Jazzmaster open heart/Epos 3412 limited edition 888

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek gegaan naar mijn eerste horloge en mijn oog is op twee horloges gevallen. Ten eerste de Jazzmaster met open heart (in rosé gold) van Hamilton, daarnaast kwam ik op Chrono24 een Epos 3412 limited edition tegen waarvan 888 stuks zijn gemaakt volgens de advertentie. De Hamilton zit op 7-800 euro en de Epos op 1000. Nu heb ik mij zo veel mogelijk verdiept in horloges alvorens een besluit te nemen, maar ik heb zelf weinig kennis van horloges. Ook heb ik nooit eerder iets online gekocht, en dus ook niet via chrono24.

Kan iemand die er meer verstand van heeft mij wellicht adviseren over deze horloges, wat de verschillen precies zijn, of misschien ervaringen met één van de merken of zelfs beide. Ik vind beide horloges erg mooi omdat ik van skeleton-horloges houd. Van de Epos vind ik vooral leuk dat het een limited edition betreft en er dus maar weinig van zijn gemaakt. Ik vraag mij alleen af hoe betrouwbaar online kopen nu echt is, ook omdat sommige horloges niet authentiek zijn.

Met vriendelijke groet,

Max

Daarbij komt nog dat ik van Epos de 3418 LE ook een zeer mooi horloge vind. Deze wordt echter slechts aangeboden op Toptime.sk en zoals eerder vemeld heb ik geen enkele ervaring met online kopen en komt dit van een site uit slovakije.

Gr.

Hoi Max,

ik kan mooie geskeleteerde horloges ook waarderen. Het bijzondere van de Epos vind ik dat ook het uurwerk geskeleteerd is, terwijl de Hamilton enkel openingen in de wijzerplaat heeft.

Overigens heeft Epos er 3 uitvoeringen van.

Advies over de 2 klokjes… het zijn beide gerenommeerde merken met degelijke kwaliteit. De uurwerkjes zijn wel verschillend, in de zin dat de Epos met de hand opgewonden dient te worden en de Hamilton een automaatjes is. Bij de laatste wordt het opwinden automatisch verzorgt door een rotor tijdens het dragen. Ik heb zelf een Hamilton Khaki duiker en de kwaliteit bevalt me prima. Alleen het kroontje wiebelt bij mij een beetje. Met Epos geen ervaring.

Betreft online kopen… koop de koper of dek je goed in. Voor het eerste, zoek naar referenties en feedback van andere kopers, zoals de feedback rating van eBay of de “ervaringen” gedeeltes van fora (wij hebben er hier ook 1 http://www.horlogeforum.nl/list.php?13). En voor het tweede, zorg er indien mogelijk voor dat je save zit. Bijvoorbeeld door te betalen met een creditcard die goeie kopersbescherming biedt.