Jaren geleden, in Praag, kocht ik eens...

Welkom Huub!

Prim bij de HEMA, dat is een giller! Zelfs al zou het niet waar zijn, ik vind het een prachtige anekdote. :+1:
Los daarvan stond Prim al wel op mijn lijst, want ik heb eens bedacht om uit alle landen van de communistische wereld iets aan de verzameling toe te voegen. Ik ga dat niet heel fanatiek nastreven, maar het zou wel leuk zijn. :innocent:

Mooi sjiek klokje trouwens, niet eens heel bescheiden.

Pадушный прием, Huub.

Leuke introductie, dank je wel!

Onze belangstelling blijkt overeenkomstig. Mijn reizen door het toenmalige oostblok heeft toen zo’n indruk op mij gemaakt dat dit op een of andere manier heeft gevormd. Kom nog met regelmaat in Rusland en constateer inderdaad hetzelfde. Wat ik zie dat met name het particuliere initiatief (middenstand, retail) zich positief ontwikkelt en alles wat overheid is nog altijd overeenkomsten heeft met het verleden. In die tijd is ook mijn belangstelling geboren voor Russische horloges, wat door mijn Russische vrienden totaal niet wordt begrepen.
Zie uit naar je ervaringen!

1 like


Dit is die eerste aankoop. Ruim 22 jaar geleden in mijn bezit gekomen en veel gebruikt.
Hij is zeer recent geserviced, maar eigenlijk moet ie een keer een nieuwe kroon. Iemand ideeën voor hoe ik daar aan kom?

3 likes

Nee, die kijken alleen maar naar het Westen. Wat dat betreft zijn het net Nederlanders, die moeten ook niks van eigen producten hebben :wink:

1 like

Mooi verhaal :+1:

Weet niet zeker of dit de goede zijn maar hij had meer modellen in zijn webwinkel.
(Heb ook zo’n 24h raketa gehad, leuke horloges met opvallend mooie tik)

Ja verhip! Ik heb al regelmatig gekeken, maar nooit gevonden. Dank voor het zoeken!
Wel jammer dat het er meteen vijf zijn… Iedere 22 jaar betekent dat ik nog 132 jaar vooruit kan :rofl:

En je hebt gelijk: deze tikt het hardst van al mijn horloges! Viel me gisteren ook weer op :+1:

Graag gedaan.

Ach voor die prijs, heb je reserve en kun je misschien ook een ander helpen.

Ik herinner me dat het chroom vrij snel van de kast randen af ging bij die van mij. Dus misschien ook van de kroon? Is wat dun verwacht ik. :blush:

Aangeschaft!
Ja het chroom van de kroon slijt wel en het koper daaronder ook trouwens. Hij wordt glad…
Maar over de kast geen klachten, die is na al die tijd nog heel netjes. Maar dat zie je ook weleens anders inderdaad!

1 like