Iemand enig idee of JeanRichard nog operationeel is, ik probeer al sinds een week contact met ze te krijgen om te informeren naar een band maar er reageert niemand daar.
Bestaat het merk nog of zijn ze dicht ?
Een tijdje terug las ik ergens op een forum dat het merk gestopt is, kan dat helaas niet meer terug vinden. In dit interview lijken ze aan te geven dat JR even on hold staat: https://www.watchtime.com/wristwatch-industry-news/people/girard-perregaux-ceo-antonio-calce-on-rebuilding-a-heritage-brand/
Het is ondertussen wel verdacht stil op hun website en sociale media. Je zou eens kunnen navragen bij Girard Perregaux?
Ik heb een Aeroscope met een rubber band die ik wil vervangen,
iemand een idee hoe ik daar aankom.
Poeh, dat levert ook voor gebruikte exemplaren die men zou willen verhandelen, een minderwaarde op. Vandaar dat ze nauwelijks van de hand gaan op Uhrforum.
Ik stelde in mei 1917 al vast:
"Op hun website onder news 26 artikelen uit 2015, één artikel uit 2016 en daarna werd het stil."
Daar is nog niets aan veranderd toen ik net keek.
Ik weet niet of de store-locator op hun site het nog doet? Gewoon beetje mondiaal rondbellen of er ergens wat ligt.
Jeanrichard prijzen voor OEM banden mei 2016:
"I recently called my AD and this is the pricing I got for the different replacement straps:
Alligator 355.00
Rubber 140.00
Ostridge 220.00
Leather 220.00
Rubber Gator 335.00
Steel Bracelet 790.00"
Hoe lang heb je met die band gedaan? Anders eens aftermarket kijken, bv bij Hirsch.
Vooruitziende blik.