"Hogere belastingvrije invoer EU later
Uitgegeven: 31 juli 2007 09:39
BRUSSEL - De verhoging van het bedrag aan goederen dat reizigers belastingvrij de Europese Unie mogen invoeren gaat waarschijnlijk pas 1 januari in. De Europese Commissie mikt nu op die datum, aldus een ambtenaar van EU-commissaris Laszlo Kovacs (douane) dinsdag.
Eerder werd gestreefd naar de loop van dit jaar. Het maximumbedrag voor belastingvrije invoer van cd’s, spijkerbroeken of andere aankopen gaat dan omhoog van 175 naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen. Wie over land de EU binnenkomt mag voor 300 euro meenemen zonder btw of accijns te hoeven betalen."
Wie weet of dit ook gevolgen heeft voor Internetaankopen?
Ik wéét het niet, maar ik denk dat het geen verschil maakt voor bestellingen uit niet-EU-landen zoals internetaankopen. Het gaat hier uitdrukkelijk om zaken die je als reiziger meeneemt.
en aangezien België geen onderdeel uitmaakt van de EU zijn de tarieven daar anders…?
Jur
ps, Vwb internet aankopen voorlopig geen wijzigingen.
ps2, het bericht rammelt aan alle kanten vwb bedragen en gegevens. Wacht maar even op de EU-publicatie
Ik vlieg altijd bewust over brussel , in brussel kan je volgens de belgische wetgeving , mits je de orginele aankoopbon vertoont. wordt er over antieke en vintage horloges niet meer dan 6 procent geheven. N.B. Luxemburg is ook een EU land daar zijn de sigaretten en de alcohol toch ook veel goedkoper .
@Americano: bespaar je de moeite van het over Brussel vliegen maar. Ook in NL betaal je over antieke en vintage horloges maar 6 procent als je ze invoert.
Verder heeft Jur in zijn post gelijk!