Jij maakt wel vrienden hier.
Zou ik nooit doen
Sja⦠Ik weet dat het een geintje is, maar toch even mān gedachten er achter op een rijtje:
Kijk, als je zoals @HanDavinci een voltijd studie van de vraag kunt maken en buiten dat ook nog eens niet schroomt om customs te bouwen, dan kun je best OK dingen vinden en doen. Voor meer dan 3000 ballen, wat fatsoenlijke Rolex betreft.
Maar alle holle end-links van alle merken horloges vind ik toch echt vieze goedkoop ogende reut, en al helemaal als ze veertig jaar oud zijn en niet meer aansluiten. Het is niet voor des keizers baard dat ik de stalen banden van mān Citizen Eagle Seven en mān Lord Matic ook gewoon weggeflikkerd of -gegeven heb. Het sluit niet aan, het rammelt, het is gewoon smakeloze prut. In mijn ogen, uiteraard.
Buiten dat is de hele vintage markt wat mij betreft een mijnenveld. Ik heb vier vintage horloges, en ze hebben godbetert allemaal hun functionele nukken. Buiten dat durf ik ze niet mee te nemen in bad en is er bij eentje sprake van een evidente Frankenwatch. De laatste heeft een glaasje wat ik zou willen vervangen, maar wat niet echt kan omdat ze zeer zeldzaam en duur zijn.
En dat vind ik gewoon kut. Ik zou dat niet snel weer doen. Als ik ooit een Calatrava kan betalen betekent het dat ik dus een nieuwe ga kunnen kopen, en tot die tijd houd ik me niet bezig met Patek. Zo simpel is het.
Als ik daar geen vrienden mee maak, soit, het zij zo, maar in mijn wereld kun je het prima oneens zijn en toch uitstekend bevriend zijn.
Duidelijke uitleg waar ik het volkomen mee eens ben. Heb zelf pas nog wel even getwijfeld om toch een 16234 erbij te kopen. Er zijn genoeg vintage horloges die ik erg mooi vind maar ik vertrouw het allemaal niet. En ben toch voor nieuwere gegaan. Heb even liggen rommelen met modellen maar ben er nu wel uit. En wat er bijkomt zal ook blijven
Ja anders kunnen we onze afspraak ook weer uit de agenda schrappen. Ik ben het zelden eens met je.
Ho ho, inzake rubber en latex vind ik dat je altijd zinnige dingen zegt, Han. Da wittegij ook.
The deed is done ā¦
Morgen meer ⦠Ongeduld loontš !
Haha die flav ook.
Nou moet ik zeggen dat ik die Baume ook wel heel erg mooi vind als dresswatch!! Ga ik eens naar kijken.
Wat is WR? Moet zeggen dat ik zelf snel naar chrono ga voor beeldvorming omtrent prijs en aanbod.
Hoorde iemand ook Oris zeggen. Heb er wel van gehoord maar moet zeggen dat ik niets van het merk weet. Ben niet zo van de duikers maar vind de aquis opzicht wel mooi. Ga me er eens op inlezen.
Thanks voor de tips !
De Oris Big Pointer Date is ook cool, en de Dexter Gordon Limited is tof. Oris maken mooie horloges.
WR is waterresistentie.
Geen punt, ik vind het leuk om over de mid-market te keuvelen. Neem nu zoiets:
TAG was heel erg lang mijn ding niet, maar ze zijn goed bezig met duikertjes en carreraās.
Even off-topic:
Is dat een officiƫle pressfoto van TAG? Zo ja, dan vind ik dat een slechte foto vanwege de plaats vd secondewijzer. Ik zou hem nooit zo fotograferen waarbij hij over de minutenwijzer staat. Natuurlijk is dat een detailding, maar voor een pressfoto zou dat niet mogen, IMHO.
Back to topic:
Buiten dat een gave horloge, hoor! Vooral de bezel met de cijfers zonder kleur is mooi.
Heb zelf inderdaad ook even voor een tag gekeken.
https://images.app.goo.gl/zHn3twobXdenRfFi6
En
https://images.app.goo.gl/4Y8acHz7qxAVfNLo6
De non diver haha
Je ben een man naar mijn hart: Ik heb ook niets met duikers.
Die Oris Big Pointer Date is trouwens zeker mooie en bijzondere horloge. Oris maakt trouwens meerdere mooie horloges en van hoge kwaliteit, zover ik weet.
Haha pfewww dat heb ik nog nergens zien staan
Ja ik moet zeggen dat alle merken die hierboven genoemd zijn erg mooie horloges maken !!! Vind de Baume uit de eerste post prachtig en die big pointer overigens ook.
Laat me raden de OP die net verkocht is in het blauwe gedeelte
Ik zou het niet weten. Google - images - ruk de eerste van de plank die er passabel uit ziet.
Wat betreft die secondenwijzer⦠Ik hoor wat je zegt over een tien voor twee foto, of een tien over tien, maar het interesseert mij geen bal, merk ik, als ik naar fotoās zit te kijken. Ik let niet echt heel sterk op de wijzers.
Dat kan er in mijn wereld maar ƩƩn zijn.
Al het andere is onzin, in mijn hoofd. Natuurlijk een KS complicatie.
Prachtig horloge! Thanks for the tip!
Eindelijk was het moment daar ā¦
Ik ben al ongeveer een jaar, misschien zelfs langer, aan het zoeken wat het nu gaat wordem en er hebben een aantal merken de revu gepasseerd.
In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een Mido commander II
Had me er een beetje over ingelezen en zag dat men hier over het algemeen vrij positief over was. Na een dagje shoppen in Koln had ik hem dan ook in het echt kunnen zien en daar zou ik voor gaan sparen ⦠Omdat ik vrij voortvarend spaarde was dat moment al vrij snel in zicht. Ik begon toen te twijfelen en dacht, misschien moet ik doorsparen⦠En ben weer opnieuw gaan bedenken wat ik dan wilde.
Het tweede merk waar ik me op richtte was de Tag Heuer. Ik had de Carrera calibre 5 en de 1887 in gedachten , dus ik ging vrolijk verder. Ondertussen nam mān fantasie een loopje met me en ben ik ook eens gaan kijken voor het kroontje ⦠ik had het nooit voor mogelijk gehouden dat ik er ooit een zo bezitten, maar ik heb het merk vrij jong opgepikt en op de een of andere manier merkte ik dat het toch iets met me deed. Maar goed, dat zou vast wel niet komenā¦
Tot voor kort er een aantal zaken samen kwamen.
Ik had op Pinterest de oyster perpetual voorbij zien komen in rhodium en was onder de indruk ( niet wetende dat dat het instap model was). Omdat ik klnog steeds de centen op zak had, begon ik steeds dichterbij te komen.
En toen was daar het HF, de rest is geschiedenisā¦
Onwerkelijk dit ā¦
Gefeliciteerd! Ik heb m ook en ben er nog steeds erg blij mee! Veel plezier ermee!
Geweldig goede keuze om voor de OP te gaan. Schitterende aanwinst, veel draag plezier gewenst!
Indien je bij de AD hebt gekocht; Heb je lang op de wachtlijst gestaan?
Nog niet kunnen PBāen is op te lossen door de naam van de verkoper, voorafgegaan door een@ te noemen in je openbaar geplaatste bericht, dan krijgt hij vanzelf een melding @HorlogeOpa
Heel mooi, ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt! Gefeliciteerd met je aanwinst!