Je droomklok die bij zien en passen toch tegenvalt

Ze zijn even dik maar de FOIS is ruim 2 mm kleiner in diameter. Hij is dus anders in verhouding. Dat maakt dat hij anders draagt. Ook nog versterkt door het smalle leren bandje. Voor mij was het hem niet.

Ko

Dat was bij mij precies andersom! Geweldige ā€œfeelā€ maar leeg varken

2 likes

En die hoogte zou ik juist willen! Wat is dat toch met ons?

Het is vooral de verhouding tov de rest van het horloge en de oplopende kast aan de onderkant…
Dat in combinatie met een brede, platte pols vind ik niet geslaagd…

1 like

@Firly Ik vond de MaxBill op plaatjes mooi, tot nu toe.
Is geen gezicht. Lijkt wel een platgeslagen wekker.

2 likes

Ja, kan. Maar het gaat hier om een horloge. Niet om een levenspartner of koopwoning, toch?
't kan natuurlijk gewoon zo zijn dat een Speedmaster je echt niet aanspreekt. Vind dat persoonlijk niet het einde van de wereld, aangezien er nog zo’n 12.000 andere horlogemodellen zijn waaruit ik kan kiezen.:wink:

3 likes

Ik vind in het hogere segment irl alles tegenvallen.
Heb veel geprobeerd van JLC tot Rolex tot Longines tot TAG, AP noem maar op.
Te blingy en op de een of andere manier te aanwezig op de pols.
De Speedmaster kon er net mee door.
Ik kan het ook niet rijmen met de prijzen die ervoor gevraagd worden
en ik ga niets kopen omdat het van mij wordt verwacht.
Ik houd het bij een paar Zeiko’s en wat vintage spul dat is goed genoeg voor mij :relaxed:

Grt.

3 likes

Soms kan een ander bandje een hemel van verschil maken, niet dan ?
Desnoods een … nato er aan :slight_smile:

Even terugkomend op eerdere reacties: Ik vind het leuk en zelfs fijn als mijn vriendin mee gaat naar de juwelier. Het is goed om een andere mening te horen bij het passen van een nieuwe klok.
Het blijft voor de meesten een flinke aanschaf waar flink voor gespaard moet worden.
En gelukkig liggen we op 1 lijn :slight_smile:

Overigens kon de planet ocean mij jaren terug op de afbeelding niet direct overtuigen, maar eenmaal om de pols had ik direct een klik. Ik mocht hem lenen en zat toen op leer. Echt een juweeltje!

1 like

Nee tuurlijk, dat is helemaal waar. Mijn punt is dat je niet een horloge dat je qua looks heel mooi vindt moet afschrijven om zoiets als hoogte, wanneer je heel erg hoge horloges gewend bent. Een stapje terug doen en proberen een objectief beeld te krijgen is dan beter.

Ik ben eens naar de juwelier gegaan met geld op zak om een Nomos Tangomat te kopen. Toen de meest bang for the buck manufacture automaat en zag er fantastisch uit op plaatjes. Viel me enorm tegen.

Ik vond de Submariner maar zo zo…

3 likes

Sub vond ik opvallend mooi in de echie. De zwarte Daytona daarentegen deed me helemaal niks. Vind de nieuwe met ceramic bezel nu op plaatjes wel mooi.

Dito. Vond en vind. Gisteren die van m’n zwager nog (weer) even bekeken. Word er niet warm of koud van. Zit netjes in elkaar. Maar ook wel erg saai, vind ik.

Ook eens mogen passen in Haarlem. Echter ook helemaal geen klik meer mee ondanks de voorpret op internet :frowning:

ja, dat is op die dating websites ook vaak zo

7 likes

Ja dat vind ik dus ook , degelijk en ok , maar heb er nul gevoel bij , Er zou zo Seiko op kunnen staan.
ā€œincoming shit stormā€ :neutral_face:

Stond dat er maar op. Dan zou er tenminste ook een beetje realistisch prijskaartje aan hangen. Maar nee hoor, zelfs Seiko maakt niet zulke saaie horloges.:wink:

1 like

Haha ja dat dus :stuck_out_tongue:

Vinden jullie de planet ocean echt zo erg dan?
Eerlijkt gezegd kan ik haast niet wachten tot het zover is :sunglasses: