Ik ben sinds enige tijd een verzamelaar van horloges.
Nu is het zo dat ik ook mijn moeder heb aangestoken met het virus.
Ze had het eigenlijk altijd al, maar nu is ze wat actiever aan het worden. Ze heeft naar mijn idee toch wel een erg leuk verzamel gebied gevonden. Ze wil Jeagers gaan verzamelen.
Ze heeft oa. 2 Cartiers, een oude Waltham, Jaeger-Lecoultre Reverso goud, een Michel Herbelin en nog wat horloges maar dat ligt allemaal in de kluis.
Nu komt de vraag waar ik advies over nodig heb:
Een tante van mij heeft een Jeager-LeCoultre die ze graag wilt verkopen aan m’n moeder. Ze heeft echter geen idee wat ze ervoor wilt vragen en mijn moeder wil niet het vel over haar neus halen.
Mijn tante begon namelijk al dat ze het horloge mocht overnemen voor de goudprijs! ::o haha kan me voorstellen dat dit soort mensen vaak worden opgelicht.
Even wat info over het horloge:
Jeager-LeCoultre Reverso Rosegoud.
250.2.86
Hier is een link met foto’s: http://www.watchprosite.com/show-forumpost/fi-2/pi-3575551/ti-575761/s--1/
Het horloge is uit 1998 en slechts een keer of 10 gedragen, dit is dan ook de reden van verkoop.
De doos en alle papieren zitten erbij.
Mijn vraag wat is een mooi prijs voor beide (zowel mijn moeder als mijn tante)? Ik zie op het internet zoveel verschillende prijzen. Varierend van €2000 tot €5000 Ik kom er zelf niet echt uit.
En tot slot, wat vinden jullie van het horloge?
Alvast bedankt voor de hulp!
Gr. Mark
Dames horloges hebben vrijwel geen collectors waarde, vandaar dat ze als occasion duidelijk minder opbrengen dan heren horloges.
Op Ebay is onlangs deze http://cgi.ebay.de/JAEGER-LECOULTRE-18K-GOLD-DAMEN-REVERSO-VP-6550-EURO-/220601084132?cmd=ViewItem&pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item335cd968e4 (220601084132) verkocht voor 2’122.–
En als je zoekt zie je buy it now vanaf zo’n 2’000.–
Bij die van je tante weet je dat ie echt is en de box etc zijn erbij, dus is ie wat meer waard.
Het nummer dat je opgeeft, is trouwens niet een nummer zoals ze normaal bij Jaeger zijn. Weet je zeker dat het klopt?
Het nummer dat op de link zichtbaar is (250.240.867) is een herenmodel en kostte in 1991/92 in Zwitserland CHF 7’500.-- inkl. krokoband met gouden gesp. In 1998 staat ie niet meer op de lijst. In de catalogus van 93/94 staat ook een 260.240.867 en dat is een damesmodel.
Als die van je tante een herenmodel is (Reverso’s zien er voor huidige begrippen tamelijk klein uit) is ie weer wat meer waard. Dus bekijk het nummer nog eens goed.
Bedankt voor je reactie Maurits!
mmm… apart! Het nummer dat ik had opgegeven had ik rechtstreeks van mijn tante. Ik ben wel nog een ander nummer vergeten te posten, dat is het volgende: 97146.
Ik heb alleen geen idee waar het bij hoort.
Zou 2K een mooie prijs zijn?
2K is een geweldige prijs voor zo’n klokje.
Het is echt zeer stijlvol en voorzien van een superbe uurwerk.
Ik ben een echte Rolex liefhebber maar zo’n JLC is echt super, voor dat geld koop je een waanzinnig horloge.
Jack
Ja zeker! Ik ken het horloge goed want ze heeft ook een gouden versie, witte wijzerplaat en geblauwde wijzers. Echter van mij mag hij wel wat groter zijn. M’n moeder vind het wel prima 
Ik laat wel weten hoe het loopt!
Bedankt voor de reacties.
Gr. Mark