Je oudste & je nieuwste horloge

Met 34 graden moeten verhuizen, qua timing had het beter gekund. Maar wat een schatten vind een mens soms in dozen die stiekem al jaren bovenop de kast stonden. Oude horlogedoosjes, verloren schakels van stalen banden die ik al jaren niet heb gedragen, originele garantiepapieren…

Maar daar, ergens onderin een doos met het letterlijke opschrift “MEUK” lag hij dan: mijn allereerste horloge.

De horlogetik heb ik duidelijk overgenomen van mijn vader, en toen het tijd was voor de basisschool (lees: 1999) vond hij het ook tijd voor mijn eerste horloge, zodat ik zelf kon bijhouden wanneer ik weg moest om op tijd op school te zijn (mijn eerste mobieltje liet nog enkele jaren op zich wachten…)
We spreken over een tijd waarin ik nog wist wat buitenspelen was, dus hij moest wel grenzen aan onverwoestbaar.
Dat hebben we we geweten, het horloge ziet er na jaren misbruik (ik heb hem volgens mij pas in groep 8 vervangen door m’n eerste Seiko) nog prima uit. Binnenkort eens zoeken naar een nieuw batterijtje, het zou me niet verbazen als hij nog perfect functioneert.

Genoeg gepraat, fototijd, gebroederlijk naast m’n nieuwste trots!

Ben benieuwd wie van jullie z’n eerste horloge nog heeft! Mooie hobby blijft 't :slight_smile:

11 likes

Gaaf idee. En grappig, dat Nike horloge. Vriend van mij had vroeger ook zo’n soort klok.

1 like

Dit vind ik wel leuk qua topic , zal mij benieuwen wat er voorbij gaat komen.

Mijn eerste horloge, ongeveer 3jaar terug gekocht.

Mijn nieuwste horloge, ongeveer 3mnd terug gekocht

7 likes

Eerste:

Eerste zelfgekochte horloge was een Sarb033, en heb ik nog steeds.

Meest recente.

6 likes

Oe… dat is voor mij denk ik dan mijn Hamilton.
Verschillende van mijn horloges heb ik niet zelf of niet geheel zelf betaald.
Mijn vrouw geeft graag cadeautjes kan ik wel zeggen.

Op een of andere manier geef ik vaak cadeautjes aan mijn vrouw.

2 likes

Mijn eerste serieuze:

Meest recente:

6 likes

Tuurlijk… doe ik ook, hoort erbij en is leuk en fijn om te doen.

Tuurlijk.

1 like

Beginnen met een Breitling, heel netjes!

Een Flik-Flak! Die kom ik stiekem nog best vaak tegen, nog steeds een leuk merk als eerste horloge.

Dat heeft bij mij heel lang geduurd, horloges zijn jarenlang m’n standaard verjaardagscadeau geweest… Een SKX007 is dat geweest, maar dan praten we over 2017…

1 like

Mijn Sarb033 is van eind 2018 :wink: .

Ik heb eigenlijk na mijn studietijd nooit meer een horloge gedragen tot begin vorig jaar.

Op de basisschool en middelbare school dus flik-flak (JURASSIC PARK), Casio’s… en daarna lang niets.

Leuk topic…en vakantie dus ook tijd om mee te doen :grinning:

Eerste

Laatste (maar nog ouder…)

6 likes

Oudste…

Nieuwste…

6 likes

Deze volgorde zou je anders verwachten

2 likes

Denk bij oudste ook eerst aan t bouwjaar… niet aan de tijd dat je het bezit.

Ha, leuk. Heb ook al een aantal keren gekeken, maar weet nog steeds niet of ik het een horloge voor mij vindt. :slight_smile:

En mijn nieuwste: die komt morgen :slight_smile:

1 like

Hmmm, Mijn eerste horloge heb ik heb ik helaas niet meer… Die heeft ooit een opdonder gekregen waardoor de deksel van de databank is afgebroken. Het jarenlange misbruik Daarvoor heeft vast ook niet geholpen…
Was wel extreem handig op de basisschool, zo’n rekenmachine om je arm :smiley:

Welke werd opgevolgd door een super-high tech ding!

De nieuwste in mn verzameling is de NY0086-16LE

Als ik op bouwjaar zou moeten sorteren dan zou dit mn oudste modelletje zijn… omstreeks 1950 heb ik mij laten vertellen.

De modernste is ongetwijfeld de Pro-/Landmaster.

1 like

De eerste als kind mechanisch Lucky Luke horloge waarbij de seconden werden aangegeven door het schietende pistool.
Eerste die ik zelf kocht jaren geleden, champion of zo… .

De laatste gister

1 like

Ja ze zijn leuk voor er bij.
De 1e uitgaves waren binnen een mum van tijd uitverkocht en stonden op Ebay voor rond de 300€.
Dit is de 2e batch en ook hier is de gouden versie al van uitverkocht.
Ik heb 'm puur uit nostalgie gekocht, pacman vroeger suf gespeeld :sweat_smile:

2 likes