Jaren 90 breitling patina wijzerplaat? Bekend?

Beste forum buddies!

Ik kreeg als inruil een mooie breitling colt gmt jaren 90 en tot mijn verbazing verkleurde de verf al op de wijzerplaat. Natuurlijk dacht ik! Shit vocht. Nee uurwerk brandschoon. Na wat Google blijkt de verf van breitling in de jaren 90 dit te doen. Verschilende navitimers en colts Etc Etc gevonden.

Hoe kan dit?
Bepaalde verf?
Mensen hier met eenzelfde plaat?
Cool of niet?

Foto

Ik vind persoonlijk wel iets hebben. Maar ben ook fan van vintage horloges. Dus ja

1 like

Vraag me af hoe ziet de dial er over tien jaar uit. Ziet

2 likes

Tropical. Helemaal bruin :heart_eyes:

2 likes

Blauw is al decennia lang een probleem voor veel zwitserse fabrikanten, waaronder Breitling, Zenith, Eterna, Omega,…

2 likes

Serieus? De amateurs… :frowning:

1 like

Toen ik mijn Breitling (blauw) mocht werd mij verteld dat ik de 'vernieuwde blauwe lak had op de plaat.
Deze had geen last van verkleuring , de voorgaande hadden er behoorlijk last van.

Ik wist van niks, vond het een mooi verkooppraatje maar het blijkt toch zo te zijn.
Andere AD wisten mij dit ook te vertellen nadat mijn breitling even onderwerp van gesprek was geworden.

Dus ja, schijnbaar bekend gevalletje dat blauw en verkleuren van bepaalde types bouwjaren.

2 likes

Als het je stoort even op ebay ééntje scoren…Het is voor mij geen vintagehorloge dus mij zou het storen.

Ja. Maar gekeken. Kon er zo snel geen vinden. En het was een inruiler. Geen blijvertje :blush::wink:

Dan is het cool!
:ok_hand:

Maar nu niet.

Heb het ooit met een GP gehad, daar verkeurde eea maar voor de helft. Dat is toch minder.

:beers:

Daar sluit ik me bij aan :beer:Cheers

1 like

Septentrio heeft gelijk - wij bezoeken dan ook beiden dezelfde ( zeer goede ) horlogemaker :wink:

2 likes

Ik zou 'm gelijk de deur uit knuppeln.
Dit is toch veeeeele malen mooier?

2 likes

Let op. Je krijgt het advies van @ElChueco
De man die zijn blauwe Colt vaker verkoopt dan dat ik mijn grijze container aan de straat zet.

:wink:

5 likes

Hé, ik heb ‘m nog steeds & hij staat nergens te koop. :sunglasses::ok_hand::stuck_out_tongue_winking_eye: (sterker nog, als iemand mij nu zou PB’ en bedank ik vriendelijk.)

2 likes

Wil je er niet 2? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zeker niet. Been there, ik had er een zwarte GMT naast. Zonder vlekjes😬

1 like

Ik dacht eerst dat je wijzerplaat helemaal ingedeukt was. Gelukkig bleek dát slechts het moirépatroon door de resolutie van de voorvertoning. :sweat_smile:

1 like

Ik vind hem wel echt gaaf met die plaat :sunglasses:
Wat moet zoiets kosten, inclusief de afgeragde bezel? Hoe is de staat verder eigenlijk?

Al begrijp ik dat je dit misschien niet publiekelijk wil gooien :smirk:

1 like

Ik ben niet zo into vintage, maar dit wordt dan weer geen “karakter“ genoemd? :neutral_face: