In het Nederlands heet zo’n ding een opwindstift.
Ik weet echter niet hoe makkelijk je iets aan het uurwerk kapot maakt als je er zelf een nieuwe in zet
Welkom op dit Forum.
Als de opwindstift die er naast ligt niet de juiste is, zal het dekdel er af moeten om vast te stellen welk kaliber uurwerk er in zit.
Daarna kun je ecebt. gaan zoeken.
Ik heb ook geen idee…
Die opwindstiften zijn wel in china te koop maar dan moet ik wel weten wat ik moet bestellen?
Zag een topic dat in dit klokje een ETA 2724 zou zitten
Maarja nu zie ik allemaal verschilende types?
Dus geen idee… en op de foto is de stift er ook uit.
In zulke Caribbean’s liggen inderdaad vaak de’hi swing’ eta’s 2724. Hi swing staat dan wel vrijwel altijd vermeld op de plaat. ( volgens mij niet te zien op de foto) Indien niet, dan waarschijnlijk een voorloper zoals eta 2452. Sowieso onderdelen zoals opwindstift met beetje geduld wel te vinden met een ebay search bv…
Niet zelf aan gaan pielen. Buiten het feit dat het een erfstuk is, is dit een bijzonder horloge, dat aan een complete service en reparatie toe is.
In een nette en geserviced staat is deze vintage duiker zeer verzamelwaardig.
Google eens naar dit horloge, dan weet je een beetje wat je in bezit hebt.
Er staat niks van swing op de wijzerplaat.
Dus nu weet ik het ook niet meer,
Zal dus idd naar een horlogemaker moeten.
Pffff die vragen al 65 euro om het alleen maar te mogen bekijken. Dan komt de reparatie er ook nog bij
Dus 150 euro ben je zo kwijt…
Helaas heb ik niet zoveel centjes op het moment.
Moet het doen met 40 euro in de week.
Das wordt dus ff sparen.
Hahaha ja das een idee…
Helaas ik rij schoolvervoer.
En heb ik mijn beperkingen vanwegen mijn gezondheid
(Versleten rug, neuropatie) kan niet lang zitten.
Tevens rij ik ook nog met een electrische voertuig.
Geen tesla maar nissan max op snelweg 180km
Kan moet ik een hotelkamer boeken want het opladen bij een gewone paal duurt 16 uur… schijt hok ;-(
Dus lange afstandritjes krijg ik niet meer.
Sparen dus.