Heb de oude gouden Prisma handopwinder van schoonvader gekregen.
Horloge is van ca 1971. Bij wat zoeken op het net lijkt het me een Prisma Dolphin. Op het horloge staat het (model?) nummer 211794. Ben benieuwd wat voor uurwerk hierin zit. Iemand enig idee waar Prisma toen haar uurwerken inkocht?
Hierbij paar foto’s.

groet, Marc
Dat is een mooi horloge(tu) Het ziet er nog erg goed uit ook!
Gefeliciteerd met de aanwinst én met zo’n schoonvader:D
Geen idee wat voor uurwerk erin zit. Daar zal het horloge voor opengemaakt moeten worden. Als je dat zelf niet kunt of wil doen (vanwege de mooie conditie van het horloge) raad ik je aan om ermee langs een horlogemaker te gaan. Misschien is een schoonmaak beurtje ook geen overbodige luxe. Zeker als je het wil gaan dragen. Misschien ten overvloede: een juwelier, ook al verkoopt hij horloges, is doorgaans géén horlogemaker.
Thanx! Ik weet dat ik hem bij een horlogemaker langs kan brengen (heb een adres in Uden waar ik vorig jaar nog een Omega heb laten servicen, maar aangezien het horloge vrijwel nooit gedragen is en nog perfect loopt wil, laat ik 'm voorlopig nog maar even dicht :~
Groet,
Marc
In deze oude Prisma’s zit meestal een AS (A. SChild) of een Standaard (FHF) uurwerk. Beide prima Zwitserse merken. Ook kom ik soms nog wel eens een Pronto uurwerk tegen. Ook Zwitsers, maar niet zo algemeen gebruikt.
Gr. Hugo