Je allereerste horloge op foto?

mijn 1e was een digitaal horloge met het spelletje spaceinvaders er op
ik heb me daar uren mee vermaakt :smiley:

Mijn allereerste was een Ancre ā€˜duikhorlogeā€™ met rubberband en duikring! Het rubberbandje ging vrij snel kapot en mijn vader heeft er toen een nylon bandje omgedaan. De band heeft hij wat korter gemaakt en meteen paar extra gaatjes erin geprikt. Ik heb hem nog steeds en ik denk dat mijn dochter hem (het horloge, niet mijn vader) gaat dragen zo gauw zij kan klokkijken. Maar liever heeft zij een roze Flic-Flac :wink:

Enfin, hier mijn Ancre:

Forehand Schreef:

buurt in de jaren 70/80,nu alleen nog maar
alibaba,s

Tik op de vingers, niet meer doen svp.

Beheerder Schreef:

Forehand Schreef:


buurt in de jaren 70/80,nu alleen nog maar
alibaba,s

Tik op de vingers, niet meer doen svp.

Bij deze bied ik ook mijn excuses aan aan ieder die ik gekwetst heb met mijn uitspraak ā€œalibaba,sā€.
Ik ben er zelf achteraf ook kapot van!

Haha! Trots lopen showen! :smiley:

Mijn eerste klokje dat ik me kan heugen is een miniscuul duikertje met een pepsi kleuren. Van een oom gekregen. Helaas ben ik die verloren. :frowning: En geen foto van. Mijn neef schijnt dezelfde te hebben gehad. Toch eens vragen of ie em nog heeft.

Mijn eerste horloge was volgens mij (ik weet niet meer 100% zeker of ik er daarvoor al een had) een goedkoop dingetje van Fl 2,50 van de markt in zierikzee :stuck_out_tongue: Heel simpel, rond stalen kastje met nepleren bandje. Heb ik drie jaar ofso mee gelopen voordat hij kapot ging. Daarna natuurlijk de nodige swatches versleten, die helaas altijd kapot gingen omdat de ā€˜lugsā€™ afbraken, terwijl het klokje nog prima liep.

Niet mijn eerste horloge, dat was er een van plastic (in 1958) ik heb er nog wel een foto van maar wanneer ik 'm inscan kun je hem niet goed zien.

Ik kan wel een foto laten zien waar mijn horloge verzamel woede mee is begonnen, nl deze:

Overigens heb ik er hier een klein stukje over geplaatst:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,218779,225122#msg-225122

mvg, Frans

Shikimski Schreef:

Maar liever heeft zij een
roze Flic-Flac :wink:

(:smiley:
Ik zie 't al voor me:
ā€œMaar schat, deze is van opa geweest en pappa heeft em ook gedragen toen ik klein was.ā€
ā€œNEE NEE en nog eens NEE! Ik wil een roze!!ā€

Misschien dat ze em met koninginnedag wil dragen.

Deze Swatch mocht ik uitzoeken voor mā€™n 10e verjaardag, dat werd mā€™n eerste aanwinst.

Zo blij als een kind natuurlijk !!.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPTB3EI7-D.jpg

</a

Even nieuw leven in deze topic blazen:
Mijn eerste horloge kreeg ik toen ik 14 jaar werd. Dat was in 1948. Het was een Delbana. Ik heb hem nĆ³g en hij loopt nog mooi op tijd. Het enige wat er ooit is gebeurd is een nieuw glaasje toen een pingpongbatje hem nogal hard raakte (in 1951) en een nieuwe veer een jaar later door te straak opwinden. Daarna nooit meer geserviced en omgehad tot 1976! Zeer goed merk en zeer ge-onderwaardeerd!

Ik denk dat als ze hem met Koninginnedag gaat dragen, hij snel op een tapijtje voor haar knieƫn belandt:D

Forehand Schreef:

hcptdg Schreef:


Tegenover Westeinde ziekenhuis?

hans

Ja precies!

Zoutkeetsingel is dat. Andere kant van het water is de Lijnbaan.
Het pand is nu trouwens van Psyq, verslavingszorg voor dak- en thuislozen.

Ik ben er afgelopen dinsdagavond nog langsgevaren met de drakenboottraining. Vanaf de Binckhorst door de stad naar het afwateringskanaal in Scheveningen en weer terug. Mooi rondje, onder bruggen door waar ik iedere dag wel eens (meerdere keren) overheen fiets of rijd.

Die fabriek stonk destijds verschrikkelijk zoet in die buurt. Je tanden vielen er bijna uit als je er langs kwam. Werd er ook niet de Belga kauwgom gemaakt?

Hey haagse draak, dat was de Peco, een fabriek die o.a. snoepkettingen en armbanden verkocht. Daar waren ook snoep(voor dit forum)horloges bij. In mijn lager schoolperiode heb ik daar regelmatig wat gescoord.
Groeten van stadgenoot RenƩ

Was een beetje aan het neuzen op het forum, kwam ik dit leuke topic tegen!
Mijn eerste, gekregen voor mijn communie dus meer dan 30 jaar geleden:
Een Helicon duikertje handopwinder van 24 mm. Loopt nog perfect!



Ik dacht ik meld het even!
MVG,
Patrick.

ik had een lcd horloge halverwege jaren 80 die je van het bandje / achterplaat kon klikken en dan werd het een robot. Wellicht was het van Transformers, maar ik weet het niet zeker. Volgens mij was het er zo een: een Takara Kronoform

mooi spul. Die moet ik nu weer hebben bedenk ik me! Ik had een zwarte en een witte.

Het allereerste horloge wat ik ooit gedragen heb was deze :wink:
[img]http://i36.photobucket.com/albums/e2/eric128/Horloges/SA_782