Jeanrichard?

Ik ben van plan een jeanrichard aquascope aan te schaffen.

Zijn er personen op dit forum die mij verder kunnen helpen wat betreft de kwaliteit van dit merk.

Het design spreekt mij zeer aan!

Tips voor do,s and dont,s zijn uiteraard van harte welkom.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Hoi,

Een kennis van mij heeft er eentje en heb hem een tijd om gehad. Dit omdat ik interesse had om er eentje te kopen. Een degelijk horloge, maar wel fors met zijn 44,5mm.

De kast vind ik erg mooi en met name hoe de kroon in de kast valt en zo rondom beschermd is. Daarbij is de kast ~11mm hoog wat ik helemaal goed vond.

De wijzerplaat is er typisch eentje van een duiker die je vaker ziet. De grote 12 vind ik persoonlijk minder, omdat deze te aanwezig is en daardoor de wijzerplaat op de één of andere manier net niet/wel in balans is.

De bezel werkt prima met 120 klikjes net zoals menig ander duiker, alhoewel ik toch praktisch gezien 60 klikjes fijner vind. Tevens wordt deze op “slot” gezet met de kroon op 9 uur. Dit vond ik, praktisch gezien, ook niet handig omdat ik gewend ben onder water de bezel te gebruiken.

De rubberen band zit prima om de pols maar vond de gesp niet erg makkelijk dicht te maken.

Verder zit er een manufactuur uurwerk in de JR1000…(uit mijn hoofd). Prima en degelijk uurwerk met een gangsreserve van ongeveer 2 dagen.

Uiteindelijk heb ik hem niet gekocht, maar puur omdat ik net de “echte” klik miste. Desondanks een mooi horloge!! :slight_smile:

De bedoeling is eigenlijk om deze eventuele aanwinst op een band van abp-paris te gaan dragen zoals in de post van thieuster welke vraag het me nog niet!

In ieder geval een stijlvolle band van leer aangezien deze eventuele aanwinst geen water zal zien!

Vriendelijke groet.

N.Visser.

n visser Schreef:

De bedoeling is eigenlijk om deze eventuele
aanwinst op een band van abp-paris te gaan dragen
zoals in de post van thieuster welke vraag het me
nog niet!

In ieder geval een stijlvolle band van leer
aangezien deze eventuele aanwinst geen water zal
zien!

Vriendelijke groet.

N.Visser.

Zal hem ongewtijfeld prima staan! Wellicht leuk om hem een keer af te wisselen met een mooie rubberen band. Vermoed dat onderstaande erg mooi zou staan:

Kan me goed voorstellen dat deze niet het water in gaat, de meeste high-end duikers zullen het water niet zien.

Enkel bekijk ik altijd graag de praktische kant van een duikhorloge. :slight_smile: Neemt niet weg dat dit een erg mooi en kwalitatief goed horloge is welke uitermate geschikt is als desk-diver!

Ben benieuwd of het hem gaat worden. Zie PB voor nog een beetje advies…

Ik heb ook even gespiekt. Best een leuke klok, maar ik vind hem (ook) net niet in balans. Wat mij wel opvalt, is dat er zo erg veel (onbekende) merken zijn die duik horloges bouwen (al dan niet voor daadwerkelijk duiken of alleen qua design). Er zit veel moois tussen en kwalitatief ziet het er vaak ook goed uit.

Vraag mij alleen wel af, in hoeverre dit soort onbekende, kleine merken het op de 2e hands markt doen. Zakken ze, t.o.v. de Rolexen, Omega’s etc. eerder in waarde, ondanks de goede kwaliteit, of zakken ze juist door de kwaliteit evenveel/net zo min in waarde als de Rolexen, Omega’s etc.?

Misschien vooral interessant als je op zoek gaat naar een 2e hands (in bijna nieuwstaat :wink: ). Oftewel, heeft het zin om een 2e hands aan te schaffen (qua prijs) of juist niet.

leuk en goed merk, Ik heb er een gehad en doorverkocht om een IWC in de collectie te krijgen…Ik kon ze niet combineren, maar anders had ik wel spijt gehad. Het is een zusteronderneming van Girard perregaux.

@ niels2 het merk kom ik 2e hands erg veel tegen op de desbetreffende sites
chrono24 e.d. aleen niet het model dat ik zoek.

En inderdaad 2e hands brengt het best weinig op als je het vergelijkt
tegenover bijvoorbeeld een seamaster prof van 10 jaar oud kost nog een paar honderd euro meer dan een vergelijkbare jeanrichard van 2 jaar oud.

Dus een goede inruilwaarde kan ik vergeten
maar daar is het me niet om te doen.

De horloges die ik koop blijven meestal erg lang in de collectie.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

n visser Schreef:

@ niels2 het merk kom ik 2e hands erg veel tegen
op de desbetreffende sites
chrono24 e.d. aleen niet het model dat ik zoek.

En inderdaad 2e hands brengt het best weinig op
als je het vergelijkt
tegenover bijvoorbeeld een seamaster prof van 10
jaar oud kost nog een paar honderd euro meer dan
een vergelijkbare jeanrichard van 2 jaar oud.

Dus een goede inruilwaarde kan ik vergeten
maar daar is het me niet om te doen.

De horloges die ik koop blijven meestal erg lang
in de collectie.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

De Aquascope houdt iig iets meer zijn waarde! :wink: Zoals je zegt blijft hij toch lang in je collectie.

Nou ik heb inmiddels de aquascope bekeken en gezien de prijs

(viel niet veel te onderhandelen)

Toch besloten om er van af te zien.

Ik viel over de zelfde dingen de te grote 12 en de bezel.

Die ik bij het damesversie toch stiekum mooier vindt maar dan op het herenmodel zonder de steentjes.

Ik ben vorige week bij juwelier punte in arnhem langs geweest en zag er een toch wel hele mooie longines heritage diver liggen met interne duikring.

http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L3.674.4.50.0

Budget vriendelijker geprijst en een erg stijlvol horloge.

We zullen zien wat het wordt.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik vindt de Jean Richard ook niet echt helemaal in balans. Typisch een klok die je misschien toch snel zat wordt. De Longines is erg fraai, maar qua uurwerk niet vergelijkbaar met een Manufacture zoals Jean Richard (vind ik).
Op de één of andere manier zie ik regelmatig een gebruikte Heritage langskomen op de diverse fora. Ik weet niet of dit iets zegt, maar je kunt er je voordeel me doen:)

Stef

Ik zal eens even rondkijken op de verschillende fora voor een longines heritage diver.

En wat betreft de aquascope ik kreeg inderdaad ook het idee dat ik zoiets snel zat zou worden en dat was niet de bedoeling want alle horloges houdt ik graag lang in de collectie.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

n visser Schreef:

Ik zal eens even rondkijken op de verschillende
fora voor een longines heritage diver.

En wat betreft de aquascope ik kreeg inderdaad ook
het idee dat ik zoiets snel zat zou worden en dat
was niet de bedoeling want alle horloges houdt ik
graag lang in de collectie.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Goede keus, vind de JeanRichard erg gaaf… maar zoals gezegd de 12. Longines vind ik ook erg mooi!

Succes met de hunt!

Dankjewel zal wel lukken denk ik zit praktisch om de hoek bij een goede ad en zoals gezegd op de fora komt er vast ook nog wel een voorbij.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik heb net een aantal foto,s bekeken,ik vind hem erg fraai moet ik zeggen,daar zou ik prima mee kunnen leven !
Succes met (eventuele)aankoop!
En dan foto,s natuurlijk…