Zoals het topic al zegt: wat is je favoriete kleur wijzerplaat?
Maar dan met een aantal subvragen:
Waarom is het die specifieke kleur?
Verandert je favoriete kleur weleens?
Is er een kleur die je helemaal niet mooi vind?
Moet de kleur op de wijzerplaat nog op een specifieke manier afgewerkt zijn?
Zijn er zaken waar je extra op let bij de keuze voor een bepaalde kleur op de wijzerplaat?
Ik zal zelf hieronder verder ingaan op de hoofdvraag en subvraag.
Mijn favoriete kleur wijzerplaat is zwart
Dat heeft diverse redenen: het is neutraal en gaat met vrijwel alles wat ik draag en ik ben een beetje een bandenslet, en in mijn beleving kan bij zwart zo ongeveer ieder kleur bandje dat je bedenken kunt.
Mijn favoriete kleur verandert in principe niet. Wel is het zo dat ik ook echt van andere kleuren kan genieten. Een mooie witte of zilveren plaat, maar ook cremekleurig, champagne, geel, koper. Kleuren die ik dan weer helemaal niet mooi vind zijn oranje, roze en nagenoeg iedere kleur blauw. Meestal als het of te fel is of te licht, (denk lichtgroen, lichtpaars, etc) spreekt het mij ook niet aan.
De plaat hoeft niet op een specifieke manier afgewerkt te zijn, al vind ik matte vrij snel gaan vervelen. Een diepere glossy wijzerplaat, denk bijv Sinn 556 I spreekt mij meteen aan.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!
Ik heb een lichte voorkeur voor blauwe wijzerplaten. Zoals die van mijn chronoswiss.
Op de Dingemans Jumping Hour die nog gemaakt moet worden (nog iets meer dan een half jaar wachten) komt een “Warwick Blue” wijzerplaat. Oorpronkelijk een Aston Martin kleur. Heb een tijdje een Donkervoor gehad in die kleur.
Dat is wel interessant. Je hebt een favoriete kleur, maar geen horloge in die kleur. Nu is pistachio wel een zeer specifieke kleur, want een groentint, maar hoezo heb je zoiets niet in je collectie?