Jaren '70 Ruhla LED chrono

Hier worden wel eens vaker mooie chrono’s getoont, maar ik heb hier wel een “vreemde eend in de bijt”

Een Ruhla “electronic stop” led chrono, die het (denk ik) nog prima doet. De knoppen werken met magnetische schakelaars. (reed contact heet dat geloof ik?)
Een magneetje zorgt ervoor dat twee stukjes metaal in een glazen buisje contact maken. Érg bedrijfszeker!
Er zit een Intersil ICM7045IPI chip in, schijnt nogal moeilijk te vinden te zijn.

Géén idee wat alle functies zijn…

grappige stopwatch, herstel chrono! Niets over te vinden op de webs?

Tot op heden nog niks gevonden, anders dat de gebruikte chip nogal zeldzaam is. Zelfs voor een datasheet wordt geld gevraagd…

Het lijken mij handgeëtste printplaatjes te zijn. Ook het soldeerwerk (voor zover aanwezig) is handwerk, niet ongebruikelijk in die jaren. Het is allemaal wel netjes. Het lijkt er op dat dit een kleine serie is geweest, anders waren die printplaten wel machinaal gemaakt.
Mooie vondst!

Hij is leuk he?
Er zit ook een bijpassend hoesje bij. Ik heb nachtdienst, dus tijd zat om goed te zoeken, ik heb alleen een afgelopen ebay veiling gevonden met een andere versie van deze stopwatch, met maar drie posities op de draaiknop. (0, 1, 2)

Leuke vondst, met die oude electronica(tu)