Je mag er nog maar 3!

Er is pas een post geweest over welk horloge je zou houden mocht je er maar 1 houden.

Van mij mag je gewoon je collectie houden, maar je mag hem niet meer oneindig aanvullen. Jullie mogen er nog maar 3 :wink:

Drie horloges om je collectie compleet te maken, laat maar zien!

Hier de mijne

Panerai Luminor Base, Rolex submariner zonder datum en een Omega Planet Ocean.

Ruud

Bedankt Ivo dat ik er nog 3 mag! Laat ik ook m’n vrouw weten…

In alle bescheidenheid kies ik voor deze drie:



Patek 3940
Parmigiani Fleurier (modelnaam kan ik ff niet opkomen)
JLC Reverso Grand Taille

Witgouden Breitling Navitimer

Platina Rolex Day-Date

Staal/ gouden Submariner , blauw

Mvg, Ed

Deze lijken me wel wat :slight_smile:


Ja of de Greubel-Forsey Tourbillon,
Franck Muller Tourbillon Revolution 3

Ik wou het dan voor de verandering een beetje realistisch houden, in de zin van wat ik kan betalen :wink:

Ik heb al een openstaande order op de Malvern Automatic met gold-plated kast. Ik ben Anglofiel, en ik hou van Engels design - rijkdom zonder protserigheid.

Verder misschien nog een mooie Seiko Spirit (met het 6s15-uurwerk).

En het derde slot hou ik denk ik nog even open voor iets dat langskomt dat ik niet kan weerstaan.
Simpelweg omdat ik het niet weet. Ik zou daar natuurlijk de Omega Aqua Terra met de zwarte wijzerplaat op kunnen zetten, al was het alleen maar omdat die wijzerplaat zo verschrikkelijk zwart is dat 'ie energie absorbeert - het is net alsof de uurmarkeringen in een plas diepzwarte olie drijven. Mooimooimooi.
Maar die kan ik niet betalen, dat weten mijn accountant (die nu op de bank ligt te zappen) en ik allebei.

Maar als die Chris over een jaartje weer eens met een nieuw idee langskomt, dan heb ik nog een slot over.

Als je uit het bovenstaande concludeert dat ik van de low-end-horloges ben, dan klopt dat vrijwel zeker :wink:

peter

hmmmmz, als we er nog maar 3 mogen speelt budget kennelijk geen enkele rol meer ?
Ik ben bescheiden :wink:
Eentje dan nog: een SD :slight_smile: :slight_smile:

Ja, die gold-plated malvern wordt erg fraai! Ik heb het prototype al gezien…

Ow dan weet ik het wel:

Panerai Luminor Tantalium

IWC Big Pilot

Breiling for Bentley

Ja keus genoeg, het heeft veel met het merk te maken. Ooit een test gezien van n nieuwe auto. Het merk was er af gehaald. De vraag was wat vindt je vd auto… toen werd verteld dat het een FIAT was… toch raar.

Maar voor in mijn nieuwe nieuwe beauty-kees http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,10653

Van der GANG lees er hier weinig over, een gangbaar horloge…

Most wanted…

Voor de KNVB lessen Duits …

Je moet iets te wensen hebben:

  • Van der Gang
  • Carier Santos 100
  • Lange 1 Witgoud

Gr, Marc

Waarom toch altijd die moeilijke vragen ?
Ik krijg slaapstoornissen als ik er ook maar aan moet denken nog maar 3 aan te vullen en dat is het dan…voor hoelang trouwens…??..:D:D

Ok;

Die IWC van hierboven op de foto’s

Seiko Marinemaster 300 M

No 3 ???

Op 1 Grosse Lange 1 (Krijg ik als het goed is net voor de kerst!)

Op 2

Maar wel met een andere band. Dit is de eerst volgende na de Lange 1.

Op 3

ik zou gaan voor de:


iwc big pilot
of de iwc portuguese automatic


de pam 127 of de pam 217


de oris centennial.