Ik heb naar mijn idee een hele leuke vintage Jarvil automaat voor weinig weten te bemachtigen.
Nu blijkt dat het horloge ‘vast loopt’?..
Als ik de tijd goed wil zetten komt er weerstand op de kroon…
Zo ook als het horloge loopt, rond 10 over 11 stopt het met lopen…
Dirft iemand een inschatting te maken wat dit zou kunnen zijn en of dit klokje het waard is om te laten repareren?.. alvast dank…
Stopt hij iedere keer op dezelfde tijd? Dan is het waarschijnlijk dat 1 van de wijzers ergens tegenaan loopt. Heeft dat datumvenster een opgehoogd randje?
Er kan ook een tandwieltje kapot zijn. Een verbogen tand misschien. Het is moeilijk om dat te zeggen op afstand.
Of de wijzers haken kun jij zien. Neem er een vergrootglas bij en kijk goed wat er gebeurt bij het verzetten. Ligt het niet aan de wijzers, dan zal ie toch een keer open moeten.
Als je het horloge wil gaan dragen is een servicebeurt sowieso aan te raden.
Wel een mooi horloge inderdaad.
Ik heb geen idee wat een service beurt ongeveer kost. Wel online gekeken maar vind het nogal prijzig allemaal. Heb ook geen idee wat dit horloge waard is… Ik ben er wel mee naar een juwelier/horlogemaker geweest, deze voelde niet eens weerstand en kon de klok rond draaien… Ik nu ook… Hij loopt weer perfect dus probleem ‘opgelost’… Dank voor de reactie!