Je eerste zelf gekochte horloge

Ik was een aantal quartzen aan het nalopen of ze het nog zouden doen met een verse batterij erin. Daarbij kwam ik ook mijn eerste in mijn tienerjaren zelf gekochte horloge tegen. Gekocht van het geld van mijn baantje bij de super als vakkenvuller en meer. Was toen best wel wat geld, maar voor wat design had ik dat wel over. Bnadje is tussendoor een keer vervangen. Oorspronkelijk zou de bezel met een matte substantie bedekt moeten zijn. Die liet na verloop van tijd los, waarbij ik besloot alles er maar af te halen. Heel wat jaren met plezier gedragen naast mijn Saab horloge (via mijn pa gekregen die had lopen bietsen bij de Saab dealer). Ook die heb ik nog en loopt warempel ook nog steeds. Ik merk wel dat mijn polsen inmiddels iets steviger zijn geworden :sweat_smile:

Hebben jullie ook nog je eerste zelf gekochte horloge(s)?

9 likes

bij mij was het deze:

7 likes

Fraai exemplaar :+1:

1 like

Misschien niet mijn meest trotse post, maar onderstaand horloge. Wist in die periode niets af van horloges en wou een leuk horloge voor met oud op nieuw. Meeste vrienden hadden Oozoo’s of andere budget merken, dus dacht met deze wel even uit te pakken :sweat_smile:

Werkte in die periode als jobstudent in een Action filiaal, verdiende mooi en was wel trots dat ik dit ook aanschaffen. Gelukkig weet ik nu wel beter!

5 likes

De rechter, de linker is het donorhorloge dat ik een paar jaar geleden heb opgedoken via marktplaats.
De eerste doet het nu weer, zit een mooi bandje op en wordt met zorg gekoesterd.

Gekocht, meer dan 40 jaar geleden op vakantie in Italië bij een drogisterij, ik was er zo verliefd op. Koste mij mijn vakantiezakgeld, mijn ouders begrepen er niks van.

Nu ik er zo over nadenk is een ander moonphase nog steeds niet in de collectie.

12 likes

bijna 20 jaar geleden alweer :smiley: paar batterijtjes en bandjes verder maar doet het nog steeds en draag hem ook nog steeds :slight_smile:

8 likes

Dan is de Guess toch wel next level :stuck_out_tongue_winking_eye: Oogt ook helemaal niet verkeerd :+1: Ik zou de Danish Design ook niet meer aanschaffen. Dat is het mooie van smaak. Dat ontwikkelt (in de regel :smirk:) ook met de jaren.

Leuk, zeker na een reanimatie :+1:

:+1:

2 likes

Al een paar keer eerder gepost,
Maar deze kocht ik in '99 van mijn eerste (full time) salaris.

9 likes

Hahaha snap ik! Maar het blijft natuurlijk een mooie herinnering, dus een leuk initiatief dit topic :grin:

1 like

Het dameshorloge is nog steeds bij mij evenals het meisje waar ik het toen der tijd (1973) voor kocht, de Bullhead is een vervanger voor de Bullhead die ik toen ook kocht.
Het origineel is verloren geraakt tijdens werkzaamheden en nooit teruggevonden.
Deze vervanger werd mij aangeboden door Ruud Kuiper( Clockwise) tijdens of vlak na zijn opening van zijn winkel aan huis.

10 likes

Niet mijn eerste maar wel die waar de hobby een beetje mee begon. In 1981 gekocht bij van Houten in Nijmegen. Daarna bleef het nog zo’n 30 jaar rustig tot ik echt wat ging verzamelen. Deze lag toen al 20 jaar in een laatje met waterschade. In 2012 laten restaureren bij Jan Ubels in Bredevoort. Die heeft prima werk geleverd. :blush:

5 likes

Deze, maar die heb ik allang niet meer. Mijn ouders wilde deze niet cadeau geven omdat ze m lelijk vonden en ik net een paar jaar ervoor een prachtige Seiko handopwinder had gekregen. Die heb ik gelukkig nog…

3f53c34f3f5f7213d68f8b0c06a3999f

Rest horloges altijd gekregen van ouders, grootmoeder, echtgenote… Toen ik nog gewoon bijna 15 jaar met 1 horloge deed :wink:

Mijn 2e horloge kocht ik pas vorig jaar! Scubadude. Dat was toen ik verslaafd aan horloges raakte :grin:

7 likes

Nooit…nooit doen!! :wink:

2 likes

Foto van de dag dat ik hem kocht!

8 likes

Dat is deze geweest.

Ik weet het nog goed. Door de stad aan het slenteren want ik was net een week ervoor of zo uit het ziekenhuis ontslagen na een (vervelende) klaplong.
Ik wilde altijd al een horloge en dit keer had ik geld en ik liep langs een juwelier.
Ik wilde perse digitaal, want dat vond ik zo cool 1 (Nog steeds trouwens haha)
Ik heb zelfs dacht ik nog ergens het zakje met de extra schakels en her bonnetje… maar waar ?.. :thinking:

Heb het horloge nog steeds. Maar al heel lang geen batterij wissel meer gedaan.

Mijn volgende kwam pas in 2014, toen ik me ook hier had aangemeld, omdat ik ‘hulp’ nodig had :rofl:
En sindsdien … tja :sweat_smile:

4 likes

Ja, toen ging echt pas echt fout hè :rofl: Gaaf horloge trouwens :ok_hand:

Ja, hallo… dat is niet de vraagstelling :rage: :wink:

Draag je hem nog steeds zo? :smirk: Blijft ie wel nieuw van :sweat_smile:

Niks mis mee, bijzondere Casio, ook voor die tijd toch?

Ja, die kennen we zeker :rofl:

4 likes

Heb m uiteraard nog steeds, vind m nog steeds mega vet.

9 likes

Dat kan niet iedereen zeggen :sweat_smile:

1 like

Het heeft lang geduurd voordat ik mijn eerste horloge kocht.
Mijn eerste horloges heb ik gekregen.

De allereerste was een commodoor duikertje voor de communie. Een handwinder met zwarte plastic bezel die er na verloop van tijd afgevallen is.
Het horloge zelf is ook verloren gegaan.

Mijn vader was Peugeot dealer en zodoende net als Plees een tijdje een reclame horloge gedragen. Ook dat bestaat niet meer.

Het oudste dat er nog is, is het horloge dat ik van mijn ouders kreeg voor het behalen van mijn middelbare school diploma.
Gucci quartz met stopwatch functie, vaak defect geweest. Deze wordt af en toe nog wel gedragen door mijn dochter, wat ik dan weer gaaf vind.

Het eerste horloge wat ik voor mijzelf heb gekocht is deze zelf samengestelde Revolo met Miyota automaat. Is een keer gevallen waardoor de bezel is beschadigd en krijgt daardoor minder draagtijd. Zal eens op zoek gaan naar een nieuwe…

Tegenwoordig koop ik eigenlijk alleen projectjes, die ik na het opknappen draag totdat ik er iemand anders blij mee kan maken.

8 likes

Kijkshop winkelcentrum Overvecht in Utrecht :slightly_smiling_face:
Denk dat ik 14 was … geen idee.

626f31040e2a6aeb3745009b642dcfe1

9 likes