Jarig, dus tijd voor foto's!

Waerde mede-forumleden,

Ik zag dat ik alweer mijn eerste kaarsje mag uitblazen op dit forum. Tijd om de balans eens op te maken van wat het forum mij in die korte tijd allemaal heeft gebracht.

Toen ik besloot mij aan te melden was ik, zoals zovelen, al eventjes actief als anonieme meelezer en had ik al een paar leuke (en minder leuke, oordeel zelf) horloges op de plank liggen. De meeste aankopen verliepen toen via Catawiki, maar dat was nog in de tijd dat er één veiling in de week plaatsvond en het allemaal nog allemaal wel te overzien was. Overigens louter goede ervaringen met die website, maar dat terzijde. Andere aankopen verliepen toen via marktplaats en/of incidenteel via een nederlands of belgisch equivalent
daarvan.

Laat ik beginnen met de collectie die ik had toen ik hier begon. Ik dacht toen al een aardig setje bij elkaar te hebben, en ik denk nog steeds dat dat ook echt het geval was, maar smaken veranderen en je wordt
wijzer.

Het horloge waar het allemaal mee begon was deze Chronographe Suisse. Lang geleden een keer op en marktje in Frankrijk gekocht voor 100 euro. Werkte niet en zag er niet uit. Jaren later een keer uit een la
gehaald en gegoogled op horlogemakers. Dat heeft me toen twee dingen opgeleverd: 1. Ik heb het horloge laten repareren en opknappen door Jan Ubels en 2. Ik kwam terecht op dit forum.

Overigens nog steeds in bezit, hoewel hij niet zo veel draagtijd meer krijgt. Ik denk dat we daar ook maar eens afscheid van gaan nemen.

Door dat opknapprojectje was mijn interesse in mechanische horloges gewekt en ben ik een beetje op zoek gegaan naar enkele aanvullingen op mijn toenmalige collectie. Voor die tijd had ik een DKNY (ik denk rond 2000 ofzo aangeschaft) en een Armani uit 2009. Sindsdien allebei overigens nooit meer
gedragen. Snob die ik er ben.

Toen volgde deze jongen. Ik was erg blij met de Omega Equinoxe, maar die was toch wel erg klein. Dus verkocht en op Catawiki minder voor gekregen (ik meen €230,-)dan hij imho waard was (weet dat niet zeker, maar je ziet ze niet zoveel meer). Maar ik had er zelf eerder ook maar €150,- voor betaald dus ik ga er ook niet over klagen.

Dan was er nog een oude pointerdate van Oris. Ook te klein dus uiteindelijk ook weer weg. Droeg wel chic, dus ergens wel jammer. Grappig is dat ik eerst best wel bescheiden was qua horlogeformaat (deze was 32 mm), maar inmiddels zijn de meeste horloges rond de 39mm. Nog steeds niet erg fors, maar
op mijn smalle polsjes meestal meer dan voldoende.

Verder zaten er allerlei horloges in mijn verzameling, die vooral bestond uit horloges die me qua ‘look and feel’ erg aanstonden en dat waren grotendeels vintages. Langzamerhand het één en ander geflipperd (sommige nog vastgehouden die nog geflipperd gaan worden) en langzamerhand met en aantal klokjes het iets hogere segment binnengedrongen. Hieronder een overzichtje in min of meer chronologische volgorde van binnenkomst en als laatste de horloges die nog steeds bij me logeren. Moet nog steeds een keer een kist aanschaffen om ze een beetje netjes op te bergen.

Onverwoestbare rus

JlC

Seamaster Mariner II

Bulova Accutron spaceview

Sinn 8827

Constellation f300

Zenith respirator x

Grand Seiko quartz (spijt dat ik hem heb weggedaan)

Vulcain Directime, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen
dat ik die nooit echt heb gedragen en als NOS weer heb doorgeflipperd

Maar al het bovenstaande heeft het nest inmiddels weer
verlaten of staat daarvoor op de shortlist.

Mijn huidige verzameling bestaat uit de horloges hieronder

Aevig Valkyr

Seiko SKX007

Zal duikertje met Ronda quartz, voor naar festivals en
dergelijke

Tag Heuer professional 1000

Omega Speedmaster automatic

Heuer Carrera Cal.6

En als laatste de Seamaster Soccer time

En morgen ligt er -deo volente- een gave NA stemvork op de mat…
Morgen of overmorgen zal ik die nog even voorstellen in het vintage forum.
So much for downsizing dus. :grin:

Groeten,
Wouter

24 likes

Leest als een jongensboek !:smile:
Heel mooie klokjes erbij, en dan ook nog van de imo juiste merken.
Voor mij de rechthoekige zenith met goed bijpassende band, de toppert.
( zit 'm niet in de waarde :neutral_face:):+1:

Hierbij verplicht ik je nog minimaal 1 jaar bijdragen te leveren!! :yum::yum::yum::laughing:

2 likes

Mooie collectie!

1 like

Mooi verhaal!

1 like

Gefeliciteerd met de ‘verjaardag’ , heel leuk om te lezen.
De Seamaster soccer time , wat een geinig ding :smiley:

1 like

Leuk verhaal, leuke foto’s en leuke collectie :thumbsup:! Gefeliciteerd dus met je collectie en 1 jarig lidmaatschap. :balloon::birthday:

1 like

Mijn beste,

Mooi zeg!!
Een bijzonder aanschouwelijke vertoning.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

het waren 12 fantastische maanden !

1 like

fraai en spannend, leuk verslag :slight_smile:

1 like

Mooi verhaal en een fantastische collectie.
Ben benieuwd hoe de collectie er over een jaar uit ziet!
Ook bij mij trouwens :slight_smile:
Wander

1 like

Mooie beschrijving en uiteenzetting van je beleving en hobby :+1:

1 like

Ik ook. Het doel is downsizen, ik mik op een stuk of 6 horloges. Maar dat wordt steeds moeilijker. Kill your darlings. :wink:

1 like

Leuk om te lezen, thnx!

1 like

Leuk verhaal, gefeliciteerd

1 like

Mooie collectie zeg!

1 like

Hele toffe (ex)collectie zeg, jaloersmakend!

1 like

Mooi verhaal.

Valt me op dat je op de laatste foto’s je hand niet meer in je zak hebt…is dat dan de samenvatting van 1 jaar HF: lege zakken?
:slight_smile:

1 like

Leuk, hoor. Inmiddels ben ik ook al verjaard, maar ik haal het niet bij jouw levensweg.

1 like

Nee, dat is een gezamenlijk resultaat van 1 jaar HF en 2 jaar huwelijk. :sunglasses:

Ik pleit voor het laatste

1 like