Jedi op Mesh of staal

Vandaag heb ik mijn Jedi (ik ga geen discussie voeren of hij nu wel of geen Jedi genoemd mag worden) eens van de meegeleverde band gehaald en aan mijn Ebay mesh gehangen. Ik ben erg blij met het resultaat en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Eerst zoals ik hem gekocht heb, met de Omega 1125 band.

Hier met de door mij gekochte mesh band.

Die band was echter iets te groot ondanks dat ik redelijk forse polsen heb. Er een linkje tussenuit halen gaat niet bij een mesh, de oplossing ligt voor handen maar is een permanente. Een rijdje er af “knippen”. Maar dat staal is nogal hard!!! Maar goed, een tijdje later en een pijnlijke hand verder is het er dan toch.

Hij zit al een stuk beter, maar er kan nog wel wat af denk ik. Wellicht later, want als het er af is, dan krijg ik het er niet meer op.

Ziet er goed uit! (tu)

Zowel op staal als op mesh komt deze Seamaster goed tot zijn recht.
Er mag inderdaad nog een rijtje (of misschien meerdere) uit. :slight_smile:

Hoe draagt zo’n mesh eigenlijk? Is deze lichter dan een andere stalen band?

gr. Glenn

De “stalen” banden van Omega zijn heeeeel licht. De mesh is wel iets zwaarder, maar hij draagt heel comfortabel. Zoals je aan mijn wristshot kunt zien heb ik redelijk behaarde polsen en het trekt of knijpt niet.

Die mesh staat hem wel.
Er zijn ook meshbanden met een stukje om in te korten of om te verlengen.
Wordt op ebay aangeboden door wjean.

met vriendelijke groet,

Aad

ja, dit is dezelfde, maar dan van goodcheapman (wat een naam).
Hij is alleen een paar tientjes goedkoper en is incl verzendkosten.

Ik kan hem bij de sluiting iets kleiner maken maar dan nog is/was hij te groot. Nu heb ik er 1 rijdje uit gehaald, ik twijfel over de tweede, maar die gaat er waarschijnlijk ook aan, maar niet met de tang die ik nu gebruikt heb. Wellicht laat ik hem er bij een edelsmid afslijpen. Met die tang ga je snel dingen verbuigen.

Ik vind het mooi. Maar ik ben dan ook een mesh-fan.

Aangezien ik geen mesh liefhebber ben: staal.

Ik vind allebei wel mooi :slight_smile: Mesh geeft het wel aan andere “sfeer”:slight_smile:

Ik zou uitkijken met knippen. Mijn ervaring is dat mijn pols 's ochtend iets “dunner” is dan 's avonds.

Ben geen liefhebber van de meshband. Op de Omegaband dus het mooist.

Dit is een stoere klok die , wat mij betreft , hoort op de stoere
stalen Omega band om je stoere pols .

De meshband zwakt het geheel een beetje af .

Yo , Manu .

Ijzersterke combi :slight_smile:
Vind het veel frivoler op de mesh op de gewone band oogt het geheel een beetje saai.

om dagelijks te dragen de Mesh als verzamelobject in de vitrine de stalen omega band.

Kan allebei, ik begin mesh steeds mooier te vinden.

Ja, ik vindt beide ook mooi. En het is niet dat ik de ene of de andere ga verkopen. Het verwisselen is alleen een crime bij dit horloge.

Komt dat door de verdekte lugs?

Ja, er is maar weinig ruimte. De mesh ging er aan een kant goed in, aan de andere kant wat moeilijker.

Die mesh lijkt nogal te glimmen? Kun je hem niet zelf mat borstelen?

Ja, dat moet ik nog eens doen als ik tijd heb. hij glimt inderdaad goed. Vandaag wat korter gemaakt en het metaal is erg sterk, ik hoop niet met zwaar materiaal in de weer te moeten gaan.

Ik ben vorige week mijn blauwe nato bandje te lijf gegaan, althans de stalen ringen en gespen. Gewoon met zo’n kunststof schuursponsje, werkte verassend goed.

Moeilijk om onder woorden te krijgen, maar meshband is niet zo rustig voor het oog. Kan soms van voordeel zijn en soms irritant. Kweet niet…