Je oudste & je nieuwste horloge

Voor het geld hoef je niet te laten lijkt me.

2 likes

Gaaf, super apart, mag ik wel!

oudste…

nieuwste

2 likes

Want? Je struikelt over die dingen :zipper_mouth_face:

Jazeker heb ik mijn eerste horloge nog.

Deze Citizen uit de jaren 90, gekregen van mijn Oma. Heb zelfs nog de doos en documentatie nog.

Mijn laatste aanschaf die ik in handen heb is deze Seiko 6139 6000 Speedtimer van Maart 1969 met zelfs nog het originele en zeldzame glaasje met chromen rand.

Zo zeg, het is 30 graden ik merk dat het nu al oudst en nieuwst is, het valt vroeg dit jaar :thinking:

1 like

Mhua, dat zou wat zijn. Vuurwerk afknallen in je korte broek (zonder kou te leiden) :star_struck:

1 like

Mijn bijdrage;

Mijn 1e aanschaf, pakweg 19 jaar geleden. Vet cool :sunglasses:

Mijn laatste aanschaf, pakweg 8 weken geleden :roll_eyes:

4 likes

Toffe topic, mijn eerste was een renault f1 team horloge die ik kreeg rond mijn 8-9 jaar. Heb de oorspronkelijke gedragen tot hij uiteenviel. Kwam een exacte zelfde exemplaar tegen en kocht hem voor de nostalgie.

Laatse: mijn Samurai STO, die heb ik ondertussen hier overal al wat gespamt. Wat een beest…

Ik heb trouwens een zwakte voor blauwe horloges, vraag me af of het komt door die eerste.

Ps het bandje van de eerste past wel mooi rond de pols maar moet wat inwerken. In die foto was die net nieuw.

2 likes

Dit is de oudste cyma cymaflex 1950/1960

Nieuwste GMT master 2017

3 likes

Mij allereerste, begin jaren 80 en laatste.

1 like

De oudste is de Casio, die heb ik op mijn 14e gekocht toen ik met mijn ouders op vakantie was in Tsjechië. Zo’n 23 jaar geleden. Heeft waarschijnlijk 19 jaar stilgestaan en loopt weer perfect!!

De nieuwste is de Brunmontagne, al leuke reacties op gehad!!

1 like

Me eerste duik

Me toekomstige duik

Ik denk dat erg veel mensen hun aller eerste horloge(s) niet meer hebben?

Mijn Swatch heb ik nog steeds, toch een jaartje of 30 oud denk ik. Daar voor nog wat andere dingen gehad, zoals een Casio met rekenmachine en dergelijke.

De Swatch was toen een erg hip horloge. In de tussentijd heel wat andere horloges aangeschaft en sommige ook versleten. De Swatch loopt niet meer, kan de tijd ook niet verzetten dus een nieuwe batterij lijkt geen zin te hebben. Grappig om te zien dat na al die tijd we wat afmeting betreft nu weer terug gaan, zoals mijn laatste 38,5mm China special met Seiko NH35 loopwerk :heart_eyes:

3 likes

Mijn oudste is de Seiko en mijn nieuwste is de Favre Leuba.

1 like

Mijn eerste (en ook oudste :hugs:) horloge en mijn nieuwste horloge

1 like