Je Rolex is leuk maar mijn Seiko is SUPERIOR

En je kan niet ontkennen dat mijn statement klopt :innocent:

Vandaag dit horloge ontvangen uit Japan, een Seiko 4883-8100 uit 1977. Als de de 1977 catalogus door bladert is het aller eerste wat je ziet een pagina grote foto van dit horloge. Dit was HET horloge. In 76 en 77 althans.

Het is ook een stuk mooiere foto dan ik er zelf van kan maken. Door alle gepolijste oppervlakken is het horloge lastig eer aan te doen met een foto. Verder heb ik geen idee wat er in het Japans staat. Ongetwijfeld iets over de geweldige accuratesse van het quartz uurwerk, de top of the line afwerking, de kast van gehard staal en het glas dat van saffier is. De aandacht die Seiko er aan besteed heeft is in ieder geval goed terug te zien aan deze bijzondere verschijning om de pols.

83 likes

Je hebt gelijk. Dit was HET Seiko Quartz horloge in de 70’s…

En in 2020 nog steeds hoor… Schitterende klok…

3 likes

Mooie aanwinst.:+1:

3 likes

In 1978 was dit model al weer achterhaald door de nieuwe superiors met twin quartz technologie :smile: Het ging snel in de 70s met de quartz techniek.

Prachtig horloge, gefeliciteerd met je aanwinst. :eggplant:

3 likes

Heel erg mooi!

2 likes

Cool ding! Gefeliciteerd

1 like

Heel gaaf ook de indexen (inclusief minuten) :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Kwarts, altijd +1 !
Mooie aankoop !

1 like

Poeh was even bang dat het weer zo’n onderwerp ging worden, maar gelukkig…

Mooie aanwinst!!

3 likes

:joy::rofl::joy::rofl:

Soort van moonwatch :joy:

Nice one Koekoek! :smiley:

1 like

Gefeliciteerd, vind met name de indexen erg mooi. Geniet er van!

2 likes

What has been seen can’t be unseen :joy:

1 like

Very nice!!!

1 like

Erg apart met de minuten indices ook aplied. Iets wat ze na de eerste VFA op alle top line quartzen deden. Het geeft het horloge een erg luxe uitstraling vind ik.

5 likes

Beautiful

1 like

Mooi!

1 like

:rofl: :clap: