Ik heb er echt even over na moeten denken, maar ik denk dat het een Swatch is geweest, of in ieder geval iets dat er op leek.
Ruud
Ik heb er echt even over na moeten denken, maar ik denk dat het een Swatch is geweest, of in ieder geval iets dat er op leek.
Ruud
Ik heb geen foto van mijn eerste horloge, denk ook niet dat het horloge het nog doet. Ik weet wel dat ik een keer toen mijn opa en oma op bezoek waren mijn broertje en ik allebei een zwarte plastic Casio quarts-horloge kregen. Tot ergenis van onze ouders zat er ook een alarmfunctie opā¦
Gerwin
Deze.
Ik weet het ziet er niet meer uit maar ik heb hem jaren gedragen.
Trots als een pauw.
Ik kan me nog herinneren hoe ik hem heb gekregen.
Mijn vader vroeg mij op een dag wat ik wilde hebben.
Ik was overgegaan, zo heette dat toen.
Ik antwoordde zijn horloge.
Hij deed hem af en deed hem bij mij om.
Ik was erg jong maar beretrots op mijn klokkie.
Ik weet zeker dat de kenners dit merk kennen.
Op 6-jarige leeftijd vanwege de Heilige Communie (braaf Brabansch katholiek, later alsnog van het geloof afgevallen ;)) van oma een Velona (van de V&D), beetje sportief model met zwarte wijzerplaat. Handopwinder met een NATO-strap-achtige band.
Is reeds sinds lange tijd verdwenen⦠later van LCD (kermis)horloges naar Swatches, naar quartz Indus/Prisma, naar quartz Seiko chronograaf, naar Oris Worldtimer Classic en verderā¦
Was volgens mij een duiker van Ancre, Anker, oid⦠Was in de tijd van Flipper en Cousteau, dus moest een duiker zijn!
Kwam mijn vader vandaag mee aan. 30 jaar geleden gekregen denk ik. Ben nu 36š
Een flikflak met een ETA uurwerkš
zojuist aangesloten bij dit forum. zag deze topic. op zoek gegaan naar mijn ājongens horlogeā ergens uit de zestiger jaren. Lorain Valois. Nog wat gegoocheld, maar kon er niets over vinden. iemand hier info over ? grappig: pakte hem beet en hij liep gelijk weer. jaren niet aangeraakt, lag onder in een doos.
Mijn eerste was deze Casio, van mān grootouders gekregen⦠Apetrots (en al nerdy op 12 jaar ):
Was heerlijk spelen⦠Al kwam hij achteraf niet echt van pas voor al die rekentoetsen, je doet dat niet zo onopvallend op je pols
Leuk topic! Het begon bij mij met een 32mm (of zo) handopwinder op Perlon. Ik weet nog hoe de schuurplekken voelden. Plaatje heb ik helaas niet, maar kek was 'ie. Erna kwam een Casio met backlight LCD-scherm. Ik herinner me nog dat 'ie op een gegeven moment leeg was, zó vaak had ik 's nachts het lichtje aangehad.
Een flik flak toen ik een jaar of 6 was. Vond dat een te gek horloge, maar iemand vond het nodig om hem tijdens gym uit mijn broekzak te stelen. Ben er nog altijd boos om.
Heb mijn dochtertje er een tijdje terug een gegeven, en ze draagt hem nooit. Ach ja.
Leuke eerste bijdrage, welkom op HF!
Mijn eerste zover ik me kan herinneren was een witte vierkante
ana/digi van Seiko.
Kreeg ik cadeau van mijn oma.
Mooi apparaat! Je hebt hem kennelijk nog, gezien de kwalitatief goede (recente?) foto?
Deze Prisma:
Was toen al een afdankertje uit een kastje bij mān oma op zolder. Heb hem nog steeds en paar jaar geleden een servicebeurtje laten geven. Sindsdien draag ik hem weer heel sporadisch.
Daarna heb ik de nodige 80ās lcd horloges versleten, maar die zijn allemaal in de prullenbak geĆ«indigd. Van eentje weet ik nog het merk, dat was een OMAC, zoiets dus: (foto van internet)
on topic:
Lang moeten zoeken maar dit is mijn eerste horloge geweest.
Een transformer watch uit midden jaren 80. Verloren en dagen ontroostbaar.
Benieuwd wat deze doen op de verzamelaarsmarkt vandaag de dag
Mijn eerste horloge, gekregen bij mān communie
Een quartz rodania, jaren plezier aan beleefd. Volledig afgeleefd na jaren zijn geest gegevenā¦