Je allereerste horloge op foto?

As most of you know ben ik afgelopen mei getrouwd. Als traditie heb ik toen van m’n ouders een fotoalbum gekregen met foto’s van baby tot nu.
Vanmiddag was ik daarin aan het bladeren en ik kwm een verjaardagsfoto tegen van toen ik denk ik een jaar of 7 werd.
Toen is dus de tic begonnen…

Hebben nog meer van jullie een foto met je eerste horloge?
Was overigens een flikflak, met dat mannetje en vrouwtje als wijzers.

Kijk, toen al een kwaliteits horloge. Ik kan mij herinneren dat ik met mijn communie een horloge heb gekregen, een Citizen. alleen geen foto van. Ik weet ook niet hoe oud ik was toen ik mijn communie deed.

Communie doe je doorgaans in groep4 (NL), dus dan ben je 8-9 jaar. Toen kreeg ik ook mijn eerste horloge. Een Palerma. Ik heb dit klokje nog steeds. Zal eens kijken of er een mooi plaatje van is.

Ik herinner me m’n eerste klokje wel, met Ernie (Sesamstraat) op de wijzerplaat en zijn armen als wijzers :smiley:

Heb er helaas geen foto van.

mijn eerste was een batman horloge, 1966 ongeveer, helaas niet meer in bezit, wel ergens nog op een oude z.w foto, plaatsen doe ik m niet, dat kunnen jullie niet aan;)

Haakie, mijn eerste horloge voor naar de middelbare school was ook een Palerma, zal een foto maken, want die heb ik ook nog steeds. Paar jaar geleden nog een nieuwe glaasje op laten zetten.:smiley:

Groet
Orisfan

Eerste was een Swatch in 1986. Die heb ik helemaal tot de draad versleten. Vorig jaar kwam ik hem opnieuw tegen als NOS en hij prijkt nu weer in de collectie:

Swatch Rotor (GS400), ETA quartz, 1986

Gekregen van mijn opa en oma voor mijn 10e verjaardag, een Junghans boys-watch.
Laats een nieuw glaasje op laten zetten, loopt nog als een zonnetje.

groets,
rombo

Dit was me eerste horloge,maar ja wie had ze niet(:smiley:
Fabriek stond trouwens bij ons in de straat in Den-Haag.

Hi hi, gááf!

En je draagt em ook zo leuk.
Helaas heb ik zelf weinig foto’s uit mijn vroege jeugd.
Mijn eerste fatsoenlijke horloge leeft nog wel, daarvoor waren het allemaal kermisdingen uit de grijpkast van de kermismannen.

Groet,

Nico.

lachen zeg, daar zat ik vlakbij op school ('s-Gravezandelaan) en je maag twee keer raden hoe wij aan ons snoep kwamen.X(

Mijn eerste horloge die ik me kan herinneren is ook van mijn communie. Van mijn opa en oma gekregen. Ik herinner me alleen nog de mooie donkergroene wijzerplaat.

Hans

Renato_55 Schreef:

lachen zeg, daar zat ik vlakbij op school
('s-Gravezandelaan) en je maag twee keer raden hoe
wij aan ons snoep kwamen.X(

Gewoon door simpelweg de fabriek in te lopen en met wat je maar kon dragen er rustig weer uit te lopen.
Hele van die nylon zakken had ik thuis,de snoep kettingen waren verboden op school want daar kon je zo vanuit je mond een half ringetje mee verschieten en die raakte nog wel eens een oog!
Die school kan ik maar al te goed,was een fijne buurt in de jaren 70/80,nu alleen nog maar alibaba,s

Tegenover Westeinde ziekenhuis?

hans

ali baba’s? lijkt me niet helemaal een politiek correcte term?

De nieuwste Rolex wellicht? (dan ben je nog jong :wink: )

Mijn eerste kan ik me niet goed herinneren…2e wel: een donkergroene Benetton. WIlde toen al geen meisjeskleuren, hihi :stuck_out_tongue:

hcptdg Schreef:

Tegenover Westeinde ziekenhuis?

hans

Ja precies!

Dat zou wel een erg mooi cadeau zijn geweest, maar die hadden ze in die tijd niet in die kleur neem ik aan (en mijn opa en oma het geld niet).
En nee, zo jong ben ik nou ook weer niet (1969)

De kleur lijkt er in mijn herinnering overigens wel op :smiley:

Hans

Hierbij de fotos van miin eerste echte horloge, de Palerma, misschien moet ie in het vintage gedeelte? :D:D Hij is ondertussen toch bijna 40 jaar oud denk ik.

Groet
Orisfan