Je hele collectie "ruilen" voor 1 of 2 horloges

Iemand gaf mij eens de tip om je geld uit te geven aan de horloges die je draagt.

Ik merk dat ik zo langzamerhand veel meer waarde aan horloges semi-permanent in een doosje in de kast heb staan dan ik om mijn pols draag. En dat terwijl er horloges zijn die ik graag zou willen, maar die buiten mijn budget vallen.

Daarom speel ik de laatste tijd met de gedachte alle horloges die ik nauwelijks draag en geen emotionele waarde hebben gewoon weg te doen en te vervangen met iets waar ik enthousiaster van wordt. Er moeten hier mensen zijn die iets soortgelijks hebben gedaan. Heb je spijt gehad? Wat waren je beweegredenen? En waar hield je rekening mee bij het vervangen van je collectie?

9 likes

Gewoon doen, helemaal als je er niet meer van geniet!

Verder dan natuurlijk enkel iets kopen waar je een klik mee hebt.

3 likes

Toevallig ben ik daar al mee bezig :grin: …maar het lukt nog niet erg…vd 6 horloges die ik verkocht heb komen er weer 4 nieuwe binnen… of 5 :thinking:

En op het moment dat ik dat besloten had kwam ik weer de één na de andere ‘speciale tegen’ :joy:

Mijn doel op het moment staat in het blauwe gedeelte en ik had al 2/3 geld ervoor maar dat is nu weer verdwenen …Ik moet mezelf nog overhalen om een horloge te kopen die boven de €1000 komt en ik wil het niet omdat die duurder is maar het model vind ik prachtig en ik wil al eens een nieuwere Omega proberen…maar ja eigen schuld dikke bult :roll_eyes::sweat_smile:

Dat vind ik wel een beetje jammer aan de markt dat veel mensen hun horloge verkopen maar dan het liefst zo snel mogelijk terwijl er misschien mensen aan het sparen voor zijn…Ik laat ze zo lang mogelijk staan en wie weet is er opeens wel iemand die er interesse in heeft.

2 likes

Ja, ikke

Nee, integendeel

Upgraden

Gewoon doen, ik heb er nog geen minuut spijt van gehad :slightly_smiling_face::+1:

5 likes

Zelfde geld voor mij😉
Ook nog geen seconde beklaagt.

3 likes

Let er wel op dat dit dé manier is om flipperitis op te lopen… Te koop zetten is ook veel ruilen en vervolgens weer doorverkopen. Dat is ook part of the game

2 likes

Ik heb het ook gedaan, geen seconde spijt.

Gr. Marc

Alles verkopen! En wat supergaafs ervoor terug kopen. :+1:t2:
Tipje, als liefhebber heb ik gemerkt dat twee wel het minimum is.
Succes envelop plezier tijdens het proces gewenst.

2 likes

Ik sta op het punt om precies hetzelfde te doen. Het lijkt mij op dit moment goed. Ik merk dat ik toch langzaam aan aan het upgraden ben. Maar ik heb er gewoon teveel om ze binnen korte periode in het hoge segment te krijgen. Dus ik ga kijken hoe ik kan genieten van een uit het hogere segment. Nu moet ik zeggen dat ik wel een vakantie horloge en dresser achter de hand hou. Ik ben benieuwd.

1 like

Je kan het doen, en daarna koop je naast die 2 horloges weer een paar horloges er bij, gewoon omdat dit een ziekte is :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Misschien is het vloeken in de kerk hier, maar als het je dwarszit dat je een deel van je horloges niet draagt, kan je deze ook van de hand doen zonder een dure nieuwe te kopen :stuck_out_tongue:.
Zelf probeer ik altijd onder de 5 horloges te blijven (incl 2 vakantie/ klus horloges), maar heb nooit de behoefte gevoeld om in een hoger segment te kijken als er iets weg moest.
Misschien ben ik over een paar jaar wel compleet uitgekeken op de sub 1500€ categorie, maar voor nu vermaakt ik me prima, al blijft een vintage datejust mooi en duurder dan dit… :zipper_mouth_face:

3 likes

Tja je hebt maar 2 polsen, waarvan er 1 gebruikt voor horloges.

^
image

Alleen maar goed idee. Beetje opruimen af en toe en weer eens wat nieuws. Hoeft natuurlijk niet per se (veel) duurder te zijn. Maar gewoon iets dat je leuk vindt en (wel) gaat dragen.

1 like

Een aantal keren heb ik de afgelopen tijd dezelfde gedachten gehad. Maar aan de andere kant vind ik ze te mooi /leuk om te laten gaan.
Als men geïnteresseerd is hoop ik dat ze de verkoper berichten en naar de mogelijkheden vragen. Soms merk ik dat ik wel likes krijg op een advertentie maar qua interesse valt het dan wel mee.

2 likes