Ik ben benieuwd wat jullie favoriete horloge is dat jullie bezitten. Het horloge dat jullie ‘ooit’ gaan kopen wanneer alles het toelaat en welke jullie zouden willen hebben maar helaas onbereikbaar is.
Ik trap af:
mijn favoriet; de Omega speedmaster
Een die ik ooit nog zou kopen; de omega speedmaster broadarrow in rose goud/staal 2tone
Een die hoogst waarschijnlijk onbereikbaar is; de omega skeleton tourbillon
Verder is het sterk afhankelijk van mijn “bui”, stemming én voor welke gelegenheid.
Deze hele week bijvoorbeeld met veel plezier de Monterey van Eterna.
Bij auto gerelateerde evenementen in combinatie met de Pininfarina 406 V6 coupé, uiteraard het bijpassende Pininfarina duikhorloge van Eterna.
Onbereikbare horloge’s? Ach de meeste die ik op de één of andere manier echt leuk vind zijn wel te betalen. Wat me raakt, is inmiddels al aangeschaft. Echte “holy grails” bestaan zowieso niet, die illusie heb ik al een tijd geleden laten varen. Jagen op zoiets is volkomen zinloos in mijn optiek. Voor de juiste stemming en gelegenheid, het juiste bijpassende horloge kiezen vind ik leuk. Op dát moment is het gekozen horloge om mijn pols de holy grail van dát moment
Zo werkt het voor mij. En ik kan me nu eenmaal niet vergapen aan een klok van ettelijke 10.000 Euro’s, daar heb ik zowieso dat soort van geld niet voor over. Dergelijke bedragen kan je gewoon leuker besteden.
Hobby’s moeten bij mij ook hobby’s blijven, en niet uitmonden op een obsessie.
Het moet leuk blijven zeg maar;)
Begrijpelijk dat je je eigen horloges erg leuk vindt, anders zou je ze vast neit hebben gekocht
Ik doelde eigenlijk met begeerlijk op horloges die je mooi vindt en ooit wil kopen Alleen kunnen die om een bepaalde reden nog even buiten bereik liggen…
Favoriet: nu even mijn Seagull 1963 (maar dat verandert nogal eens)
“komt-er-hopelijk-ooit-nog-wel-eens”: Rolex Milgaus met zwarte wijzerplaat
"onbereikbare": een Pt datograph van A Lange & Sohne…
Het is echt de onbereikbare. Volgens mij worden zijn/worden er 28 stuks van gemaakt en kost deze maar liefst € 195.000,- (sorry schat, we gaan geen hypotheek nemen voor een huis maar voor dit unieke horloge…)
Favoriet, is aan verandering onderhevigt maar tot nu toe deze Breitling colt quartz:
begeerlijk en bereikbaar:
of:
onbereikbaar? tot op zeker hoogte, of iets onbereikbaar is heeft bij mij ook te maken met het feit dat ik bepaalde bedragen simpelweg niet aan een horloge uit wil geven, als je een paar jaar niet op vakantie gaat en doorspaart komen sommige klokken al dichterbij, echter, dan zijn er vaak weer andere modellen die ik ook mooi vind…momenteel zit ik in mijn “donkere” periode, een (betaalbare) all black versie moet er dan ook nog eens komen…
voorlopig niet deze Hublots dus:-)
voor mij zal de onberijkbare altijd onberijkbaar blijven, kortom omdat ik niet zou weten welke ik zou willen hebben.
mijn favo’s zijn seiko’s
en mijn begeerlijkste is op dit moment de oris small second diver
kortom ik ben uitermate tevreden met wat ik nu heb:~
Voorlopig op dit moment zou ik even niet weten wat er nog aan de collectie toegevoegd zou moeten worden. Ik snap wat je bedoelde met je topic, maar wat ik dan weer bedoelde is dat mijn wensen op horlogegebied wel aardig zijn vervuld.
In elk geval is dat voor wat betreft het favoriete en begeerlijke deel zo, ben méér dan tevreden daarmee.
Voor een echt onbereikbaar horloge valt me zo niet direct iets in. Maar daarvoor zit ik wellicht niet diep genoeg in de materie. Wanneer ik er specifiek op zou gaan zoeken, kom ik vast wel met een mooie dure klok in aanraking.
Wellicht is het precies dát. Wat mijn budget niet toelaat, daaraan vergaap ik me ook niet. Wellicht sta ik daarvoor iets te stevig met de voeten op de grond.
Ik zou namelijk als dagelijkse auto heel graag een Ferrari 599 of 612 rijden. Als “betaalbare” occasie zou ik dan de 456 V12 willen. Maar ja, dan moet ik wel in een caravan bij een boer op een stukje braakliggend land gaan wonen
En dat gaat me dan weer te ver. Om die reden maak ik me dan ook maar niet gek met plaatjes of folders van zaken die buiten mijn bereik liggen
Ik vind 't daarentegen ook erg leuk om naar die ‘onbereikbare’ klokjes te kijken. Een Picasso of een Rembrandt heb ik ook niet thuis hangen, maar vind het wel mooi om de Nachtwacht ofzo te bewonderen. Idem voor een mooie klok.
Als ik de Monaco,de Aerospace en de Planet Ocean zou hebben, ben ik wat mij betreft klaar en zou ik af en toe een leuke vintage scoren op de bay voor weinig, puur om de lol.
Hi hi, ja van nuchterheid kan je me wel beschuldigen.
Maar er is nog wat. Wanneer ik iets tegen kom wat werkelijk (ook na een nachtje slapen), in de smaak valt, dan wordt dat ook vrij regelmatig aangeschaft.
Dus ik moet mezelf een beetje in acht houden met het vergapen aan fantastische dingen etc
Dus de nuchterheid is tegelijk ook een beschermingsmechanisme.
ik zit momenteel vast aan alleen omega maar als ikh et punt bereik dat ik alle omega’s heb die ik wil hebben zal vast wel voerstappen op een nieuw merk >X