Mijn eerste was een Festina, gekocht bij de locale juwelier. Was in 98’ volgens mij rondom het dopingschandaal bij de Festina wielerploeg
Ja hallo, wel Saab kwaliteit hè! Mijn eerste horloge weet ik nog wel, een Kienzle jongens horloge, van Opa en Oma gekregen bij mijn 1eHC. 1e zelf gekochte horloge weet ik echt niet meer.
Ah! Je hebt je ingekocht
Mn oude afgetrapte Casio FTP-30 met rekenmachine en telefoonboek. Ondertussen zo’n 25 jaar oud alweer.
Deze heeft mij uitzonderlijk goed gediend als basisscholier.
Geinig ding Boris Is toch de moeite waard om de bezel te vervangen.
Gouden tijden
Jazeker, laatst die van mijn moeder gekregen. Ze deed er toch niks meer mee. Kroontje wat sleets maar verder goed
Dat is wel duidelijk
Ik heb m’n eerste nog. Gekocht op m’n 12e in 1978, en hij loopt na 45 jaar nog steeds nauwkeuriger dan m’n laatst gekochte Rolex van 1 week oud
Excuus, dat was een simpele degelijke Prisma. Van de buurt juwelier uit dichtsbijzijnde dorp. Ik denk dat daar wat vakantie werk geld in zat. Had er niet speciaal iets mee, behalve dat je er prima de tijd op kon zien.
Bijna 20 jaar geleden gekocht bij Stijnis in Emmen:
Draag hem eigenlijk nooit, maar hij krijgt bij stilstand altijd een nieuw batterijtje.
Oei, ik vermoed een soort Casio cloon met een rode streep op de dial (alles leek cool als er een rode streep op stond) en stop watch functie
Certina ds cascade. Foto even opgezocht op internet want horloge heb ik allang niet meer, kompleet versleten. Ik deed er werkelijk alles mee. Vond het zo’n geweldig gaaf en stoer horloge. Certina was toen sponsor van de motogp en dit was het horloge waar ze reclame mee maakten. Ik moest en zou dit horloge hebben.
Leuk topic, ik denk nog best regelmatig aan dat moment dat ik met mijn eerste salaris een horloge ging kopen. Ik dacht dat het toen iets van fl450,- was. fl700,- kan ook maar het was echt een super moment. (1995)
Ik heb het plaatje van internet want het horloge heb ik al lang niet meer.
Haha geweldig, dat was ook mijn eerste echte zelf gekochte horloge. 800 gulden in 1996. Heb 'm nog steeds. De batterij is leeg en wordt niet meer gedragen. Ik sliep er mee, ging onder de douche, heeft het tot 40 meter diepte volgehouden en in 2004 is het uurwerk vervangen.
Leuk topic @Plees
Die krijgt meer liefde dan de mijne
Dat is wel een klatser van een eerste horloge
Ja dank je komt verrassende dingen tegen. Leuk!
Was een Sarb033.
Denk eerder dat het cascadeur is. Stuntman of waaghals ipv waterval.
Past beter bij de uitstraling van de kast idd
Deze denk ik. Voor de mooi, niet echt praktisch.
Blijkbaar heb ik horloges altijd al als een sieraad gezien. Op tijd lopen of waterdicht zijn is voor mij geen criterium. Vandaar de vintage gruens.
Wel mooi model Jenneke! De Gruens zijn inmiddels wel next level…