Lijkt me leuk als iedereen hier een afbeelding plaatst van zijn eerste horloge ,van toen je nog jong en lief was zeg maar,ik open dit topic omdat ik in de kast het horloge tegen kwam die ik droeg toen ik een jaar of 8 was,ik ga er even foto’s van maken,die ik zometeen post,lijkt me een leuk topic toch ?
handig mijn baterijen zijn leeg van de camera,dus foto’s komen nog.
Heel leuk. We hadden het gisteren ook over horloges uit je jeugd. Harr had zijn Seiko van toe hij 16 (toch?) was bij zich.
Ik weet niet meer zeker wat mijn eerste horloge was. Ik heb wel een hele riedel Swatches versleten. Of die, of wat er van over is, nog bij mijn ouders op zolder liggen? Ik ga eens zoeken. Mijn eerste Swatch was deze, Sir Swatch uit 1986:
Heb ook nog toen ik heel jong was een Pulsar Chrono gedragen met een PVD kast.
Vond ik toen machtig. Meeste kinderen konden alleen de tijd zien, ik had ook nog 3 alarmen, stopwatch. Kon je bewegen door middel van de bezel.
Heel leuk. We hadden het gisteren ook over
horloges uit je jeugd. Harr had zijn Seiko van toe
hij 16 (toch?) was bij zich.
Ik weet niet meer zeker wat mijn eerste horloge
was. Ik heb wel een hele riedel Swatches
versleten. Of die, of wat er van over is, nog bij
mijn ouders op zolder liggen? Ik ga eens zoeken.
Mijn eerste Swatch was deze, Sir Swatch uit 1986:
Als ik die zo zie zou ik 'm best wel weer willen
hebben, gewoon uit nostalgie…
ja mischien komt hij een keer voorbij op ebay ofzo !
mijn horloge is een M watch is klein zwart en swiss made,die droeg ik dus toen ik 8 was,kent iemand dat merk,achterop staan mondaine .
Nu je dit zegt, ik had een zilverkleurig Casio (?) met allerlei kleurig “trappetjes”. Een trappetje voor de temperatuur en iets voor ik neem aan de tijd. Die is ooit eens verdwenen, heel jammer.
Later heb ik een keer van mijn opa een Lorus gehad. Leuk klokje als ik er aan terug denk, witte plaat, op de vaste bezel zaten goudkleurige accenten en er zat een hele mooie groene leren band aan.
(een keer het hele huis omver gooien om hem te zoeken.)
Dat was voor mij ongetwijfeld een Casio, daar heb ik er de nodige van versleten en er ligt er nog steeds een werkend in mijn la. Mijn eerste automaat was overigens een Citizen (van V&D) die het echter niet goed deed. Het duurde even voor ik een nieuwe mechniek kocht maar toen sloeg het virus definitief toe…
Mijn eerste? Zo’n 45 jaar geleden een afdankertje van pa, dat hij ook weer uit zijn jonge jaren had. Een doorsnee opwinder natuurlijk, die ten slotte deerlijk gehavend in de vergetelheid is verdwenen. Ik zou hem graag nog eens terugzien. Het merk? Al sla je me dood. Weet nog wel dat hij een lichtgoude of grijzige plaat had en dat hij nog goed liep toen ik hem verving door mijn tweede, een afdankertje van oudoom. Dat was net zo’n soort geval en was perfect bruikbaar nadat ik hem zelf had ‘gerepareerd’. D.w.z. schudden, tikken, openschroeven en blazen. Ook dat mechanische wonder heeft ergens in een grijs verleden het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld. Toen heb ik een van de beste investeringen van mijn leven gedaan: een Seiko quartz. Medio jaren '70 bewonderd en geroemd om zijn precisie en onverslijtbaarheid. Dat heb ik geweten, want het heeft zo’n 25 jaar geduurd voordat de rubbers van de knopjes vergaan waren en ik op zoek moest naar iets nieuws. Dat leidde tot mijn herontdekking van de wonderen van de mechanische techniek. Vintage Omega’s hebben nu mijn hart gestolen, maar voor dagelijks gebruik doe ik het met een Seiko 5.
Mijn eerste horloge, ach dat wordt lastig.
Ik versleet er 1 per week, vanwege mijn interesse in mechanika.
Dus ja gesloopt allemaal, stuk voor stuk (waren kermishorloges van mijn vader ed).
Tegenwoordig repareer ik horloges, datz al mijn basis geweest zijn.
Er is er nog een die het doet namelijk een pacman horloge.
Uiteraard een plakmerk, maar daar had ik 15 jaar geleden nog nooit van gehoord.
De verkoopster vertelde me dat het horloge geen batterij nodig had, want het wond zich op d.m.v. polsbewegingen.
Dat was handig!
Af en toe geef ik het klokje wat wristtime.