Je collectie beheren op Chrono24 app

Hallo allemaal,

Onlangs de volgende functie in de Chrono24 app gevonden. Je eigen collectie beheren. Je voegt je horloge toe met de prijs die je ervoor betaald hebt en de app vergelijk de prijs met de huidige marktwaarde/aanbod op chrono24. Zo kun je het waarde verloop van je horloge en je collectie zien. Met allerlei beurs achtige grafieken. Erg leuk en inzichtelijk. Daarnaast kun je ook de uitgebreide specificaties van je horloge zien.
Als ik de tabellen en getallen mag geloven heb ik tot nu toe een gratis hobby met zelfs een beetje winst. Niet dat dat belangrijk is, maar er zijn hobbies waar je je geld sneller mee ziet verdampen.:blush::+1:

MvG Ralph

4 likes

Zoiets kan je ook met je whisky-collectie doen :+1: --> Whiskybase :ok_hand:
Al denk ik niet dat die op het tafeltje echt in waarde gaan stijgen.

Just saying. :v:

4 likes

Chrono prijzen zijn ook écht super reëel. Not.

5 likes

Whatever, ik vind het een leuke toevoeging. Ga de app gelijk installeren :+1:

1 like

Vond ik ook! Veel plezier :blush::+1:

Ik heb die functie ook gebruikt maar vond het na een tijdje eigenlijk geen fantastisch idee om mijn collectie bij Chrono24 vast te leggen. Via mijn aan- en verkopen ligt daar ook mijn adres e.d. vast en het idee dat dit door een beveiligingsfoutje in verkeerde handen terecht zou komen vond ik niet opwegen tegen de leuke grafiekjes en het inzicht in de (virtuele) waarde van mijn horloges.

5 likes

Ik gebruik hem ook al een jaar ofzo. Helaas kennen ze niet alle horloges en je kunt dus geen exoten of microbrands toevoegen. Erg nuttig is het dus niet helaas, het geeft wel een leuk overzicht.

1 like

Ben ik de enige die bij het woord “collectie” overal jeuk krijgt?
Noem het gewoon verzameling, meer is het niet :nerd_face:

1 like

Mooie tip ga er gelijk gebruik van maken en ben benieuwd naar de grafiek/uitslag.
Mvg Peter

1 like

Ik heb verder geen informatie ingevoerd bij chrono24 alleen account gemaakt that’s it.

Inderdaad een leuk overzicht. Mijn Eterna Sonic Electronic ESA9162 herkende ze helaas ook niet.

Met wat passie en toewijding kan en verzameling van horloges uitgroeien tot een collectie. :sunglasses:

Leuke mogelijkheid op de Chrono24 app, heb zojuist twee horloges er in gezet en heb het goed gedaan volgens hun berekeningen😊. Bij “staat” kun je alleen maar toevoegen “gedragen” , of “niet gedragen”, daar zit natuurlijk nog wel veel nuance in. Maar het is een leuk toevoeging! Ook m’n laatste NA: de Speedmaster Date Silver “rolt” er met een prijsstijging van 29% wel heel goed uit😀!

3 likes

Kan ook een allergische reactie zijn.
Een congenitale huidaandoening.
Of een vreemde uiting van een SOA.
Het krijgen van jeuk op een woord staat geloof ik nergens omschreven.
Toch maar even langs de dokter. :mask:

Prijzen zijn wellicht fors, maar denk wel dat het goed de markttrend weergeeft voor de verschillende modellen.

2 likes

Dat absoluut!

2 likes

De app van Watchbox biedt ook deze mogelijkheden; althans dat is wat ik aan het einde van de video’s van The Urban Gentry te horen krijg.

Deze?

Denk alleen niet dat hij voor dat bedrag verkocht zal worden Chrono is wat optimistisch… :joy:

1 like

Ja