Je eerste ...

Hallo allen!

Na lang meegelezen te hebben op het forum nu uiteindelijk toch ook maar geregistreerd!

Na jaren lang mwua klokjes gedragen te hebben ben ik gestopt met het aanschaffen. Ik heb mezelf de belofte gedaan om pas weer een klokje te kopen als het een echte automaat zou zijn … En die tijd lijkt nu (bijna) gekomen te zijn!

Ik heb de Rolex Oyster perpetual 39 rhodium en de datejust op het ooklg en ben eigenlijk van plan om gebruikt aan te schaffen, budget overwegingen…

Nu heb ik er op chrono24 een aantal datejusten gevonden alleen heb ik hier ook gelezen dat vintage datejusten make or break zijn … Ik heb een verkoper gevonden die mooie lijkt te hebben. Alleen zie ik ook dat hij er ontzettend veel heeft en de foto’s bijna nieuw lijken …
Hoe denken jullie hier bijvoorbeeld over ?

Rolex Datejust (Submodel)
€ 3.190

Bij voorbaat dank !
P

8 likes

Geniet ondertussen van mijn huidige ’ pronkstuk’
Een Jacob Jensen chronograaf! ( Ik studeerde, vond hem zo mooi dat hij toen weinig draagtijd kreeg :wink: )
Cheers

11 likes

Welkom op HF en succes bij je zoektocht :+1:

1 like

Welkom op het forum Priyesh, veel plezier met het uitzoeken van je eerste ‘echte’ horloge.

1 like

Dank heren ! Moet lukken er is keuze zat haha :wink:

Ik geloof niet dat er onder veel Rolex bezitters hier op HF leden zitten die hem via C24 aangeschaft hebben. Maar dat kan ik mis hebben.

Het enige wat ik je er over mee kan geven dat er veel is te weten voordat je je knaken uitgeeft. Dat kun je maar 1 keer doen dus ook in deze, kennis is macht. Die kennis is hier voldoende aanwezig.

Dus welkom en veel plezier hier op HF en het vinden van je horloge.

2 likes

Hey welkom! Veel plezier met het uitzoeken van een mooi horloge! Crownguard heeft nog een gebruikte OP39mm in het blauw op zijn site staan … misschien ook wel wat voor je. Een mooie vintage is in die zin moeilijker uit te zoeken als je er niet helemaal kijk op hebt, maar daar zouden ze je wellicht op het forum mee kunnen helpen.

1 like

Dank!

Dat is ook weer waar! Besteed heel wat uurtjes op het forum haha en denk dat dat nieuw snel zal afnemen.

@Rubiod ik heb hem inderdaad gezien. Ik neig ook wel een beetje naar iets nieuwers. Minder onderhoud, makkelijker. Zag hem inderdaad staan @ crownguards. Misschien maar eens kijken. Zag er ook één op het forum. Alleen mag nog niet pb-en zag ik haha.

R-r-r-r-r-rediallllllll. Sluit af met een Ron Brandsteder lach.

2 likes

Haha duidelijk :wink:

1 like

Welkom op HF en succes met het vinden van jouw “wens” Rolex (al zou ik kiezen voor een Omega😀). Neem de tijd en geniet geduldig van de periode van uitzoeken etc! Mijn advies is om iets dichter in de buurt te gaan zoeken. Dat kan bijvoorbeeld ook wel via C24, selecteer dan je gewenste locatie, b.v. Nederland (of België of Duitsland), zorg dat je een gerespecteerde verkoper kiest, die zijn er ook wel genoeg op C24.
Of je kiest een “grijze” dealer, die zijn op HF ook wel te vinden. Misschien dat er nog iets op HF te koop komt?

2 likes

Welkom en veel plezier op HF en uiteraard veel succes met het vinden van jouw perfecte horloge! Met de tips die je hier krijgt moet dat zeker lukken!

1 like

Hier op het forum staat er 1 te koop.

Verder zou ik wat juweliers bezoeken en verschillende modellen passen. Zeker wanneer het je eerste Rolex is.
Niet voor de prijs iets uit het buitenland kopen via CH24, als je geen kenner bent. Zeker met vintage kan er zoveel niet kloppen in de combinatie met jaartallen, series, platen, banden etc… Ook het kunnen zien of het polijsten gepruts is vanaf een foto, vraagt wel wat ervaring! Succes!

1 like

“Reprinted” volgens de advertentie?

1 like

Welkom hier, en veel plezier.

omg_jam-463994607-1309389228
Goed idee, zelfs Flavor komt er niet mee weg.

Awel, als je het zo vraagt gaan we het doen ook.

Voor 3190 Euro kun je heel, heel erg veel automatische horloges kopen. Vintage Rolex met rammelbanden, slecht sluitende holle end links, soms dubieuze waterdichtheid en een plethora aan re-dials, gepolijste kasten en andere gare meuk zou niet mijn eerste autmaat zijn.

Als ik WR op minimaal 50 meter zet kom ik tussen 2000 en 3250 Euro splinternieuwe Nomos tegen, zelfs verdwaalde Omega Railmaster’s, Tudor Heritage Rangers, meer dan aardige Breitling Premier Automatics en wat day-dates, een verdwaalde Baume & Mercier Clifton Baumatic, Meistersingers, Ball engineers, TAG Heuer Calibre 6 heritage, Aquaracer, Link en chrono’s, diverse Bell & Ross, de Hanhart Pioneer Monocontrol, en nog veel meer geinig spul.

Allemaal brand-spanking new, fatsoenlijk waterdicht met goeie automaten:

En dan duik ik nog niet eens onder de 2000 Euro waar je je nek breekt over Stowa’s, Sinn’s, Oris horloges, de Rado Captain Cook, Mühle Glashütte’s, Damasko’s, Longines en vele, vele anderen.

Kortom: Zoals ik erover denk kun je met 3000 ballen op zak behoorlijk origineel zijn met een nieuw horloge wat bij je stijl past. In de mid-market zou ik je zelfs een Oris sixty-five en een Sinn 556l aanraden. Dan heb je en een leuke vintage-vibe duiker en een bomb-proof driehander-beater.

Hoef je niet tussen aanhalingstekens te zetten hoor. Ik heb niks op Jacob Jensen tegen, zijn gewoon prima dingen met best geinige cleane ontwerpen. Ik zou dat ding gewoon met trots dragen terwijl ik mij eens rustigjes orienteerde op de gehele horlogemarkt, en niet alleen die gare vintage reut met het kroontje er op.

Denk er nog maar eens over na.

13 likes

Is dit een vraag aan mij? :man_shrugging:t2:

2 likes

Helemaal mee eens met @Fate_Amenable_To_Change. “Food for throught!”, zou ik zeggen. En @Priyesh, veel plezier hier op HF.

2 likes

Betreft design is die JH wel stijlvol.

1 like

Voor dat geld kun je natuurlijk op zoek gaan naar een tweedehands Rolex. Maar je kunt ook een splinternieuwe nieuwe kopen van een ander merk. Wanneer je nog niet zoveel horloges hebt dan zou je ook voor dat geld voor twee andere super toffe horloges kunnen gaan. Bijvoorbeeld een duiker en een fieldwatch. Zoals een Hamilton Khaki en als duiker… hmmm een Seiko. Ben niet zo bekend met Seiko en weet niet zo1,2,3 een mid range duiker van hen (1000-1500 euro).

1 like

Ik ga jou @Fate_Amenable_To_Change II noemen. Hij brengt het alleen wat leuker en uitgebreider.

2 likes