Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik begin meer een meer horloges op een lederen band te dragen - daar dat ik vroeger enkel en alleen van staal moest weten.
Nadeel van horloges met stalen band, is dat je ze haast uitsluidend in “kistjes” kan opbergen. ( Je kan ze namelijk moeilijk “plat” leggen )
Ben nu dus op zoek naar een soort “pochette” om dergelijke horloges in op te bergen.
Kan ik zo iets mooi-kwaliteitsvol-en-betaalbaar op het internet vinden ?
Of mot ik weer wachtn’ tot 'n volgende Rikketik ?
Hallo Marc,
Voor welke horloges moet je die pochets nu hebben, staal of leer?
Als je die titanium van die Seawolf eens afhaalde en je er een leren band omdeed ,was dat niet beter? LOL!!
Hoe is het met die Engelse MS?
Groeten
Jack
Ik zoek een pochette voor horloges met lederen banden: een horloge met een lederen band ( met een doornsluiting welteverstaan ) kan je volledig PLAT leggen. Met een stalen band kan je dat niet.
@ Jack: die Titaniumband ( en titanium is geen staal hé - goed lezen !!! ) gaat er nooit ofte nimmer af ( tenzij voor z’n ultrasoonbadje ) - die zit echt als “gegoten”.
Een op een duiker hoort gewoon geen leder ! Dat moet staal, titanium of rubber zijn. ( Maar dat laatste vind ik alleen onder auto’s mooi )
About de Engels MS: Ik had een Hollandse MS op het oog, maar nu ik hier zekerheid over heb, kan ik nog steeds kiezen tussen een echte MS en een Engelse.
En als ik een echte MS koop, zal het hoogstwaarschijnlijk eentje met een Unitas-werk zijn. Da’s echter nog een eindje sparen.
Maar hé…ik wacht gewoon tot PARNIS “einzeigers” uitbrengt ! ! !
Die pochets moeten toch te koop zijn ,ik heb ze wel eens gezien, kun je met zo’n touwtje dicht maken.
Of bedoel je die niet?
Had je die MS nog op Ebay gevolgd?
Was iets van 430
Die pochets moeten toch te koop zijn ,ik heb ze
wel eens gezien, kun je met zo’n touwtje dicht
maken.
Of bedoel je die niet?
Had je die MS nog op Ebay gevolgd?
Was iets van 430
De MS heb ik verder niet meer gevolgd - de eigenaar heeft geen eigen foto’s willen posten/doorsturen en dan heb ik er vriendelijk voor bedankt.
Neen, ik bedoel eigenlijk zo’n soort “pennenzak”; tja hoe moet ik dat uitleggen…
Op de Rikketik verkopen ze zulke zwarte pochettes met stijve wanden en een rits.
Je schuift de horloges gewoon onder een elastiekje.
Dus een DUNNE pochette waar toch zeker een 10 tal horloges in passen.
NIET van die vette dozen van Scatola Del Tempo ( overigens wel mooi - maar onbetaalbaar ) - die zijn véél te “dik”.
De meeste van mijn Breitlings heb ik op stalen band, daar die zeer degelijk zijn en erg prettig zitten. De Headwind daarentegen staat imho veel “chiquer” op een lederen band.
Ondertussen heb ik de juiste benaming gevonden van wat ik zoek.
Ik denk dat “reis-etui” mijn bedoelling beter zal benaderen.
Ik heb zo’n etui waar je de leren bandjes onder 2 elastiekjes schuift.
Kun je zo’n 30 bandjes onder doen.
Dit etui is echter alleen voor de banden, is ongeveer 2a 3 cm dik in a 4 formaat.
Zoiets moet toch ook voor complete horloges zijn.
Ik heb zo’n etui waar je de leren bandjes onder 2
elastiekjes schuift.
Kun je zo’n 30 bandjes onder doen.
Dit etui is echter alleen voor de banden, is
ongeveer 2a 3 cm dik in a 4 formaat.
Zoiets moet toch ook voor complete horloges zijn.
Ah, maar voor mijn toenemende bandjes-collectie zoek ik OOK iets.
Zulke reisetui’s zijn er.
Als je een Armbanduhrenkatalog hebt,daar staat achterin paginagroot toebehoren en gereedschappen inclusief prijzen en bestelnummers.
En deze opa draagt zowel staal als leer aan zijn horloges.
Neen, rollen lijkt me iets te gevaarlijk.
Ik dacht meer aan iets met een rits.
Ik heb dat op de Rikketik eens gezien, maar nu ik de laatste post van Jackwillen lees, zou dit ook wel es voor de bandjes allleen kunnen bedoeld geweest zijn…
Zulke reisetui’s zijn er.
Als je een Armbanduhrenkatalog hebt,daar staat
achterin paginagroot toebehoren en gereedschappen
inclusief prijzen en bestelnummers.
En deze opa draagt zowel staal als leer aan zijn
horloges.
met vriendelijke groet,
Aad
Neen, heb ik niet. Hebben die jongens geen “sait” ?