Ik zag timex meestal niet bij de juwelier of keek er over heen.
Wou wel altijd nog een indiglo horloge en ook een perpetual calendar.
Nu dus de combinatie van allebei in 1 horloge.
Ik zag hem bij een juwelier in de etalage staan en vond hem toch wel erg mooi meteen.
Dus even kijken, praten, voelen, omdoen en vast laten houden voor later die week.
Dag erna terug, kleiner laten maken en om gehouden.
Hij heeft ook indiglo en bij deze is het een blauwe kleur, echt leuk om te zien, maar niet op de foto te krijgen door mij.
Er zit wel een pluisje op de wijzerplaat, geen kras.
EEUWIGE KALENDER
Uw horloge met eeuwige kalender houdt nauwkeurig
bij hoeveel dagen er in elke maand zijn. Het past ook
aan voor schrikkeljaren. De datum op uw horloge
(met inbegrip van de maand en het jaar) is in de
fabriek vooringesteld op Eastern Standard Time,
Greenwichtijd of Hongkong-tijd (afhankelijk van waar
u uw horloge hebt gekocht). U hoeft alleen de tijd af te stellen.
De verkoper wist me te vertellen dat dit via sateliet? ging.
Hoe het precies wekrt weet ik niet, maar het werkt en daar gaat het om…
Daar begrijp ik niks van.
En aan mijn haarkleur kan dat niet (meer) liggen.
Is het dan in de ene zone op bijvoorbeeld 20 september maandag en in een andere zone op diezelfde datum zondag of dinsdag??
En als nou straks je batterijtje leeg is? Wat dan?
Kan je dat dan zelf vervangen? En gaat het dan met die kalender wel goed?
Je hebt natuurlijk tijdzones.
Zoals het nu een bepaalde tijd is, kan het ergens anders een paar uur vroeger of later zijn, dus zal hij eerder of later overspringen naar de volgende datum.
Dat is dus gekalibreerd.
Als de batterij gewisseld moet worden moet hij ook weer gekalibreerd worden op de goede datum.
Hoe dat precies zit weet ik niet, maar je moet wel naar een Timexdealer gaan die er verstand van heeft.
Hieronder een paar plaatjes van mijn perpetual van Timex, aantal jaren geleden gekocht in Duitsland. Ik heb mij ook al eens verbaasd over de instelling van de datum. Ik had de datum een keer per ongeluk wat verdraaid, een uur later stond ie weer correct. :D. Hoe het werkt; volgens de “bijsluiter” is ie geprogameerd en houdt hij bij welke tijd verstreken is (of zo).
Ook die van mij geeft een blauw licht.
Het originele bandje is inmiddels vervangen door deze stalen band.
Bij mij is het zelf zo dat als ik hem verdraai en de kroon indruk, hij al meteen terugdraait.
Ziet er echt gaaf uit.
Die van jou is ook mooi trouwens.
Ben er ook erg blij mee en vind het tot nu toe goede kwaliteit/ prijs verhouding.
Ik heb mij ook al eens verbaasd over de instelling
van de datum. Ik had de datum een keer per ongeluk
wat verdraaid, een uur later stond ie weer
correct. :D. Hoe het werkt; volgens de
"bijsluiter" is ie geprogameerd en houdt hij bij
welke tijd verstreken is (of zo).
Ja, dat lijkt me aannemelijker. Want dat van sprookje van sateliet enzo geloof ik niet helemaal. Mijn sateliethorloge heeft een koelkast van een antenne (toegegeven, ze worden steeds kleiner). Hooguit dat ergens de tijd van een atoomklok in een sateliet wordt ontvangen en via radiogolven doorgezonden wordt naar je horloge. Maar dan zou er Radiocontrolled op staan en heb je verder dat perpetual uurwerk ook niet nodig.