Je ultieme droomhorloge

Hallo allemaal,

Volgens mij herkent iedereen op dit forum dat wel je ziet een horloge en gelijk ben je verkocht.
Daarom leek het mij leuk om een speciaal topic hier voor te maken om dit met elkaar te kunnen delen. (als het jullie niet leuk lijkt of het zien als spam haal het topic gerust weg).
Het lijkt me gaaf om hier na een tijdje een aantal uitzonderlijke en innovative droomhorloges te zien.

Om het zo overzichtelijk mogelijk te maken had ik een template zodat het horloge voor iemand die het eventueel wel kan betalen goed te vinden is.

Merk:
Naam:
Prijs:
Foto’s:
Eventueel nog een kleine toelichting.

Om of te trappen.

Merk: Jacob&co
Naam: Astronomia tourbillon
Prijs: +/- 400.000,-

Ik vind dit horloge erg gaaf omdat het een uurwerk heeft dat ik eigenlijk nog nooit eerder heb gezien. Het horloge geeft het idee van een soort aquarium wat ik persoonlijk erg mooi vind. Voor mij helaas nu nog behoorlijk onbereikbaar.
Bijzonder vind ik het om te zien hoe Jacob&co buiten de gebaande paden zijn gegaan en zo’n bijzonder horloge hebben weten neer te zetten.

1 like

dit
Merk: JLC
Naam: Jaeger-LeCoultre Duomètre Unique Travel Time
Prijs: als je het moet vragen kun je het niet betalen
Foto’s:
Eventueel nog een kleine toelichting. mooi

maar deze mag ook

7 likes

die ene van mij bestaat nog niet :relaxed:

Misschien een beetje gewoontjes met die hierboven, maar deze blijft me toch wel bij.
De Rolex 116619LB. Wit goud met blauwe bezel en dial. Prijs ongeveer 25.000.

9 likes

Ik ben snel tevreden ;).

VC Overseas
Prijs 20k ofzo??

1 like

Wilde plannen?

Niet bijzonder uitzonderlijk of innovatief, maar ik vind de combi vd elementen erg mooi, zoals de horned lugs, skeleton plongeur wijzers, de golvende bezel, het subtiele patroon op de wijzerplaat, en de ronde band (die iemand gedateerd beschreef als “zooo jaren '90”)

Merk: omega
Naam: seamaster professional 300
Prijs: huidige retail 3600 euro
Foto’s: zelf vind ik de versie met opgelegde indexen en golfjes het leukst

Eventueel nog een kleine toelichting.

-Vesper Lynd: [after discussing poker skills on the train] What else can you surmise, Mr. Bond?

-James Bond: About you, Miss Lynd? Well, your beauty’s a problem. You worry you won’t be taken seriously.

-Vesper Lynd: Which one can say of any attractive woman with half a brain.

-James Bond: True. But this one overcompensates by wearing slightly masculine clothing. Being more aggressive than her female colleagues. Which gives her a somewhat prickly demeanor, and ironically enough, makes it less likely for her to be accepted and promoted by her male superiors, who mistake her insecurities for arrogance. Now, I’d have normally gone with “only child,” but by the way you ignored the quip about your parents… I’m going to have to go with “orphan.”

-Vesper Lynd: All right… by the cut of your suit, you went to Oxford or wherever. Naturally you think human beings dress like that. But you wear it with such disdain, my guess is you didn’t come from money, and your school friends never let you forget it. Which means that you were at that school by the grace of someone else’s charity: hence that chip on your shoulder. And since you’re first thought about me ran to “orphan,” that’s what I’d say you are.

[he smiles but says nothing]

Vesper Lynd: Oh, you are? I like this poker thing. And that makes perfect sense! Since MI6 looks for maladjusted young men, who give little thought to sacrificing others in order to protect queen and country. You know… former SAS types with easy smiles and expensive watches.

[Glances at his wrist]

-Vesper Lynd: Rolex?

-James Bond: Omega.

-Vesper Lynd: Beautiful.

10 likes

Merk: Audemars Piquet
Naam: Royal Oak Gold
Prijs: Ergens tussen de 20 en 30
Foto’s:

3 likes

Gaaf al die aparte uurwerkjes. Ik vind ze machtig mooi en knap gemaakt, maar ben eigenlijk nooit “gelijk verkocht”.

Behalve dat je er veelal een leuk huisje van kunt kopen, komt het misschien door de… ondraagbaarheid. Ik bedoel, het.Is niet.een horloge wat ik even om de pols zou doen. Ik bedoel, ik zou eerder een rustige discrete platina Patek Philippe kiezen dan zo een “ruimte station”.

4 likes

maar misschien is dat voor mij wel de aantrekkingskracht van dat ruimtestation ‘het horloge voorbij’ , gewoon een stuk kunst aan je pols waar je ook af en toe de tijd van kunt aflezen ?

maar ik zou dit wel dragen , gewoon omdat het kan

that should have read :

-Vesper Lynd: Rolex?

-James Bond: Nahh… Other watch manufacturers didnt pay as much as Omega for being in this movie so I am forced to wear this and say its name outloud talking to you to ensure everyone knows I am wearing Omega. If it was up to me I’d wear my Rolex or Breitling

-Vesper Lynd: Beautiful.

12 likes

Ik vond dat altijd al een discutabele opmerking, als je het verschil niet ziet tussen een Rolex en een Omega, hoe kun je dan zeggen “beautiful” ???
Dan weet je ook niet hoe een Omega er uit ziet .

groetjes Lenno

2 likes

Ach, als ik een mooie vrouw zie en vraag of ze Marietje heet en ze zegt: ‘Nee, ik heet Geertruida’, vind ik haar nog steeds mooi.

13 likes

Ik heb meerdere droomhorloges, maar hoog bovenaan mijn lijstje staat de Lange 1 van Lange & Söhne (alleen over de precieze uitvoering moet ik nog nadenken):

3 likes

Voor mij, al een tijdje overigens, blijft dit mijn ultieme droom.
De Breguet Hora Mundi in platina uitvoering.
Prijs is rond de 80.000 euro.

3 likes

Ik ben redelijk tevreden met m’n voorraadje
maar deze Benrus “Bullit” lijkt me wel aardig als doelstelling.

5 likes

Ja, ik zou het ook zo nu en dan wel es om de pols doen. Maar wou alleen zeggen dat ik niet gelijk het verkocht gevoel erbij heb.

Ach, zoveel mensen, zoveel wensen. En wensen veranderen ook nog es.
Zo zit ik nog in een fase dat ik kwijlend naar een standaard navitimer kan kijken. Jij hebt dat misschien ook gehad, maar bent nu zo ver dat je naar wat anders verlekkerd zit te kijken.

Misschien dat ik ooit ook verkeken raakt op wat Breitlings en sta te kwijlen bij een deel space nine/death star/babylon5 achtig horloge :smile:

2 likes

Eenvoudige smaak. Dit is voor mij nog steeds de esthetische benchmark in de horlogelarij.

Een beter gelukt horloge ben ik nog niet tegengekomen. Wel veeeeeeeeeel duurder, met heel veel goud, edelstenen en enorm ingewikkelde complicaties, absurde vormen en compleet chaotische layout. Maar ja, ik word daar gewoon eigenlijk niet heel blij van… Wat kan ik zeggen; meer is niet altijd beter, imo. :grinning:

8 likes

Rotonde de Cartier Chronograph

2 likes

Harry winston opus V

3 likes