebruikt, is deze vermoedelijk toch
al toe aan een onderhoudsbeurt en dan kan de
horlogemaker meteen de noodzakelijke reparatie
uitvoeren. Als er verder geen onderdelen missen,
valt het misschien nog mee. Dan is-ie wel weer
verkoopbaar, maar je zal er bijna zeker op gaan
verliezen. Nu verkopen levert je met geluk hooguit
ook maar enkele tientjes op. Laten repareren en
zelf dragen lijkt mij het beste en ook leukste (is
toch een leuk vintage horloge), maar je moet zelf
die afweging maken. Succes (tu)
Dank je voor je antwoord.
Het is ook niet de bedoeling om te verkopen, ik wil het horloge ook weer gaan dragen. Maar ik heb geen idee of dit uurwerk van een beetje redelijke kwaliteit is en niet binnen een paar weken/maanden weer er mee stopt, dus vandaar mijn vraag.
Uurwerk is zo te zien een ETA uurwerk en zal na een beurt zeker niet uit elkaar vallen , is van gemiddelde kwaliteit en kan na reparatie nog jaren mee.